کد خبر: ۲۶۲۰۳۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۲۷ مهر ۱۳۹۳
پیمان‌کار سابق سیا می‌گوید، امریکا با هشدار جدید به نهادهای تجاری درباره آن چه توطئه‌ی نفوذ سایبری دولت چین عنوان می‌کند، نوعی «دوگانگی باورنکردنی» از خود نشان داده است.
به گزارش پایگاه598 به نقل از پرس تی وی: استیون دی.کِلی (Steven D. Kelley) ، روز شنبه (۱۸ اکتبر، ۲۶ مهر) در مصاحبه با شبکه پرس تی‌وی گفت چینی ها قطعا برای چنین توطئه‌ای به «توسعه فن‌آوری» پرداخته اند، اما صدور این هشدار «ریاکاری» امریکا را نشان می‌دهد.

کِلی در حالی که به فعالیت‌های جاسوسی امریکا اشاره داشت افزود: « به طور آشکار، ما ظرفیتی بسیار گسترده‌تر داریم و در مدت زمانی بسیار طولانی‌تر و در مقیاسی بسیار گسترده‌تر به این کار پرداخته‌ایم.»

وی به عنوان نمونه به «حملات» آژانس امنیت ملی امریکا (NSA) علیه «ایرباس»، شرکت دفاعی و هوافضای مستقر در فرانسه، و «سرقت اطلاعات و ارتباطات آن‌ها» به نفع شرکت‌هایی چون «بوئینگ» در سال ۲۰۰۱ میلادی اشاره کرد.

پیمانکار سابق سیا گفت باید به توان و امکان اسرائیل نیز در انجام این گونه اقدامات در قبال امریکا توجه شود، چرا که این تلاش ممکن است از سوی متحدان ما نیز صورت گیرد.

اداره تحقیقات فدرال امریکا (سیا) در هشدار روز چهارشنبه خود به شرح فنون و ابزارهایی پرداخت که به گفته آن گروهی از هکرهای کاملا حرفه‌ای چین به کار می‌برند. سیا در ادامه از مقامات فدرال امریکا پرسید آیا می‌دانند هدف حملات سایبری بوده‌اند.

دی.کِلی در مصاحبه خود با پرس تی‎وی گفت: «این شاید فقط یک تدبیر پیشگیرانه باشد چرا که آن‌ها تلاش می‌کنند از زیرساخت‌های خود محافظت کنند اما در نهایت، با توجه به سابقه آژانس امنیت ملی امریکا و توانایی آن‌ها در شنود هر بخش از ارتباطات... این حرکت (هشدار) در کمترین حالت ممکن، تصویری هم‌چون ریاکاران باورنکردنی از ما ترسیم می‌کند.»

واشنگتن به طور علنی از دولت چین خواسته است حملات سایبری گسترده به شرکت‌های تجاری و آژانس‌های فدرال امریکا را متوقف کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها