کد خبر: ۲۶۱۹۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۲     ۲۱ آبان ۱۳۹۰
برخی کشورهای غربی به خصوص اروپایی در تلاشند که نمادها و گرایش به ادیان الهی به خصوص دین مبین اسلام را در همه زمینه ها کم رنگ تر کنند، تلاش های یک نماینده مجلس انگلیس برای عدم تحقق این مسئله بسیار جالب توجه است.
به گزارش «بولتن» در حالی که، براساس قوانین اسلامی (ذبح اسلامی) و آیین کلیمیان (کوشنر) حیوانات اهلی قبل از کشتن بایستی زنده باشند و در غیر اینصورت خوردن گوشت حیوانات اهلی کشتار شده جزء مکروهات دینی می باشد، "کمیته حمایت از حقوق حیوانات" طرحی را در مجلس عوام و اعیان انگلستان ارائه داده بودند که براساس آن حیوانات قبل از سربریدن با وسیله ای بنام "گان" کشته می شوند که در موقع مرگ درد کمتری را تحمل نمایند و سپس سر آنها بریده شود.

بنابر این گزارش لرد دیوید الیانس نماینده مجلس اعیان انگلستان عضو حزب لیبرال - دمکرات انگلستان را نیز عهده دار است اخيرا  مانع تصویب قانون ممنوعیت ذبح اسلامی- کلیمی در مجلس اعیان انگلیس شده است.

در یکی از اقدامات لرد دیوید الیانس او ضمن ملاقات با یکی از علمای شیعه در انگلستان و همچنین رئیس کمیته کلیمیان در انگلستان نظر آنها را در مورد قانون ممنوعیت ذبح اسلامی – کلیمی جویا گردیده و بر این اساس اقدامات خود را پیگیری کرده است.

براساس این گزارش، نتیجه گیری کسب شده از تحقیقات تجربی و مشاهدات عینی و نظر علمای شعیه در مورد ذبح اسلامی – کلیمی حاکیست، خون ماسیده شده در بدن حیواناتیکه قبل از ذبح اسلامی با وسیله ای بنام "گان" کشته می شوند دلیل ایجاد بوی بد در لاشه حیوانات اهلی می باشد و این بوی مشمئز کننده در حیواناتیکه با ذبح اسلامی (حلال) کشته می شوند در قصابی های مکان عرضه گوشت حیوانات ایجاد نمی شود.

در این گزارش تاکید شده است، که بالغ بر 4 میلیون نفر مسلمان در انگلستان زندگی می کنند که اگر کشتارگاههای ذبح اسلامی در این کشور تعطیل شوند مسلمانان مجبورند که گوشت حلال وارداتی خود را یخ زده مصرف نمایند و با توجه به مقررات و قوانین گمرگی انگلستان و ممنوعیتهای فصلی برای واردات گوشت دسترسی مسلمانان به گوشت حلال به سادگی میسر نخواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
Danice
ITALY
۲۱:۱۹ - ۱۶ دی ۱۳۹۰
۰
۰
Thanks for sharing. What a pelasrue to read!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها