کد خبر: ۲۶۱۶۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۲۱ آبان ۱۳۹۰
روزنامه‌هاي عربي با بدشانس توصيف كردن تيم بحرين حسرت خود را بابت از دست رفتن پيروزي مقابل ايران در وقت‌هاي تلف شده نشان دادند.
به گزارش ايسنا، تيم ملي فوتبال ايران در نخستين ديدار از دور برگشت مرحله‌ي اول گروهي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در منامه ميهمان بحرين بود و در حالي با گلزني مجتبي جباري يك امتياز ارزشمند اين ديدار خارج از خانه را به دست آورد كه تا دقيقه‌ي 93 از حريف خود عقب بود. مساله‌اي كه آه و افسوس را براي بحريني‌ها و رسانه‌هاي اين كشور به دنبال داشت.

** روزنامه الوسط بحرين:

اين روزنامه بحريني پس از پايان ديدار تيم ملي فوتبال اين كشور مقابل ايران با تيتر هاي هم چون " قرمزها كوتاهي نكردند"،" پيروزي ارزشمند در يك نگاه از دست رفت" و " چه بد شانسي" ناراحتي و اندوه خود را از اين تساوي ابراز داشت و نوشت: تيم ما در اين ديدار مي توانست به راحتي پيروز شود، اما در دقايق آخر بازي گل تساوي را دريافت كرد و سه امتياز حساس اين ديدار را از دست داد. بحرين در اين ديدار در دقيقه 45 توسط محمد الطيب به گل رسيد و نيمه اول را با همين تك گل به رختكن رفت. اما در نيمه دوم در حالي كه دو تيم منتظر شنيدن سوت پايان اين ديدار بودند، جباري گل تساوي را براي تيم ايران به ثمر رساند و بحرين سه امتياز حساس اين ديدار را از دست داد.

نيمه اول اين ديدار از جانب هر دو تيم سرعتي آغاز شد، بازيكنان دو تيم مي خواستند توپ را از حريف بگيرند و به سرعت آن را به گردش در آورند.بعد از 15 دقيقه اول بازي اين تيم ايران بود كه تا حدودي توپ و ميدان را در اختيار گرفت، اما نتوانست خطر آنچناني را بر روي دروازه‌ ميزبانش ايجاد كند. اين در حالي بود كه بحرين با ضد حملات خود خطراتي را بر روي دروازه‌ ميهمانش ايجاد كرد.

در نيمه دوم بازي شاگردان كارلوس كي‌روش كه با يك گل بازي را واگذار كرده بودند، بازي را كاملا هجومي آغاز كردند و توپ و ميدان را در اختيار گرفتند. همين مساله باعث شد كه تيم بحرين به عقب بكشد و بازي دفاعي را در دستور كار خود قرار دهد و به ضد حملات چشم دوزد. ايران در اين نيمه حملات خطرناكي را بر روي دروازه‌ بحرين ايجاد كرد، اما درخشش دروازه‌بان بحرين مانع از باز شدن دروازه‌ اين تيم شد. در نهايت تيم ايران توانست از حملات پرشمار خود بهره ببرد و گل تساوي را در دقيقه 93 به ثمر رساند و بحرين را از كسب سه امتياز شيرين اين ديدار محروم كند.

** سايت كوره:

ديدار تيم ملي فوتبال بحرين با ايران در هفته چهارم مرحله مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در حالي با نتيجه‌ يك بر يك به پايان رسيد كه تيم بحرين مي توانست در اين ديدار سه امتياز حساس را به دست آورد.

بحرين كه از حمايت تماشاگران پرشمار خود بهره مي‌برد، ابتدا توسط محمد الطيب در دقايق پاياني نيمه اول به گل رسيد و با پيروزي به رختكن رفت. در نيمه دوم شاگردان كي‌روش كه چيزي را براي از دست دادن نداشتند، به يك تيم هجومي تبديل شدند و حملاتي را بر روي دروازه‌ حريف انجام دادند و در نهايت توانستند گل تساوي را در وقت‌هاي اضافي نيمه دوم به ثمر رسانند.

تيم ملي فوتبال بحرين نمايش خوبي را از خود در اين ديدار به جا گذاشت و ثابت كرد كه شكست سنگين تحقير آميز شش بر صفر آنها در ديدار رفت يك اتفاق بوده است و بيانگر سطح واقعي فوتبال اين كشور نبوده است. آنها با كمي تمركز مي توانستند اين ديدار را به نفع خود به پايان رساند.

نيمه اول اين ديدار از جانب هر دو تيم محتاطانه پيگيري شد و بازيكنان دو تيم مي خواستند با شوت هاي پشت محوطه جريمه خود را صاحب موقعيت كنند. اما در نيمه دوم، تيم ايران براي جبران گل خورده تغييراتي را در تركيب خود ايجاد كرد و بازي را كاملا هجومي آغاز كرد، اما درخشش محمد جعفر سنگربان بحرين مانع از باز شدن دروازه‌ تيمش كرد تا اين كه در دقايق اضافي بعد از اين كه ضربه سر جواد نكونام به تير دروازه برخورد كرد، جباري در برگشت آن را وارد دروازه‌ كرد و بازي به همين نتيجه‌ به پايان رسيد.

** روزنامه الوطن قطر:

تيم ملي فوتبال بحرين در حالي كه تا دقايق پاياني بازي مقابل ايران با يك گل جلو بود، با گل زني مجتبي جباري سه امتياز حساس اين ديدار را از دست داد و هم چنان در رده سوم اين گروه باقي ماند.

در اين ديدار ابتدا بحرين در دقيقه 45 توسط محمد الطيب به گل رسيد و نيمه اول را با همين تك گل به رختكن رفت، اما در نيمه دوم تيم ايران به تيمي هجومي تبديل شد و با تعويض‌هاي كه انجام داد، حملات خطرناكي را بر روي دروازه‌ بحرين ترتيب داد و در حالي كه تماشاگران بحريني منتظر شنيدن سوت پايان اين ديدار بودند، مجتبي جباري گل تساوي را براي شاگردان كي‌روش به ثمر رساند و بازي با همين نتيجه‌ به پايان رسيد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها