کد خبر: ۲۶۱۱۵
زمان انتشار: ۰۹:۰۵     ۲۱ آبان ۱۳۹۰
در کل مناطق مرزی استان اردبیل که 370 کیلومتر است بخصوص مرز اردبیل با کشور آذربایجان، هیچ شبکه داخلی حتی کانال یک ایران قابل دریافت نیست اما در همین مناطق حداقل 20 شبکه خارجی مبتذل قابل دریافت است. که این موضوع نشان می دهد که آقایان هیچ برنامه فرهنگی و آموزشی برای مناطق مرزی ایران ندارند...
بولتن نیوز: ولی اسماعیلی نماینده گرمی و دشت مغان مجلس در گفت وگو با خبرنگارپارلماني بولتن نیوز با انتقاد از بی برنامه گی وزارت آموزش و پرورش برای کودکان و نوجوانان مناطق مرزی، گفت: به رغم آنکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مؤسسه‌ای دولتی، فرهنگی و هنری زیر نظر وزارت آموزش و پرورش است، اما این موسسه در مناطق مرزی هیچگونه برنامه فرهنگی برای دانش آموزان و نوجوانان ندارد.

وی افزود: تأسیس مراکز عرضه کتاب و آموزش‌های فرهنگی و هنری مخصوص کودکان و نوجوانان در نقاط مختلف کشور، همکاری با مؤسسه‌ها برای ایجاد بخش‌های ویژه کودکان و نوجوانان، تهیه و انتشار محصولات سمعی و بصری، تدارک وسایل و کلاس‌های آموزشی، تولید، خرید، توزیع، نمایش و فروش فیلم‌های سینمایی و تئاتر مخصوص کودکان و نوجوانان و توسعه و تکمیل کتابخانه‌های عمومی ثابت و سیار و ایجاد کتابخانه های پستی برای عرضه کتاب مناسب به کودکان و نوجوانان در روستاها و مناطق محروم از جمله وظایف این کانون است.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس با اشاره به بازدید خود از مناطق مرزی گفت: متاسفانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مناطق به فروشگاه های لوازم تحریر تبدیل شده و عملا در حال تعطیل شدن هستند.

اسماعیلی تصریح کرد: مسئولین بجای تامین اعتبار برای این کانون ها، به آنها می گویند لوازم تحریر بفروشید تا اعتبار خود را تامین کنید. در حالی که در مناطق محروم مرزی فروش لوازم تحریر از سوی این کانون ها هیچ منبع درآمدی برای آنها نخواهد بود و آنها عملا به فروشگاه تبدیل شده اند.

وی ضمن انتقاد از بی برنامه بودن فرهنگی دولت در مناطق مرزی گفت: علی رغم قول هایی که مسئولین در خصوص تقویت آنتن شبکه های تلویزیونی داخلی در مناطق مرزی و تقویت آنتن تلفن های همراه داده اند، اما هیچگونه اقدامی در این زمینه نشده است.


عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصول گرایان مجلس افزود: در کل مناطق مرزی استان اردبیل که 370 کیلومتر است بخصوص مرز اردبیل با کشور آذربایجان، هیچ شبکه داخلی حتی کانال یک ایران قابل دریافت نیست اما در همین مناطق حداقل 20 شبکه خارجی مبتذل قابل دریافت است. که این موضوع نشان می دهد که آقایان هیچ برنامه فرهنگی و آموزشی برای مناطق مرزی ایران ندارند.

وی با طرح این سوال که بودجه فرهنگی کشور در کجا هزینه می شود؟ خاطرنشان کرد: بعد از بازگشایی مجلس در هفته آینده نمایندگان مناطق مرزی از وزرای آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه سوال خواهند کرد و وزرا باید پاسخگو باشند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها