کد خبر: ۲۶۰۹۶۲
زمان انتشار: ۲۰:۵۶     ۲۳ مهر ۱۳۹۳
ملي‌پوش اسبق فوتبال ايران معتقد است که ناکامي تيم‌هاي نوجوانان، جوانان و اميد در چند ماه اخير شروع شکست‌هاي فوتبال ايران است و اگر کاري صورت نگيرد بايد منتظر شکست‌هاي بعدي بود.
یحیی گل‌محمدی درباره علل ناکامی تیم‌های ملی پایه فوتبال ایران در چند ماه اخیر اظهار کرد: آنقدر در این باره حرف زده شده که همه می‌دانند مشکل چیست و اشکال کجاست. صحبت کردن درباره این مساله دردی را دوا نمی‌کند. شناخت مشکلات و ایرادهای ساختار فوتبال ایران سخت نیست ولی کسی برای حل آنها اقدام عملی نمی‌کند.

به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: دلیل موفق نبودن تیم‌های پایه ما کاملا مشخص است. ما در این زمینه هیچ کاری نمی‌کنیم. زیرساخت‌های لازم برای کشف و پرورش استعدادها وجود ندارد. باشگاه‌های بزرگ زمین تمرین ندارند، چه برسد به تیم‌های پایه. یک تیم بزرگسال حداقل باید در زمین تمرین داشته باشد و تیم‌های نوجوانان و جوانان هم زمین خود را داشته باشند ولی باشگاه‌های ما از داشتن یک زمین هم عاجزند.

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن همچنین گفت: نوع برگزاری مسابقات پایه اسف‌بار است و برنامه‌ریزی خوبی در جهت رشد آنها نداریم. با فوتبال دولتی و نتیجه‌گرایی که داریم جز این شکست‌ها هیچ انتظار دیگری نمی‌رفت. موفقیت‌های گذشته هم مقطعی بوده و خبر بد این است که حال و روز آینده فوتبال ما از این هم بدتر می‌شود و حتی تیم بزرگسالان ما به مشکل برمی‌خورد.

مدافع پیشین تیم ملی فوتبال ایران در ادامه گفت: کشورهای درجه سه و چهار آسیا برنامه‌ریزی‌های خوبی در فوتبال کرده‌ و سرمایه زیادی در آن خرج کنند. آنها از مربیان متخصص استفاده می‌کنند و این طور به راحتی ما را از رقابت‌ها حذف می‌کنند. اگر این روند ادامه داشته باشد، نتیجه‌ای جز سقوط برای ما نخواهد داشت.

وی درباره نحوه و کیفیت استعدادیابی در ایران هم گفت: اصلا کاری صورت نگرفته که در نتیجه‌اش استعدادی کشف شود. در تهران که وضع نسبت به شهرستان‌ها بهتر است، کلی مشکل داریم چه برسد به شهرستان‌ها‌. مشخص است که به جوان‌ها فرصت رشد داده نمی‌شود. به جوان‌ها اعتماد نمی‌شود و آنها را روی نیمکت می‌نشانند. نگاه آنها به خود تحقیرآمیز است. چون مدام پشت خط هستند، اعتماد به نفس کافی را پیدا نمی‌کنند. نبود زیر ساخت‌ها به فوتبال ایران صدمه زده است و این تازه شروع شکست‌های ماست. باید منتظر شکست‌های بعدی باشیم.

وی درباره وضعیت تیم ملی بزرگسالان در آستانه جام ملت‌های آسیا نیز گفت: شرایط این تیم خوب است و با توجه به این که در چند سال اخیر با حضور کارلوس کی‌روش کارهای خوبی در تیم ملی انجام شده، می‌توانیم نتیجه‌ خوبی در آسیا بگیریم. حرف من درباره ناکامی‌های بعدی مربوط به آینده است.

گل‌محمدی در ادامه با بیان این که فوتبال ایران بضاعت کافی در بخش جوانان دارد، اظهار کرد: اگر به جوان‌ها اعتماد کنیم جواب خوبی می‌گیریم. امروز سه بازیکن از نفت تهران در تیم ملی هستند که زمانی فرصت بازی نداشتند. ما به آنها اعتماد کردیم و آنها هم خودشان را نشان دادند.

وی افزود: متاسفانه فوتبال ایران نتیجه‌گرا شده و کمتر مربی یا مدیری به خود جرات می‌دهد که از جوان‌ها استفاده کند.

گل‌محمدی در پایان درباره حضور علی کریمی در کادر فنی تیم ملی گفت: علی اسم و شخصیت بزرگی دارد و می‌تواند برای جوان‌ترهای تیم ملی الگوی خوبی باشد. حضور او در تیم ملی به بازیکنان انگیزه می‌دهد. من حضور او را مثبت می‌دانم و امیدوارم که بتواند تجربیات خود را از حضور در تیم‌های بزرگ به بازیکنان ایرانی انتقال دهد. مربیگری شغل سختی است ولی کریمی با مربیان بزرگی کار کرده و امیدوارم در تیم ملی موفق باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها