کد خبر: ۲۶۰۹۱
زمان انتشار: ۲۰:۱۴     ۲۰ آبان ۱۳۹۰
اولین كنفرانس علمی پیوست نگاری فرهنگی در بوشهر؛
عضو کمیسیون حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پیوست فرهنگی ابزاری كارساز برای پیوند مدیریت راهبردی با مدیریت اجرایی كشوراست كه محوریت فرهنگ را فراهم می كند.
به گزارش 598 به نقل از ایرنا، حجت الاسلام وا لمسلمین دكتر عبدالعلی رضایی پنجشنبه در اولین كنفرانس علمی پیوست نگاری فرهنگی در بوشهر اظهار داشت: چشم انداز توسعه پایدار مبتنی بر فرهنگ دینی با قابلیت بسیار بالای آن ایجاب می كند كه ازهم اكنون برنامه پیشرفت متوازن و همه جانبه اجتماعی با محوریت فرهنگ اسلامی درطرح های بلند مدت، میان مدت وكوتاه مدت مورد توجه مسوولان نظام جمهوری اسلامی قرار گیرد.

عضو واحد نخبگان حوزه علمیه قم افزود: پیوست فرهنگی ازمفاهیم نو پدیده است كه در پی واژگان راهبردی مهندسی فرهنگ، مدیریت فرهنگی توسط مقام معظم رهبری طرح شده است وعلاوه براینكه موضوع مراكزعمده سیاست گذاری قرار گرفت اذهان بسیاری از مراكزعلمی، تحقیقاتی و پژوهشگران را به خود جلب كرده است.

عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی اضافه كرد: حوزه و دانشگاه باید در زمینه های فكری در كنارهم باشند و اگردر زمینه فكری درست وارد عر صه نشوند دست مدیران اجرایی خالی می ماند و كارهای كشور بخوبی جلو نمی رود.

رضایی بیان كرد: شناسایی تمام ابعاد رشد و توسعه اجتماعی و كیفیت تاثیر پذیری و تاثیر گذاری این ابعاد بر همدیگر از آن جهت اهمیت دارد كه با درك صحیح از مسایل پیشرفت می توان با اقداماتی آگاهانه و پیش گیرانه در مرحله اول از خسارات احتمالی جلوگیری كرد و در مرحله دوم راهبردهای سازگار و برخاسته از فرهنگ خودی را طراحی و در برنامه پیشرفت ساری و جاری كرد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در یك پیوست فرهنگی باید مراحل زمینه شناسی، موضوع شناسی، پیامد شناسی، شاخص گزینی، پیامد سنجی وراهكار شناسی به صورت یك فرایند طی شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با تاكید بر اینكه همه در خط مقدم دفاع در برابر تهاجم فرهنگی قرار داریم اظهارداشت: باید به پیوست فرهنگی از زاویه فرهنگ نگاه كنیم و استان بوشهر از سالهای گذشته تا كنون همواره در مقابل تهاجم های بیگانگان پیشگام بوده است.

وی ادامه داد: در شرایط حساس امروز كشور و وضعیت بیداری كشورهای جهان حساسیت و اشتیاق مدیران استان بوشهر نسبت به پیوست نگاری فرهنگی بسیار ستودنی است.

عضو کمیسیون حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآورشد: پیوست فرهنگی فراتر از مساله سلبی نگاه ایجابی به نفوذ مسایل تهاجم دارد و اكنون ما درمعرض تهاجم از زوایای مختلف قرارداریم.

دبیر كنگره بین المللی پیوست نگاری فرهنگی نیز اظهارداشت: توسعه و رشد همه جانبه دنیای كنونی ما بافت های فرهنگی جامعه را دگرگون كرده است و به دلیل اینكه در كشور ما نیز این توسعه درحال شكل گیری است مقام معظم رهبری علاج واقعه قبل از وقوع كرده اند.

حجت الاسلام محمد نصیری اظهار داشت:با توجه به فرامین مقام معظم رهبری كه در بند اول برنامه پنجم توسعه ابلاغ شده است همه طرح ها مكلف به داشتن پیوست فرهنگی هستند.

وی اضافه كرد: دراستان بوشهر به دلیل ضرورت های مختلف كه در آن احساس می شود و با توجه به وجود منابع عظیم انرژی، صنعت و تجارت و داشتن ارتباطات بین المللی با كشورهای حاشیه خلیج فارس باید حركت منظم و برنامه ریزی های مورد نیازصورت گیرد.

نصیری با اعلام اینكه امیدواریم استان بوشهربتواند در میان سایر استانها به عنوان مرجعیت علمی و كرسی دانش دست پیدا كند افزود: در مركز راهبری مهندسی فرهنگی استان بوشهر برنامه ریزی شد و سه مبحث رصد فرهنگی،نقشه مهندسی فرهنگی و حوزه پیوست فرهنگی مد نظر قرار گرفت.

وی گفت: در زمینه پیوست فرهنگی مواردی در حوزه های علمی- ترویجی طراحی شد و به دلیل اینكه در نگاه و بیان استادان به عنوان یك موضوع شفاف و كلید واژه مطرح شود یك سلسله برنامه طراحی شده است كه برگزاری سه كنفرانس علمی چیستی و چرایی این نظریه، فناوری و اطلاعات پیوست فرهنگی و بهداشت و سلامت و دو كارگاه آموزشی به صورت حرفه ای جز این برنامه ها هستند.

كنفرانس علمی پیوست نگاری فرهنگی یكی از سه كنفرانسی است كه قرار است تا قبل از برگزاری نخستین كنگره بین المللی پیوست نگاری فرهنگی در بهار سال 91 در استان بوشهر برگزار شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها