کد خبر: ۲۶۰۳۲۰
زمان انتشار: ۲۳:۰۱     ۲۰ مهر ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم ؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی با انتقاد از برخورد سیاسی نهادهای مالی بین‌المللی مانند بانک جهانی گفت: تحریم‌های ظالمانه و غیرقابل توجیه کنونی که در واقع ملت ایران را نشانه گرفته‌اند، هنوز لغو نشده است.
 علی طیب‌نیا که در صدر هیاتی اقتصادی برای شرکت در اجلاس پاییزه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول به واشنگتن پایتخت آمریکا رفته است، پنج‌شنبه و جمعه در جلسات مختلف این دو نهاد مالی - اقتصادی جهانی شرکت کرد. وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در جلسه مسوولان و اقتصاددانان ارشد این دو نهاد مالی و توسعه‌ای بین‌المللی، برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم را تشریح کرد.
طیب‌نیا با اشاره به نرخ رشد اقتصادی کشور و کنترل تورم، ثبات موجود در بازار پولی و مالی کشورمان را یادآور شد و دستاوردهای یکساله دولت را در زمینه‌های مختلف و از جمله کنترل تورم تشریح کرد. وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان تاکید کرد: همه این دستاوردها در حالی محقق شده است که هنوز تحریم‌های موجود ضدجمهوری اسلامی ایران لغو نشده‌اند و دولت، برنامه‌های اقتصادی خود را با توجه به این وضعیت تنظیم می‌کند.
طیب‌نیا همچنین پنج‌شنبه شب در حاشیه اجلاس پاییزه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، در جمع ایرانیان شاغل در این دو نهاد مالی بین‌المللی، برنامه‌های اقتصادی، موفقیت‌های آن در بخش‌های مختلف، رشد اقتصادی کشور و تلاش برای نظام‌مند کردن برنامه‌های اقتصادی را تشریح کرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان جمعه شب نیز با وزیران اقتصاد کشورهای همگروه کشورمان در بانک جهانی دیدار و گفت‌وگو کرد. جمهوری اسلامی ایران در تقسیمات بانک جهانی با کشورهای الجزایر، تونس، مراکش، افغانستان، غنا و پاکستان همگروه است.
شرکت در جلسات اجلاس پاییزه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و دیدار با همتایان از دیگر کشورهای جهان، از برنامه‌های دیگر سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان به واشنگتن خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها