ولان در این جلسه از کلاسش درباره
«دیپلماسی دیجیتال»، مبانی دیپلماسی و تئوریهای روابط بینالملل صحبت کرد.
وی همچنین توضیح داد که وزارت خارجه چگونه از شبکههای اجتماعی و اینترنت
برای اشاعه عملیاتهای دیپلماسی عمومی استفاده میکند. وزارت خارجه آمریکا
در این حوزه کارش را با انتشار اخبار روزانه، ویدئوها و مقالاتی در وبسایت
شروع کرد و این وبسایت تنها وبسایتی است که در میان وبسایتهای مرتبط با
کاخ سفید اقدام به انتشار خلاصه اخبار روزانه کرده است.
مویرا ولان افزوده است: چنین کاری، نشاندهنده شفافیت کارهای ما در وزارت
خارجه را نشان میدهد و به ما کمک میکند تا یک راهنمای روزانه برای مسائل
جهانی تهیه کنیم. هر قطعه از هر کاری که در وزارتخارجه آمریکا انجام
میشود یک نمود دیجیتال نیز دارد. هر جلسهای که انجام میشود به صورت یک
گفتمان جهانی روی وبسایت قرار میگیرد و این چالش اصلی ما است.
وی در ادامه گفته است: وزارت خارجه به جز وب سایت اصلی خود، از توئیتر،
فیسبوک، آراساس و آیتونز برای پادکستهایش استفاده میکند و این کار را
از سال 2006 تا کنون ادامه داده است به طوری که اکنون بیش از یک میلیون نفر
در توئیتر و بیش از 800 هزار نفر در فیس بوک مخاطب دارد. این نوع اقدامات
وزارت خارجه، در راستای طرحی به نام «یک روز از زندگی یک سفیر» است
شبکههای اجتماعی، مهمترین ابزار دیپلماسی عمومی آمریکا است
ولان خاطرنشان کرده است که اکنون
تقریبا تمام سفرای آمریکایی از فیسبوک و توئیتر برای برقراری ارتباط با
مردم دنیا استفاده میکنند. شبکههای اجتماعی اکنون در حال تغییر دادن مسیر
برقراری رابطه میان آمریکا و دیگر مردمان جهان است که هم جنبه شخصی دارد و
هم جنبه عمومی. ما داریم تلاش میکنیم تا به جای پس زدن مخالفتها، از
ابزارهای شبکههای اجتماعی برای مدیریت سیاستهای آمریکا و انتقادهای موجود
استفاده کنیم.
وی در ادامه گفته است: شبکههای اجتماعی، تلاشهای دیپلماسی ما را ادامه
داده است و ما تبدیل به شفافترین وزارت خارجه جهان کرده است. ما اکنون
روزانه بیش از 1000 توئیت در روز داریم.