کد خبر: ۲۵۹۲۷
زمان انتشار: ۲۰:۱۰     ۱۸ آبان ۱۳۹۰
يک کارشناس آلماني تاکيد کرد:
يک کارشناس آلماني با تاکيد بر اينکه ناتو به ابزاري براي برآوردن خواسته هاي آمريکا تبديل شده، رفتارهاي متناقض غرب درمسائل حقوق بشر را عامل بي اعتباري اين بلوک دانسته و تصريح کرد که اروپا در دنياي توهمات خود زندگي مي کند.



به گزارش خبرگزاري مهر، "ابرهارد سند اشنايدر" يک کارشناس علوم سياسي و رئيس انستيتو تحقيقاتي "جامعه آلمان براي سياست خارجي" و از اساتيد دانشگاه آزاد آلمان در گفتگو با روزنامه "زوددويچه سايتونگ" درباره جابجايي وزنه هاي قدرت در دنيا و نزول قدرت اتحاديه اروپا اظهار داشت: حقيقت اين است که جابجايي وزنه هاي قدرتي به خودي خود چيز بدي نيست. در تاريخ اين فراز و نشيب ها همواره وجود داشته است.

شرايط تنها زماني بد مي شود که به هنگام نزول خطا رخ دهد.اين کارشناس آلماني در بخش ديگري از اين گفتگو دهه اول قرن بيست و يک را بعد از وقوع حادثه 11 سپتامبر تا وقوع بحران مالي براي غرب بسيار وحشتناک و افتضاح ارزيابي کرده و اظهار داشت: بسياري از چيزهايي که ما در بيست سال گذشته به آن اعتقاد داشتيم در اين ده سال مورد بي توجهي قرار گرفت. غرب درگير مسائل آبرويي و دو جنگ شکست خورده شد.

اين کارشناس آلماني استانداردهاي دوگانه غرب در مسائل حقوق بشر را عامل ايجاد فقدان اعتماد خطرناک براي اين بلوک دانسته و اظهار داشت: چنين رفتارهايي به ارزشهاي غربي آسيب جدي وارد مي کند. زماني که ما برداشت هاي حقوق بشر غربي را در ديگر کشورها تبليغ مي کنيم، نبايد خود گرفتار نقض اين قوانين شويم. ما بايد اعلام کنيم که چرا ناتو در ليبي مداخله کرد اما در ديگر کشورهاي انقلابي عربي اين کار را نکرد. ما بايد درباره احداث زندانهاي ابوغريب و گوانتانامو پاسخگو باشيم. اين تناقض گويي ها بي اعتباري غرب را به همراه مي آورد.

اين کارشناس آلماني در بخش ديگري از اين گفتگو اظهار داشت: ايجاد دشمني با ديگر کشورها اقدامي مفيد براي آمريکاست که از طريق آن هزينه هاي سياست خارجي خود را توجيه کند. آمريکا با توجه به بودجه هاي نظامي بالا بايد هزينه هاي بالاي تسليحاتي خود را توجيه کند. ايالات متحده با تضادهايي که با ديگر کشورها ايجاد مي کند توجيهي براي اين هزينه ها به وجود مي آورد. اين روزها تروريسم بين المللي و القاعده در نظر آمريکاييها جاي خود را به جمهوري خلق چين مي دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها