کد خبر: ۲۵۹۰۹
زمان انتشار: ۱۸:۱۴     ۱۸ آبان ۱۳۹۰
خبرگزاري فارس: دبيركل جبهه الوفاق بحرين راه حل مشكلات كنوني بحرين را در فروپاشي رژيم استبدادي و استقرار حاكميت دموكراتيك در اين كشور دانست.
به گزارش فارس به نقل از الانتقاد نت، شيخ علي سلمان دبيركل جبهه الوفاق بحرين كه بزرگترين جنبش ضد دولتي در اين كشور است، در زيارت قبور شهداي تظاهرات مسالمت آميز در بحرين، راه حل عبور از مشكلات كنوني كشور را فروپاشي رژيم ديكتاتوري و استقرار دولتي دموكراتيك در اين كشور دانست.

وي در اظهاراتي در مزار شهداي بحرين كه در جريان تظاهرات مسالمت آميز به دست نيروهاي امنيتي آل خليفه و آل سعود به شهادت رسيده اند، گفت: مخالفان دولت پوچي ادعاي مقامات منامه در خصوص اينكه تحريكات اعتراض آميز مذهبي و طايفه اي است را ثابت كردند.

وي تصريح كرد كه حاكمان اين كشور راهي جز حركت به سوي دموكراسي ندارند، در غير اين صورت ملت آنها را از ريشه برخواهد داشت، زمان هرگز به نفع آنها نيست.

شيخ سلمان افزود: «حمايت هاي بين المللي از مخالفان دولت بويژه از سوي سازمانهاي حقوقي و رسانه هاي بي طرف به صورت آشكاري افزايش يافته است.» سلمان خواستار اين شد كه مخالفان به اعتراضات خود تا تحقق خواسته هايشان ادامه دهند و به مردمي كه از حملات قلع و قمع رژيم بحرين با همكاري رژيم اشغالگر سعودي باز مانده اند، بويژه خانواده هاي شهدا، اسرا، مجروحان و بيكار شده ها و تحت تعقيبها، توجه ويژه داشته باشند.  

اين مخالف بحريني همچنين بر حق ملت ها در اصلاح ظلم و انحرافات به وجود آمده تاكيد كرده و گفت: رژيم ديكتاتوري عقب نشيني در برابر مردم را قبول نمي كند، به همين علت است كه قرباني هاي اقدامات اين رژيم افزايش مي يابد.

بحرين از اواسط فوريه گذشته شاهد تظاهرات گسترده عليه رژيم آل خليفه بوده است و مردم اين كشور خواستار اصلاحات سياسي و افزايش نقش مردم در سرنوشت اين كشور هستند. در اين ميان نيروهاي امنيتي آل خليفه و آل سعود كه از چند ماه قبل در بحرين مستقر شده‌اند،در سايه سكوت مجامع بين‌المللي و حاميان غربي خود، تظاهرات مسالمت آميز مردم را با سركوبگري پاسخ داد.

در اين درگيري‌ها تاكنون بيش از 40 نفر كشته و هزاران نفر ديگر زخمي  بازداشت شده‌اند، دهها هزار نفر از مردم بحرين نيز به علت شركت در تظاهرات شغل خود را از دست داده‌اند. با اين وجود مردم بحرين تاكيد دارند كه تا تحقق خواسته هاي خود به تظاهرات ادامه خواهند داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها