کد خبر: ۲۵۸۷۸
زمان انتشار: ۱۴:۴۹     ۱۸ آبان ۱۳۹۰
خبرنامه دانشجویان ایران:جلسه ی کرسی آزاد اندیشی با عنوان چرا مرگ بر امریکا در دانشگاه محقق اردبیلی توسط انجمن اسلامی دانشجویان مستقل این دانشگاه برگزار شد.

در این کرسی دانشجویان به انتقاد ودفاع از شعار مرگ بر آمریکا پرداختند. دانشجویان منتقد سوالاتی را در مورد رابطه ایران با آمریکا مطرح کردند و مدعی شدند که ایران باعث افزایش تنش میان ایران و آمریکا شده است و برای صحبت های خود  قضایای تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان خط امام و  انتشار خبر قرآن سوزی کشیش آمریکایی  توسط رسانه های را سند قرار دادند  و درادامه دانشجویان مدافع با پاسخ به تعدادی از سوالات منتقدین سوالی بر مبنای چگونگی رفتار اسلامی و توحیدی ایران در روابط خارجی اش مطرح کردند.

 از جمله موضوعات دیگری که دانشجویان منتقد به آن پرداختند پویا یی و عامه پسند بودن فرهنگ آمریکا ، تازگی جنبش وال استریت وصرفا اقتصادی بودن آن، عدم تصویب پیشنهادات ایران که مستوجب ضعف دیپلماسی ایران در سازمان ملل می باشدو بدهکاری شدید مالی ایران به آمریکا بود.دانشجویان مدافع نیز ضمن پاسخ به سوالات مسائلی ازجمله موضع اخیر هیلاری کلینتون، گروگانگیری دیپلمات ها و ترور دانشمندان، سیستم امپریالیسمی آمریکا و... را تشریح کردند.

در آخر نیز دانشجویان مدافع به عنوان صحبت پایانی  قسمتی از سخنان رهبری را در رابطه با روابط ایران با آمریکا قرائت کردند :"در تبلیغات خود شایع می کنند که قطع رابطه ی ایران با آمریکا به ضرر ملت ایران است، نه آقا صد در صد به نفع ملت ایران است این حربه از طرف آنان است که این طور وانمود کنند که اگر ملتی با آمریکا رابطه داشته باشد از لحاظ اقتصادی و مادی همه ی مشکلاتش برطرف می شود نه یک روزی بعضی از ملت های ساده لوح این گونه خیال می کردند در کشور ما هم در اول انقلاب عده ای قدرتی که پیدا کرده بودند و در راس کارها بودند آنها هم این گونه خیال می کردند یکم تجربه ها در نقاط مختلف دنیا عکس این را ثابت می کند تاریخ شاهد زنده ی ماست رجوع کنید به تاریخ..."

در پایان این جلسه دانشجویان با شعار مرگ بر آمریکا سالن را ترک کردند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها