به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا ؛ در بسیاری از موارد "جدید” در این نمایشگاه در واقع مدلهای کنونی با فیس لیفتهای تجملی و دستگاههای الکترونیکی تازه هستند. خودروسازان با احتیاط و خودداری پیش میروند تا هزینهها را تحت کنترل نگه دارند و در عین حال مراقب این هستند که از رقیبانشان عقب نیافتند.
مدل هیبریدی آستریون LPI 910-4 به عنوان یکی از معدود سورپرایزهای واقعی نمایشگاه از سوی لامبورگینی معرفی شد با اینهمه این شرکت اعلام کرد تغییرات چندانی در این خودرو صورت نگرفته است. استفان وینکلمان، مدیرعامل این شرکت در این باره گفت: هر قطعه یک فناوری است که در حال حاضر موجود است و میتواند تولید شود با اینهمه آستریون به عنوان نمونه در طراحی و بکارگیری فناوری، الهام بخش مدلهای آینده خواهد بود.
واضح است که سنت معمول تغییرات بزرگ در طراحی که هر چند سال یک بار صورت میگرفت، شکسته شده است مخصوصا که به نظر میرسد این روزها مردم نمیتوانند برای مشاهده مدلهای کاملا جدید چندان صبر کنند. در واقع شاید به نوعی حق داشته باشند چرا که هر دو یا سه سال یا کمتر پیشرفتهای جدید در امکانات امنیتی مهم صورت میگیرد و قطعات الکترونیکی مانند سیستمهای ناوبری، امکانات سرگرمی و رابطهای کاربری بعد از ۱۸ ماه یا کمتر از آن قدیمی میشوند.
به گفته جف کنراد، مدیر امریکن هوندا، درمدلی مانند سیویک هوندا هر سال تغییرات عمده ای صورت میدهد تا با روند گیج کننده تغییرات همگام بماند و از سوی دیگر فروش مدلی که از سال ۲۰۰۶ زیر پوست خود چندان تغییر نداشته است، سریعتر از انتظار رشد میکند.
در واقع شواهد نشان میدهد سیویک هوندا در بازارهای مختلف با طراحیهای مختلف عرضه میشود به این ترتیب مدلی که در اروپا عرضه میشود با جدیدترین مدل بازار آمریکا متفاوت است و مدل آمریکایی به نوبه خود با مدل عرضه شده در بازار ژاپن فرق دارد.
بازار تخصصی نیز پدیده جدیدی است. استون مارتین مدل جدید محدود لاگوندا را تنها برای مشتریانش در خاورمیانه عرضه کرده است. رولز رویس مدل فانتوم متروپلیتن را به تعداد ۲۰ دستگاه تنها برای عرضه در چین برنامه ریزی کرد. فورد که برای نخستین بار مدلی از موستانگ را معرفی کرد که قرار است در اروپا فروخته شود اعلام کرد یک موتور اکوبوست توربو چهار سیلندری با قدرت ۳۱۰ اسب بخار را در موستانگ اروپایی عرضه خواهد کرد.
بر اساس گزارش نیویورک تایمز، خودروسازان همچنین تلاش دارند مدلهای جدید را به خانوادههایی با ویژگیهای مشابه عرضه کنند.