کد خبر: ۲۵۸۵۲۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۱۵ مهر ۱۳۹۳
بررسی‌ها نشان می‌دهد اگر چرخه قیمت طلا مانند دهه 80 میلادی تکرار شود، قیمت کنونی آن ممکن است تا 660 دلار به ازای هر اونس کاهش پیدا کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بازار خبر ؛
جان لافورژ، یکی از محققین استراتژیک بازار در موسسه تحقیقاتی ند دیویس می گوید قیمت طلا در آینده به 660 دلار به ازای هر انس خواهد رسید. 

لافورژ که اخیرا با حضور در یکی از برنامه های تلویزیونی در زمینه اقتصاد اظهار اشت که چرخه بزرگی که برای طلا و قیمت آن در حال حاضر در بازار ایجاد شده است می تواند قیمت این فلز با ارزش را به 660 دلار به ازای هر اونس کاهش دهد. این رقم حدود 40 درصد کمتر از قیمت کنونی طلا در بازارهای جهانی است.


لافورژ ادامه داد: در اوایل دهه 80 نیز قیمت طلا با سقوط 65 درصدی مواجه شد این در حال بود که قیمت طلا در آن زمان به بیشترین مقدار خود در یک دوره 20 ساله رسیده بود.

در چرخه کنونی طلا نیز که در سال 2011 قیمت آن به بالاترین مقدار 1900 دلار به ازای هر اونس رسیده بود سقوط دهه 80 مجدد تکرار خواهد شد. می دانیم که قیمت  کالاها و اجناس در چرخه های مختلف قرار می‌گیرند و قیمت آنها قبل از شروع چرخه جدید با کاهش رو به رو می شود.

طلا نیز از این قاعده مستثنی نیست بنابر این پیش بینی می شود در آینده نزدیک قیمت طلا به 660 به ازای هر اونس برسد.


با این وجود لافورژ در انتها به این نکته نیز اشاره کرد که با وجود پیش بینی سقوط قیمت طلا به صورت طبیعی در پایان چرخه کنونی، خزانه داری ها و بانک های مرکزی می توانند با کنترب کمی میزان حضور طلا در بازارهای جهانی تا حدودی جلوی سقوط قیمت طلا که پیش بینی شده است را بگیرند.

طلا در هفته گذشته به طور میانگین با قیمت 1214 دلار ب هازای هر انس خرید و فروش می شد.


در نمودار زیر، تغییرات قیمت طلا در 20 سال گذشته را مشاهده می کنید که در سال 2011 به بالاترین حد خود رسیده است و از آن زمان با کاهش رو به رو بوده است.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها