کد خبر: ۲۵۸۳۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۱     ۱۸ آبان ۱۳۹۰
تاکید انقلابیون بحرین بر آمادگی برای جانفشانی تا تحقق خواسته های مشروع خود و افشای شکنجه گاههای جدید در بحرین و ادامه سرکوب دانش آموزان از جمله خبرهای مربوط به این کشور است.
به گزارش 598 به نقل از مهر پایگاه خبری الوفاق نوشت:"حسین الدیهی" معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین تاکید کرد ما امروز بیش از هر زمانی برای تحقق خواسته هایمان، آماده ایثار و جانفشانی هستیم و هرگز عقب نشینی نخواهیم کرد.
 
خاطر نشان می شود نیروهای امنیتی رژیم بحرین عصر روز یکشنبه به طرز وحشیانه ای به مراسم بزرگداشت شهید علی الدیهی که پنجشنبه گذشته در پی یورش نیروهای رژیم به شهادت رسیده بود، یورش بردند.
 
نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه در این حمله وحشیانه از گازهای اشک آور برای سرکوب شهروندانی که در مراسم بزرگداشت این شهید شرکت کرده بودند، استفاده کردند.

شیخ حسین الدیهی معاون دبیرکل جمعیت الوفاق در این زمینه تاکید کرد با وجود ادامه سرکوب و خونریزی، ما همچنان در صحنه باقی خواهیم ماند تا خواسته های عادلانه ما تحقق یابد.
 
وی تصریح کرد : ما مصمم هستیم مطالبات عادلانه خود برای یک زندگی دموکراتیک و آزاد و انتخاب دولتی با اراده خود در فضایی عادلانه و مستقل را با قدرت پیگیری کنیم و در این راه هرگز عقب نشینی نخواهیم کرد.

از آغاز اعتراضات مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه تا کنون دست کم، 40 نفر از آنها در حملات وحشیانه ای که با حمایت نظامیان سعودی و دیگر نظامیان رژیمهای عرب حاشیه خلیج فارس صورت گرفت، شهید و شمار زیادی زخمی شدند، همچنین با تشدید اقدامات سرکوبگرانه رژیم، هزاران نفر از انقلابیون از کار اخراج شدند. 

افشای شکنجه گاه های جدید در بحرین

خبر دیگر اینکه "نبیل رجب"رئیس مرکز حقوق بشر بحرین از وجود شکنجه گاه های جدید در بحرین پرده برداشت و گفت : بسیاری از بازداشت شدگان اخیر بحرینی خارج از مراکز پلیس و زندانها به دست مزدوران وزارت کشور شکنجه شده اند.

نبیل رجب خاطر نشان کرد : بیش از 50 درصد بازداشت شدگان طی هفته های گذشته به علت کتک و شکنجه راهی بیمارستان شده اند.

وی افزود: آنچه که جدید است کتک زدن و شکنجه بازداشت شدگان و ربوده شدگان اخیر خارج از مراکز پلیس و سپس انتقال آنها به این مراکز در وضعیت نیمه بیهوشی است. به نظر می رسد برخی به دولت توصیه کرده اند که داخل زندانها شکنجه نکند تا گفته نشود شکنجه روشمند در بحرین وجود دارد.
 
رجب گفت : به همین دلیل افراد را پیش از رساندن به مراکز پلیس کتک می زنند و برای این منظور اماکن جدیدی وجود دارد که ابتدا بازداشت شدگان را به آنجا می برند و شکنجه می کنند به طوری که اکثر بازداشت شدگان اخیر را در این مکانها به شدت کتک زده اند.
 
وی افزود: بحرین جزو کشورهایی شده است که در زمینه حقوق بشر در فهرستهای سیاه قرار دارد. هزاران نفر از کار برکنار ،کشته، شکنجه و زندانی شده اند و به علت نوشتن جمله ای در فیس بوک خانه هایشان مورد یورش قرار گرفته است.
 
نبیل رجب گفت : وزیر حقوق بشر رژیم بحرین که یک زن و وزیر بهداشت نیز هست از بدترین افراد در زمینه حقوق بشر است و سازمانهای حقوق بشر بین المللی از وی متنفر هستند. همچنین وزیر آموزش و پرورش به علت نقضهای حقوق بشری صورت گرفته در مدارس به دست نیروها و اراذل و اوباش رژیم و حمله این افراد به دانشگاه بحرین با همدستی وی، مورد نفرت افکار عمومی است.

سرکوب دانش آموزان ادامه دارد
 
به گزارش مهر، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین که با العالم گفتگو می کرد، در ادامه اظهار داشت : دو روز پیش یکی از مادران به من گفت که دختر 9 ساله اش به علت گفتن شعاری ضد پادشاه مورد بازجویی قرار گرفته و به مدت یک ماه از تحصیل محروم و یک روز کامل در کلاس زندانی شده است. وزیر آموزش و پرورش کودکان را محاکمه و به علت اظهار نظر، آنان را بازجویی می کند.
 
وی گفت : ابعاد جنایتها و نقضهای رخ داده در بحرین از توان ثبت همه سازمانهای حقوقی فراتر رفته است. جنایتهایی همواره در طول روز و در هر ساعت و دقیقه و در هر منطقه و روستا صورت می گیرد.

نبیل رجب افزود : عید قربانی که گذشت را نمی توان در بحرین عید نامید، زیرا خیابانها و مجتمع های تجاری خالی و روستاها محاصره شده و مزدوران وزارت کشور به خانه ها یورش و اموال آنها را به سرقت می برند.

وی از افزایش بازداشتها و اهانتهای نیروهای آل خلیفه به مردم در خیابانها و مراکز بازرسی خبر داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها