کد خبر: ۲۵۸۳۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۴     ۱۸ آبان ۱۳۹۰
به گزارش سرویس حوزه ومراجع پایگاه 598،حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به نیروی معنوی و ایمانی که در نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وجود دارد، توطئه دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی را بی‌فایده دانست و اظهار داشت: هر توطئه‌ای که علیه این مملکت صورت گیرد با وجود نیروهای مسلح و ایمانی، به یقین با شکست روبرو خواهند شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید امروز در دیدار شماری از پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح موجب شده تا شکوه، عزت و عظمت بیشتری برای اسلام،‌ انقلاب، نظام و مملکت اسلامی ما فراهم شود.

وی افزود: حضوری که روحانیت در نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نهادها پیدا کرده بسیار مغتنم و فوائد و برکات آن نیز فراوان است و باید از این فرصت بهترین استفاده را برد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: وجود روحانیت در نیروهای مسلح همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سبب شده تا خط اولیه انقلاب حفظ بماند و ما در راه دین، ‌اسلام و ولایت ثابت بمانیم و روز به روز جلوتر برویم و باید همچنان این خط تا پایان حفظ بماند.

وی ادامه داد: امروز نیروهای مسلح همچنان که به سلاح ظاهری مسلح هستند باید خود را به نیروی معنوی و ایمان مسلح کنند و در صورتی که این دو توأمان در نیروهای مسلح ما وجود داشت در موقع عمل با مشکل روبه‌رو نمی‌شویم.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: این سلاح معنوی و ایمانی است که همه را در دفاع از کشور بسیج می‌کند و این ایمان به خدا و علاقه به قرآن،‌ احکام دینی و مکتب اهل بیت علیهم السلام سبب عزت مسلمانان در جهان شده است.

وی یادآور شد: اگر سلاح ایمان در نیروهای مسلح ما همیشه وجود داشته باشد، به یقین توطئه دشمنان به جایی نمی‌رسد و در کارشان با شکست روبه‌رو خواهند شد و برای مسلمانان شکستی نخواهد بود؛ زیرا کسانی که به خدا ایمان دارند و به دنبال احیای کلمه دین هستند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، خداوند آن‌ها را تضمین کرده است.

این مرجع تقلید گفت: امروز مملکت اسلامی ما باید با همان سنت‌های اسلامی خود باقی بماند و بدانید درخشندگی اسلام به ولایت امیرالمومنین(ع) و احیای کلمه دین است، همه باید در برابر احکام دینی حساس باشیم.

وی به اهداف تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: سپاه از همان ابتدا با هدف نگه داشتن مقاصد اسلام و حفظ هویت اسلامی تاسیس شد و امروز باید همان اهداف را دنبال کند، البته دیگر وظایفی هم بر عهده آن‌ها سپرده شده است، اما وظیفه اصلی آن همان حفاظت از هویت دینی و مانع از خدشه‌دار شدن این هویت است.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه گاهی در برخی روز‌نامه‌ها دیده می‌شود برخی مطالبی منتشر می‌شود که هویت اسلامی را زیر سوال برده است و مطالب آن هیچ ارزش و جایگاهی ندارد، البته چنین روزنامه‌ای نه نویسنده و نه کسی که می‌خواند هیچ جایگاهی ندارند، ولی نباید اجازه داد چنین مطالبی علیه هویت اسلامی منتشر شود.

وی افزود: پاسداران عزیز باید مراقب باشند و بدانند که مسؤولیت سنگینی بردوش دارند که نباید به راحتی از این مسؤولیت بگذرند و به دفاع از اسلام و شعائر اسلامی همچون امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی به پاداشتن شعائر اسلامی را منحصر به سپاه پاسداران ندانست و اظهار کرد: همه باید در هر مسؤولیتی هستند چه در رسانه ملی، روزنامه‌ها، آموزش و پرورش، وزارتخانه‌ها، بازاریان، ادارات و درون خانه به این شعائر اهتمام داشته باشند و همه جا باید اسلام حفظ شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها