کد خبر: ۲۵۸۱۴۹
زمان انتشار: ۲۰:۲۰     ۱۴ مهر ۱۳۹۳
یک مقام اجرای قانون در ازبکستان امروز دوشنبه تاکید کرد که رئیس جنبش اسلامی ازبکستان پیوستن این سازمان به شبه نظامیان داعش را تایید کرده است.
به گزارش پایگاه 598، یک مقام آگاه رسمی ازبکستانی در مصاحبه با ریانوستی تصریح کرده است که عثمان قاضی رئیس جنبش اسلامی ازبکستان ملحق شدن این گروه به شبه نظامیان داعش را تایید کرده است.

بر اساس این گزارش وی افزود: ما فیلم های ویدئویی و اطلاعات صوتی در اختیار داریم که حمایت و مشارکت جنبش اسلامی ازبکستان در اقدامات نظامی مشترک با داعش را تایید می کند.

این مقام آگاه همچنین تایید کرد که جنبش اسلامی ازبکستان اخیرا اقدام به اجیر کردن و آموزش دادن شبه نظامیان در مرز افغانستان و پاکستان کرده است.

با افزایش فعالیت های افراطی نیروهای امنیتی ازبکستان نیز تدابیر مقابله با تروریسم را تشدید کرده اند. پیش از این گزارش شده است که 17 شهروند ازبکستانی که عضو داعش بوده اند در حملات هوایی به رهبری آمریکا در عراق و سوریه به هلاکت رسیده اند.

جنبش اسلامی ازبکستان در سال 1991 میلادی شکل گرفته و مقر اصلی آن در مناطق تحت کنترل طالبان در شمال افغانستان قرار دارد. مهمترین هدف این گروه سرنگون کردن دولت اسلام کریم اف و تشکیل یک دولت اسلامی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها