کد خبر: ۲۵۸۱۴۶
زمان انتشار: ۲۰:۱۷     ۱۴ مهر ۱۳۹۳
فرمانده ناجا گفت: بخشش جریمه راهنمایی و رانندگی در اختیار ناجا نیست.
به گزارش پایگاه 598، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه ملاقات مردمی در ساختمان (197)، از افتتاح سامانه تصویری 197 خبر داد و گفت: امروز سامانه تصویری 197 افتتاح شد که با استفاده از آن امکان ارتباط چهره به چهره مسئولان و فرماندهان پلیس با مردم به وجود آمد.
 
فرمانده ناجا درباره آخرین خبر‌ها از بخشش جریمه‌های رانندگی گفت: : بخشش جریمه راهنمایی و رانندگی در اختیار ناجا نیست.

وی در خصوص ملاقات خود با مردم در این مركز نیز اظهار داشت: سالی دو بار به صورت نمادی در این مركز حضور یافته تا از نزدیك حرف های مردم را بشنویم امروز نیزدر چند مورد رسیدگی ،افرادی داشتیم كه فوت كرده و یا زخمی شده بودند.

فرمانده ناجا ادامه داد: یكی از خانواده ها از عدم رسیدگی در بازداشتگاه شكایت داشت گویا فرد معتادی را دستگیر كرده كه در بازداشتگاه مقدار زیادی متادون را بلعیده بود و موجب فوت این فرد شده بود همچنین در سراوان یكی از وظیفه ها كه اهل كرمان و زخمی شده بود به دلیل ضعف امكانات امدادی، یك پای خود را از دست داده بود. ما نیز تلاش كردیم تا از خانواده هایی كه آسیب دیده بودند هرچند عزیزانشان نیز مقصر بودند، از طریق بیمه جبران خسارت كنیم تا از آنها دلجویی شود هرچند نمی توانیم سلامتی و یا جان عزیزانشان را برگردانیم اما حداقل كمی از دردشان را التیام بخشیم.

احمدی مقدم یادآور شد: یكی از مراجعه كنندگان نیز یكی از روحانیان عزیز بود كه مشكلات محله خود را برای ما مطرح كرد تا نسبت به رفع آنها اقدام كنیم برخی نیز ادعای حقوقی داشتند مبنی براینكه برخی از مراكز ناجا در زندگی و كسب و كار آنها ایجاد مزاحمت كرده است.

این مقام ارشد انتظامی، در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران مبنی براینكه چه نمره ای به پلیس می دهید، اظهار داشت: مطمئنا هركس به خودش نمره بالا می دهد اما نمره حقیقی را مردم باید به ما بدهند. در دور جدید بازرسی از 5 استان كه با محوریت تعالی انجام شد، نمره استان ها 86 تا 87 بود كه همان نمره 17.5 برمبنای 20 است.

مقدم یادآور شد: مبنای ما تنها درصد نیروی انسانی نیست بلكه صحت عمل، حرفه ای بودن، عنصر معنوی ماموران ما، سلامت سازمانی ، بهره وری و انگیزه اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینكه، ارزیابی ها در تمامی استان ها براساس حق شهروندی، طرح مكنا و سلامت سازمانی براساس استانداردهای بین المللی است، گفت: در دنیا نمره سلامت سازمانی برمبنای 10 است كه معمولا تنها چند كشور كوچك كه جمعیت كمی نیز دارند نمره بالای 9 را گرفته اند اما نمره كشورهای توسعه یافته بین 7 و 9 هست و پلیس در این كشورها كمترین نمره را كسب می كند چرا كه این شغل بیشترین آسیب ها را دارد.

به گفته این مقام ارشد انتظامی، پلیس كشورمان عدد بین 7 تا 7.5 را كسب كرده است كه در مقایسه با شاخص های بین المللی در وضعیت نسبتا مطلوب قرار دارد. البته ناجا در تلاش است تا این عدد را ارتقاء دهد.

وی همچنین افزود: سنجش سلامت در كشورها بر دو اساس انجام می شود بخشی از آن براساس دیده ها و تجربیات تخصصی است و بخشی نیز براساس شنیده ها از جامعه است البته رضایت مردم نیز براساس عملكرد پلیس می باشد.

احمدی مقدم درخصوص آخرین وضعیت در حوزه حقوق شهروندی و بازداشتگاه ها نیز اظهار داشت: دراین خصوص در حال پیشرفت هستیم،‌در سال 89 كه كار را برای توسعه وضعیت بازداشتگاه ها آغاز كردیم نمره 25 از 100 را دریافت نمودیم اما هم اكنون در استان ها نمره 85 را بدست آوردیم كه تا پایان برنامه این رقم را به بیش از 90 ارتقاء خواهیم داد. هرچند این كار سخت است به خصوص در اموری كه از دست ما خارج است همانند نامطلوب و فرسوده بودن ساختمانی كه بازداشتگاه در آنجا قرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی كشورمان در خصوص خدمات ارائه شده به مناسبت گرامی داشت هفته نیروی انتظامی نیز گفت: در این هفته خدمات مضاعف به مردم ارائه می دهیم از جمله افزایش ساعت كار تمامی بخش ها اما بخشش جریمه و یا جریمه هایی كه دو برابر شده اند در حوزه اختیارات ما نیست.

احمدی مقدم افزود: اما در حوزه اختیاراتمان در این هفته خودرو و یا موتورسیكلت هایی كه توقیف شده اند با اخذ تعهد، آزاد می كنیم.

وی در خصوص اینكه آیا قرار است گشت های امنیت اخلاقی در كنار مدارس فعالیت كنند، نیز گفت: خانواده ها و مدیران مدارس از ما درخواست داشتند تا اطراف مدارس را از وجود مزاحمان كه قصد اغفال دانش آموزان را دارند، پاك كنیم اما اینكه اطراف مدرسه ها محل فروش مواد مخدراست را به شدت تكذیب می كنیم اگر هم ما اقدامی دراین خصوص انجام دهیم تنها به دلیل درخواست والدین و مدیران مدرسه است.

مقدم با اشاره به اینكه براساس شكایت های مردمی و ارزیابی از رضایت مردم، پلیس راهنمایی و رانندگی از بیشترین انتقاد برخوردار بود، یادآور شد: این پلیس بیشترین برخورد را با بدنه جامعه دارد و شاید به نظر برخی از مردم اعمال قانون آنها سخت گیرانه و یا به دور از رافت بوده بنابراین بیشترین انتقادات از این پلیس است. البته این نشان دهنده مظلومیت پلیس راهور است چرا كه در سخت ترین شرایط انجام وظیفه می كنند اما مورد انتقاد زیاد قرار می گیرند.

به گفته این مقام ارشد انتظامی، هرساله كارگاه های یك هفته ای به منظور استانداردسازی رفتار پلیس برگزار می شود و از اساتید دانشگاهی و درون سازمانی نیز برای آموزش دعوت می شود. به هرحال صدور بیش از 100 هزار برگه جریمه گلایه نیز دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها