کد خبر: ۲۵۸۰۳۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۱۴ مهر ۱۳۹۳
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از اظهارات نخست‌وزیر انگلیس، گفت که انگلیسی‌ها همچنان تصور می‌کنند که جهان با رفتارهای دوران استعماری آنان قابل مدیریت و اداره است.
 عوض حیدرپور عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم در واکنش به اظهارات سخیف دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس اظهار داشت: من فکر می‌کنم که آقای کامرون و سران کشورهای غربی، اروپایی و آمریکایی از واقعیت‌های کشورهای دیگر بی‌خبر هستند و اطلاع چندانی از آنچه رخ می‌دهد ندارند.

وی افزود: بعد از آن‌که درخواست کردند، نشستی با رییس‌جمهور کشورمان برگزار کردند و آقای روحانی هم در خصوص مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای بحث‌هایی را با آنها مطرح کردند. اما متاسفانه آقای کامرون سخنان سخیف و بی‌ارزشی را بیان کرد که با واقعیت‌های جمهوری اسلامی ایران هیچ انطباق و سازگاری نداشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که این اظهارات به هیچ‌وجه پسندیده نبود، تصریح کرد: آنها باید یادشان باشد که اداره دنیای مدرن امروز با تمام پیچیدگی‌های موجود، نیازمند مساعدت، معاضدت و همفکری‌های سازنده ملت‌ها و مدیران همه کشورهای جهان است.

حیدرپور گفت: این‌گونه بی‌ربط سخن گفتن که مداخله در امور داخلی جمهوری ایران و برخورد با نظام جمهوری اسلامی ایران و اسلام تلقی می‌شود، اقدامی بسیار زشت، ناپسند و به دور از عرف دیپلماسی است.

وی در رابطه با واکنش دستگاه دیپلماسی در این خصوص تاکید کرد: دوستان ما در وزارت امور خارجه باید نوعی واکنش عملیاتی متناسب با این اظهارات اتخاذ کنند؛ کما این‌که پیش از این نسبت به این سخنان واکنش لازم نشان داده شده اما آنها پر رو و گستاخ هستند و ما باید در رفتارمان نسبت به سخنان آقای کامرون به‌طور مناسبی موضع‌گیری کنیم تا سران کشورهای غربی بدانند که نمی‌توانند به راحتی در امور داخلی کشور ما مداخله کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انگلیسی‌ها همچنان از موضع گستاخی با ایران سخن می‌گویند و کماکان می‌خواهند با ذهنیت دوران استعمار جهان را اداره کنند؛ در حالی‌که آن دوران سپری شده و دنیای مدرن چنین رفتارهایی را نمی‌پذیرد. آنها از شکست برنامه‌های خود در فتنه 88 ناراحت و عصبانی هستند و می‌خواهند با چنین رفتارهایی از عصبانیت خود بکاهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها