کد خبر: ۲۵۷۹۵۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۱۴ مهر ۱۳۹۳
۶ سوال کمیته صیانت از پشت پرده کمپین ۶ نفره ظریف:
کمیته صیانت از منافع ایران در واکنش به خبر تلاش وزارت خارجه برای ایجاد کمپینی با حضور سینماگران و تکذیب یکی از آنها، با صدور بیانیه‌ای ۶ سوال مهم را مطرح نمود. در بخشی از این نامه امد است: "ادعای بمب ساختن توسط جمهوری اسلامی در صورت عدم توافق در این کمپین از سوی حضرتعالی، چه خسارات و اتهامات فراوانی را در آینده متوجه کشورمان خواهد ساخت؟"
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، کمیته صیانت از منافع ایران در واکنش به خبر تلاش وزارت خارجه برای ایجاد کمپینی با حضور سینماگران و تکذیب یکی از آنها، با صدور بیانیه‌ای ۶ سوال مهم را مطرح نمود.

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای ظریف

سلام علیکم؛

در آستانه گام نهایی و در شرایطی که آقای کری و اوباما و سایر مقامات آمریکایی ابایی ندارند از اینکه صراحتاً آرزوهای‌شان برای بازکردن پیچ و مهره تأسیسات هسته‌ای ایران را مطرح کنند و مستقیما می گویند "عدم توافق بهتر از توافق بد است”؛ و  بعد از مواضع غلط مسئولین سیاست خارجی کشورمان که به زبان‌های مختلف اعلام می‌کنند به هر نحوی "باید توافق صورت بگیرد و هیچ توافقی بدتر از عدم توافق نیست” شاهد کمپینی از طرف حضرتعالی با استفاده از محبوبیت هنرمندان کشورمان، باهمین شعار بودیم که نکات تامل برانگیزی در خود دارد.



بدون شک ریشه ادبیات‌ حداقلی، خجالت‌آور و ناقض منافع ملی مسئولین را باید در اتفاقی که قریب به ۹ ماه پیش، در دیپلماسی کشور رخ داد -یعنی توافق ژنو- جست‌و‌جو کرد که نه تنها غربی‌ها را برای زیاده خواهی‌های بیشتر در آینده به طمع انداخت، بلکه به‌عنوان سنگ بنایی غلط، راه را برای هرگونه توافقی در آینده که بتواند منافع ملت ایران را حفظ کند بست.

گذشته از توافق‌نامه ضعیف، ادبیات این روزهای مذاکره‌کنندگان کشور و این سطح از پایبندی به منافع ملی گویای آن است که اقدامات غلط و خلاف شأن ملت ایران در سیاست خارجی تمامی ندارد.

اگر پیش از این، با مواردی چون ابراز خالی بودن خزانه یک روز قبل از مذاکرات، ضعف شدید نمایندگان یک ملت در دنیا به نمایش گذاشته می‌شد، با بزرگ‌نمایی قدرت نظامی آمریکایی‌ها توسط حضرتعالی، ملت ایران مستأصل جلوه داده می‌شد، با رفتارهای فیس بوکی و عکس گرفتن‌های پشت میز برای قرار دادن در شبکه های اجتماعی از جانب مذاکره کننده‌ی ارشد، اقدامات دون شأن یک ملت انجام می‌گرفت، و اخیراً با تکرار اقدام نابجایی چون اولین دیدار رسمی رؤسای جمهور بعد از انقلاب با نخست وزیر بریتانیای صغیر و بعد از آن سخنرانی متفرعنانه کامرون و ایراد اتهامات بزرگ به ایران، بساط تحقیر نماینده کشورمان در سازمان ملل فراهم شد امروز شاهدیم که وزیر خارجه با برخی هنرمندان کشورمان تماس می‌گیرد و رسماً کمپین خودجوشی! را سفارش می‌دهد با شعار زشت، غیرعقلانی و مغایر با منافع ملی «هیچ توافقی بدتر از عدم توافق نیست».

وزیر امور خارجه محترم

با توجه به تکذیب برخی هنرمندان و تعبیر یکی از کارگردانان کشورمان که در این کمپین نیز از وی نامبرده شده است "کدام عقل سلیمی می‌پذیرد که ایران به هر قیمتی بر سر پرونده هسته‌ای با غرب به توافق برسد که اگر قرار بود هر آنچه آنها می گویند ما بپذیریم، مذاکرات تاکنون چندین باره به نتیجه رسیده بود”، سوالات جدی برای مردم بوجود آمده است:

یکم) آیا طراحی چنین پوستری با چنین شعاری در وزارت‌خارجه و به‌کار بردن گزاره‌های این چنینی با سخنرانی‌های رسمی و اعلام پایبندی به منافع یک ملت تناقض ندارد؟

دوم)  ادعای بمب ساختن توسط جمهوری اسلامی در صورت عدم توافق در این کمپین از سوی حضرتعالی، چه خسارات و اتهامات فراوانی را در آینده متوجه کشورمان خواهد ساخت؟

سوم) آیا حضرتعالی که در این‌گونه مواقع با استفاده ابزاری به سراغ کارگردانان و چهره‌های مردمی می‌روید، مانند گزارش‌های همتایان آمریکایی‌تان به کنگره، تاکنون خود را ملزم به برگزاری جلسات اطلاع رسانی با همین چهره‌های مردمی و ارائه گزارش شفاف به مردم و نمایندگان ملت در رابطه با جزئیات توافق نامه و گام نهایی دانسته‌اید؟

چهارم) در گام نهایی چگونه توافقی قرار است امضا شود و به ملت ایران تحمیل شود که حضرتعالی و برخی مسئولین کشورمان به دنبال زمینه سازی برای جا انداختن شعار «عدم توافق بدتر ازتوافق بد»، در بین مردم هستید؟

پنجم) با توجه به سخنان‌تان در نشست اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا و نگرانی برای پیروزی حزبی در انتخابات آینده مجلس آیا اعلام رسمی تلاش برای رسیدن به هر توافق ولو توافق ضعیف، صرفاً به بهای پیروزی در یک دوره انتخابات مجلس، فدا کردن منافع یک ملت بر سر رقابت‌های سیاسی نیست؟

و در آخر) آیا بعد از خداحافظی با دارایی‌های صنعت هسته ای کشورمان در توافق نامه قبلی،  مردم ایران کم‌کم باید با آروزی برداشته شدن تحریم‌ها در این توافق‌نامه و به رسمیت شناخته شدن حق کشورمان در این توافقنامه هم خداحافظی کنند و اقدامات خودجوش این‌چنینی هم‌چون آوردن بچه‌های دبستانی به مراسم استقبال‌ها برای بزرگ‌نمایی از دست آوردهای حداقلی است؟

در پایان لازم به ذکر است کمیته صیانت از منافع ایران حق پیگیری های حقوقی از طریق مراجع قضایی و نمایندگان مجلس، و شکایت از بازی گرفتن آینده یک کشور با اقدامات نابخردانه اینچنینی را برای خود محفوظ می داند.

 
والسلام

کمیته صیانت از منافع ایران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
سرباز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۹ - ۱۶ مهر ۱۳۹۳
۱
۰
با سلام
" دریوزگی سیاسی -هنری"
شاید این عنوان زیبنده حرکات ناصواب کسانی باشد که تلاش دارند با بزرگ نمایی و جنگ روانی در داخل و اصولگرا هراسی در خازج از کشور،مذاکرات هسته ای خود را اسطوره سازی و متویان ضعیف آن را قهرمان جلوه دهند.
خواهش توام با تشر رئیس جمهور از اصحاب علم و اندیشه برای حمایت از توافق نامه برد- باخت ژنو ،راه اندازی کمین سیاسی -هنری سخیف چند نفره برای کنالیزه کردن افکار عمومی داخلی ،نشان از نوع " گدایی سیاسی" برای جلب حمایت از خود و اقدامات بشدت آسیب زای مذاکرات هسته ای است.
البته ملت شریف و فهیم ما و نخبگان علمی و فرهنگی بخوبی می دانند این نوع حرکات ریشه در چه نیاتی دارد و از طرفی مستحضرند که این توافق نامه نیم بند ، حمایت مطلق از آن چه فضاحتی به بار می آرود! لذا آبروی خود را برای خوشامد گویی جریان پشت برده که حتی نمایندگان ملت را محرم " کل و جزء مذاکرات هسته ای" نمی دانند ، نمی کنند.
واقعیت آنست حتی آمریکایی ها صادقتر از این جریان وطنی رفتار کردند بطوریکه این امریکایی ها بودند که عمق اهداف خود و اسناد مذاکرات بویژه تعلیق فعالیتهای هسته و 20 ساله کردن زمان مذاکرات و تعلیق همه چیز تا ان زمان را مطرح کردند و الا وطنی های سرخوش که مرغ همسایه برایشان " غاز" است!

الیته آمریکایی ها از طرفی می دانند میدان داران مذاکرات در تعیین راهبرد هیچکاره اند لذا حتی در حین مذاکرات تلاش دارند با طرح موضوعات خاص ،سطح مذاکرات و تضمین نتایج مورد نظر خود را با کلان مدیریت نظام که در راس آن حضرت آقا است،به نتیجه برسانند اما حضرت آقا بر خلاف ذوق زدگی رئیس جمهور و وزیر ظریفش، از ابتدا معلوم کردند "خوش بین نیستند" و این جمله کوتاه بر گرفته از اطلاعات میدانی دقیق و پشت پرده است که جناب ظریف و امثال او چشمان خود را بر آن ازابتدای مذارکات بسته اند و البته هرازچندگاهی تذکر و نهیب رهبری " چرت حضرات" را در هم می کوبد و پلکی میزنند!
با جنجال و توهین و تهمت بی سوادی و .... به نخبگان ملت در حوزه های امنیت ملی ، اقتصاد و فرهنگ و سیاست ، نمی توان لباس تطهیر و قداست بر توافق نامه ژنو مملو از خطا و امتیاز دهی کرد.
بقول " ننجون" طرف: این تفاوت نامه!! ننه ،بدرد نون خشکی محل برا گرفتن یه بسته نمک هم نمیخوره!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها