کد خبر: ۲۵۷۹۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۱۴ مهر ۱۳۹۳
تحلیلگر معروف نیویورک تایمز:
یک روزنامه‌نگار و تحلیلگر معروف آمریکایی از حضور پررنگ سازمان‌های مردم‌نهاد آمریکایی و بکارگیری شبکه‌های اجتماعی از سوی آنها تحت لوای برپایی دموکراسی با هدف تخریب ثبات چین خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، «اریک مارگولیس»، روزنامه‌نگار و تحلیلگر آمریکایی رسانه‌های چون لس‌آنجلس تایمز، نیویورک تایمز، هرالد تریبیون، بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان و فرانس 24 از حضور سازمان‌های مردم نهاد یا «NGO »در پشت بلوا‌ها و ناآرامی‌های هنگ‌کنگ خبر داد.



در آغاز این گزارش آمده است: رسانه‌های غربی اغلب با خصومت با چین سعی می‌کنند ناآرامی‌های هنگ‌کنگ‌ را مربوط به جدل دموکراسی‌خواهان  علیه دیکتاتوری جلوه دهند  اما واقعیت موردی دیگر است و البته باید اذعان داشت که هنگ‌کنگ تحت سیطره امپریالیسم انگلیس هرگز رنگ دموکراتیک را به خود ندید و همواره در سایه استعمار خودمختار انگلیس قرار داشت. این روزنامه‌‌نگار آمریکایی در ادامه مطلب خود نوشت: هم اکنون تعدادی از سازمان‌های مردم‌نهاد  آمریکایی با سرمایه‌های این کشور  در هنگ‌کنگ به عملیات مشغول هستند و از جمله معروف‌ترین این سازمان‌‌ها می‌توان به سازمان آمریکایی «بنیاد ملی دموکراسی» یا  National Endowment for Democracy اشاره کرد.

این روزنامه‌نگار آمریکایی در ادامه تاکید کرد که این سازمان مردم‌نهاد معروف آمریکایی در جریان حوادث سال 88 ایران (فتنه سبز)، اوکراین، گرجستان و روسیه نقش‌آفرینی کرده است. این گزارش می‌افزاید: این سازمان‌های مردم نهاد از رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد نارضایتی و شورش‌های خیابانی استفاده می‌کنند و به همین دلیل پلیس چین به شدت مواضع سختگیرانه‌ای اتخاذ کرده است.

در خاتمه این گزارش آمده است: پکن به خوبی آگاه است که سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در سال 2001 با تهاجم به افغانستان اردوگاه‌های رای برای تربیت عناصر ضد حکومت چین از بین ایغوری‌های مسلمان چینی در این کشور برپا کرد از سوی دیگر آمریکا با شارژ هند درصدد رویارویی این کشور با چین بر آمده است و هم اینک گفت‌وگوهای مخفیانه بین واشنگتن و دهلی در این زمینه برپاست و سامانه‌های جدید نظامی آمریکا به همین دلیل به هند ارسال شده است و نیروهای هند و چین در تپه‌های «لاداک» در انتظار رویارویی به سر می‌برند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها