کد خبر: ۲۵۷۷۱
زمان انتشار: ۱۶:۲۲     ۱۷ آبان ۱۳۹۰
به گزارش گروه بين الملل مشرق، مانور تبليغاتي رژيم اسرائيل طي روزهاي گذشته در خصوص حمله به ايران، شيخ "علاء ماضي ابو العزائم" شيخ طريقت "عزميه" و يکي از برجسته‌ترين طريقت‌هاي صوفيه در مصر را واداشت تا آمادگي خود را براي حمايت از ايران در مقابل تهديدات احتمالي اعلام کند.

"مصطفي زهران" پژوهشگر مصري امور جريان‌هاي مذهبي و طريقت صوفي گفت که شيخ طريقت عزميه اعتقاد دارد حمله‌اي توسط نيروهايي که وي آنها را نيروهاي استعمارگر آمريکايي و ائتلاف صهيونيستي – آمريکايي ناميده بود، به ايران صورت نخواهد گرفت و قدرت نظامي تهران را به هيچ عنوان نبايد ساده انگاشت.

زهران تصريح کرد که ابو العزائم از نيروهاي اسلامي و جريان‌هاي سياسي مختلف مصري خواسته که ماهيت توطئه‌هاي اينچنيني آمريکا و رژيم صهيونيستي را که وحدت و امنيت کشورهاي عربي و اسلامي را هدف قرار داده‌ و خواهان تجزيه جهان اسلام به دو بخش شيعي و سني هستند، دريابند.

اين پژوهشگر امور مذهبي و طريقت صوفي معتقد است، چنين اظهاراتي از سوي شيخ، بيانگر فضاي حاکم بر مصر است که نشان مي‌دهد جريان‌هاي مذهبي اسلامي به هيچ‌وجه به تجزيه جهان اسلام يا عرب و تکرار تجربه افغانستان و عراق رضايت نمي‌دهند.

زهران تأکيد کرد: با توجه به سخنان شيخ ابوالعزائم، نبايد به اختلافات اعراب و ايران به صورت جدي نگاه کرد و حتي در صورت بروز چنين جنگي، اسرائيل و آمريکا نبايد در انتظار کمک اعراب باشند.

وي گفت: شيخ ابو العزائم تاکيد کرده است که در صورت حمله به ايران، عليه آمريکايي‌ها و اسرائيلي‌ها اعلام جهاد خواهد کرد و اين اقدامي است که مابقي جريان‌هاي اسلامي نيز آن را پيش خواهند گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۸ - ۱۷ آبان ۱۳۹۰
۳
۰
البته اسرائیل عددی نیست که بخواد به ایران حمله کنه و مال این حرفا نیس اما خوب دم مصری ها هم گرم.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۹ - ۱۷ آبان ۱۳۹۰
۲
۰
البته اسرائیل عددی نیست که بخواد به ایران حمله کنه و مال این حرفا نیس اما خوب دم مصری ها هم گرم.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۸ - ۱۸ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
اسرائیل عدد است عدد درشتی هم هست دشمن را هیچ وقت دست کم نگیرید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها