جمشید ملارحمان گفت: ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای فعالیت های معدنی در مقیاس بزرگ را انجام می دهد، چنانچه وضعیت زیرساختی معادن (همچون حمل و نقل، تجهیزات معدنی و پیمانکاران توانمند)، متناسب با این حجم عملیات نباشد، روند کار با مشکل مواجه می شود.
معاون ایمیدرو افزود: کمبود ماشین آلات استخراج و اکتشاف معدن، نبود زیرساخت های ریلی- جاده ای و انرژی، متناسب با فعالیت های معدنکاری بزرگ مقیاس، از جمله چالش های پیش روی بخش معدن است که البته ایمیدرو بر تامین زیرساخت های این بخش متمرکز شده و با استفاده از ظرفیت های سیستم بانکی کشور، اقدام به انعقاد تفاهم نامه هایی برای تجهیز و تقویت پیمانکاران جهت تامین ماشین آلات معدنی کرده است.
وی با اشاره به اینکه این سازمان در دوره جدید، گام های بزرگی در حوزه اکتشاف انجام داده است، تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده در تفاهم نامه منعقد شده برای توسعه اکتشاف، بیش از 100 میلیون دلار است که طی سال های گذشته بی سابقه بوده و فرصت اشتغال زایی بالایی را در کشور فراهم می کند.
ملارحمان همچنین در ادامه، از هدف گیری تولید سالانه یک میلیون تن کانسنگ «باریت» خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، باریت یکی از کانیهای عادی رگهها است و معمولا همراه کوارتز و کلسیت ظاهر میشود. همچنین در سنگهای آهکی و ماسه سنگ نیز دیده میشود و در بعضی کنکرسیونها مقدار آن زیاد است ولی در هر صورت به عنوان کانی اولیه سنگها نادر است. صفت مشخصه مهم باریت این است که در مقایسه با سایر مواد غیرفلزی بسیار سنگین میباشد.