کد خبر: ۲۵۵۶۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۱۷ آبان ۱۳۹۰
وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با پایگاه ۵۹۸ بیان داشت:
یکی از ایرادات ما در گذشته همین بوده که شاید معلمین کمتر دخالت داشتند در تألیف کتب. ما الآن به شکلی ترتیب دادیم که از این به بعد از تمام استان ها، در مورد چاپ کتب، معلمین برجسته ی کشوری حضور پیدا کنند، نظر داشته باشند، ایده داشته باشند و حوزه ی تألیف و اجرا با هم یک تلفیقی داشته باشد. بنا داریم که همه کتاب های درسی را عوض کنیم و بازتالیف در کتاب های آموزشی را محقق سازیم . من اعتقاد دارم که کتاب های دین و زندگی ایرادهایی دارند و باید این ایراد ها با تعامل با مراکز مربوطه برطرف گردند.
به گزارش پایگاه 598، پس از تشدید انتقادهای کارشناسان دینی و مجرب کشور از محتوای کتاب های درسی دانش آموزان شاهد خبر هایی از سوی محمد حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تغییر و بازتالیف برخی از کتب درسی و آموزشی هستیم.

پس از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص استفاده از ظرفیت های حوزه های علمیه برای کمک به فضای آموزشی کشور و تولید محتوای مناسب آموزشی، حاجی بابایی در سخنرانیها و گفتگو  های مختلف از آمادگی کامل این وزارت برای تعامل و همکاری با حوزه های علمیه خبر داده است.



همچنین وزیر آموزش و پرورش نیز چندی پیش در در حاشیه برگزاری مراسم راهیان نور در پاسخ به سوال یکی از خبرگزاری ها، خبر از تغییر کتب درسی در جهت مبارزه با جنگ نرم داده بود که البته عملی نمودن مباحث مطرح شده نیازمند تولید محتوای اسلامی ایرانی می باشد که برای پیگیری این موضوع خبرنگار ما در گفتگویی کوتاه با محمد حاجی بابایی به بررسی آن پرداخته است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که چرا کتاب های دین و زندگی مدارس را باید اساتید دانشگاهی بنویسند که اکثراً یک جلسه هم در کلاس، با دانش آموزان نبوده اند بیان داشتند که:  یکی از ایرادات ما در گذشته همین بوده که شاید معلمین کمتر دخالت داشتند در تألیف کتب. ما الآن به شکلی ترتیب دادیم که از این به بعد از تمام استان ها، در مورد چاپ کتب، معلمین برجسته ی کشوری حضور پیدا کنند، نظر داشته باشند، ایده داشته باشند و حوزه ی تألیف و اجرا با هم یک تلفیقی داشته باشد.

ایشان همچنین در خصوص تالیف سری جدید کتاب های آموزشی توسط مولف های قبلی بیان داشت: هنوز این تغییرات به طور کامل انجام نشده است و ما هنوز مولف های قبلی را تغییر نداده ایم.

حاجی بابایی افزود: بنا داریم که همه کتاب های درسی را عوض کنیم و بازتالیف در کتاب های آموزشی را محقق سازیم . من اعتقاد دارم که کتاب های دین و زندگی ایرادهایی دارند و باید این ایراد ها با تعامل با مراکز مربوطه برطرف گردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۶ - ۱۷ آبان ۱۳۹۰
۱
۰
از هیچکس توی کابینه احمدی نژاد اندازه حاجی بابایی بدم نمیاد
فضای آموزش و پرورش فضای خرابی بود که این آقا زد و اون و خراب تر کرد،انشاا... این قول ایشون عملی شه و تو حد شعار که راحت ترین کاره نمونه اما سیاست های ایشون بخصوص در مورد تعطیلی پنجشنبه یک شیفته کردن مدارس دو شیفته،اجبار کردن لباس فرم برای دانش آموزآن پسر راهنمایی فاجعه بود
پاسخ
مقدم سبزواری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
به نام خدا با سلام جناب آقای وزیر سالهاست که از تاسیس آموزش وپرورش کنونی می گذرداز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون بیش از سی سال گذشته وهرساله کتابها عوض شده ومشابه همین حرفها زده شده است وبه آنها عمل شده امانتیجه مطلوب حاصل نشده ؟دو سوال 1- چرانتیجه مطلوب حاصل نشده وهنوز نارضایتی از سیستم آموزش وپرورش هست ؟2-چرا یک اشتباه بارهاوبارها تکرار می شود بدون آنکه دلائل شکست آن بررسی شود ؟جناب وزیر به نظر می رسد مشکل آموزش وپرورش یک مشکل چند جانبه است !که تنها یا تعویض کتاب درست نمی شود !وبه جرات می توان گفت یکی از مشکلات اساسی همین چاپ کتاب از طرف آموزش وپرورش است !این جانب در خصوص تغییرات اگر نتوان گفت طرح که مطالبی دارم در صورت تمایل تقدیم می گردد. با تشکر
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها