کد خبر: ۲۵۵۵۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۱۵ آبان ۱۳۹۰
بيل كلينتون، رييس جمهوري سابق آمريكا در كتاب جديد خود از باراك اوباما انتقاد كرده و جنبش اشغال وال استريت را حاصل سياست‌هاي اشتباه اقتصادي وي عنوان كرده است.

به گزارش ايسنا به نوشته روزنامه ديلي تلگراف، بيل كلينتون، كه در محافل ديپلماتيك چهره‌اي شناخته شده است، بار ديگر با نزديك شدن آمريكا به انتخابات رياست جمهوري 2012 به عرصه سياست پا گذاشته است.

اين كتاب با عنوان «بازگشت به كار: چرا ما به دولتي هوشمند براي اقتصادي قوي نيازمنديم» به عدم توانايي دولت باراك اوباما ، رييس جمهوري آمريكا به كنترل اقتصاد اشاره كرده است.

كلينتون در كتاب خوب مي نويسد: اوباما هر دو سال اول دوران رياست جمهوري خود كه كنترل كنگره در دست دموكرات‌ها بود نتوانست از تامين كسري بودجه خود اطمينان حاصل كند و همين امر از بزرگ‌ترين اشتباهات وي بود. او با در عوض به قدرت نمايي فرسايشي با جمهوري خواهان روي آورد كه كنترل مجلس نمايندگان را در 2010 به دست گرفتند.

كلينتون كه در سال 1992 قدرت را در آمريكا به دست گرفت و خود توجه چنداني به وضعيت اقتصادي نداشت، از سياست‌هاي اقتصادي اوباما انتقاد كرده و عنوان داشت: جنبش اشغال وال استريت به وجهه سياسي و اقتصادي آمريكا ضربه مي‌زند.

دوستان كلينتون مي‌گويند وي در جشن تولد 65 سالگي‌اش درباره وضعيت كمپين انتخاباتي اوباما عنوان داشت: واقعا دوست دارم به او كمك كنم، اما به نظر مي‌رسد، ديگر ابهت و قدرت لازم را ندارد.

كلينتون همچنين در كتاب خود نوشته است: بحران بدهي آمريكا موجب تضعيف و سردرگمي آمريكا شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها