کد خبر: ۲۵۴۹۷۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۲     ۰۶ مهر ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فیفادی،سوشا مکانی اشتباه کرد اما نه فقط یک بار و نه فقط روی گلی که از استقلال خوزستان خورد. خروج‌های او را اگر به ارزیابی بگذاریم، بیشترشان اشتباه بوده با تردیدی که این روزها چاشنی کار این دروازه‌بان شده. برای تایید اشتباه‌های سوشا کافی است فریادهای اعتراض‌آمیز حمید درخشان در جریان بازی با آبی‌های اهواز را به یاد بیاوریم که لب خط بالا و پایین می‌پرید و شاید اگر چاره داشت، اجازه نمی‌داد این دروازه‌بان تا سوت پایان در زمین بماند. آ

قای سرمربی اما در مصاحبه‌اش بعد از بازی، هیچ نامی از سوشا به زبان نیاورد و پرسپولیس هم آنقدر اشتباه داشت که نوبت به پرداختن به این دروازه‌بان نرسد. 

سوشا مکانی اشتباه کرد. چه وقتی به خاطر نیمکت‌نشینی‌اش با کنایه به درخشان می‌تاخت و چه حالا که به شرط خاموشی، دروازه را صاحب شده و در هر بازی با اشتباه‌هایش بارها تن پرسپولیس و پرسپولیسی‌ها را می‌لرزاند. هر چند که عصبانیت‌های آقای سرمربی اگر هنوز فرو ننشسته باشد، بعید است سوشا مکانی را در بازی پیش‌رو برابر سپاهان هم درون دروازه پرسپولیس ببینیم. به ویژه که در این چند روز شایعه انتقال او به اصفهان برای همراهی تیم فرکی هم شنیده می‌شود.

نیمکت‌نشینی سوشا محتمل است اما هم‌تیمی‌هایش برای فیکس ماندن این دروازه‌بان از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند. آنها با نادیده گرفتن همه اشتباه‌های او، سه امتیاز بازی با استقلال صنعتی خوزستان را به حساب سوشا نوشته‌اند و عجیب‌تر از همه، شیوه حمایت میثم حسینی است که گفته پرسپولیس این پیروزی را به سوشا مدیون است چون در دقایق آخر بازی یک موقعیت را از حریف آبی‌پوش گرفته است!

مربی دروازه‌بان‌های تیم هم رضایتش را جور دیگری به زبان آورد. نادر باقری بعد از پایان بازی در توجیه عملکرد سوشا گفت: «در صحنه‌ای که گل خوردیم، توپ بعد از برخورد به مدافعان ما بلوکه شد و چرخید و بعد وارد دروازه شد. این یک اتفاق فوتبالی بود که سوشا مکانی هیچ تقصیری در آن نداشت!» چرا تقصیر نداشت وقتی رقیب برزیلی‌اش به خاطر اشتباهی کمرنگ‌تر، مقصر شناخته شده و به نیمکت تبعید می‌شود؟ سوشا مکانی اشتباه کرد اما سکونشین‌ها «سوشای دست طلایی» لقبش دادند و بازیکنان تیم هم با حرف‌هایشان بعد از بازی او را حمایت کردند. همه و حتی خود نیلسون که هم بعد از پایان نیمه اول به سمت سوشا رفت و دلداری‌اش داد و هم بعد از سوت پایان بازی برای تبریک این پیروزی او را در آغوش گرفت.

 

یک کودتای ناخواسته باهمراهی همه

دروازه‌بان برزیلی چه فیلم بازی کرده باشد و چه نه، ناخواسته به بازی وارد شده که از آن بوی کودتا می‌آید. کودتای پرسپولیسی‌ها علیه نیلسون! دروازه‌بانی که تا پیش از این نه فقط محبوب هواداران، بلکه در بین هم‌تیمی‌ها و مربیانش هم محبوب بود اما حالا به یکباره از چشم آنها افتاده و بی هیچ حمایتی، نیمکت‌نشین شده است. چشم پرسپولیس و پرسپولیسی‌ها دیگر نیلسون جونیور را نمی‌بیند؛ همانطور که اشتباه‌های سوشا مکانی را. شاید البته سوشا را در بازی بعدی درون دروازه‌ پرسپولیس نبینیم. البته نه به خاطر اشتباه‌هایش، بلکه برای فراری دادن پرسپولیس از شایعه کودتا علیه دروازه‌بان برزیلی که در تکذیبش شکی نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها