کد خبر: ۲۵۴۵۸۷
زمان انتشار: ۱۸:۴۱     ۰۳ مهر ۱۳۹۳

به گزارش 598،حسین فرکی در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل تراکتورسازی عنوان کرد: دیشب وقتی که وارد تبریز شدیم، از همان ابتدا مردم نسبت به من لطف داشتند. این اتفاق همیشه برای من می افتد. این مساله تا به امروز ادامه داشته است و به برد و باخت ربطی ندارد. دیشب هم همین حس را داشتم و خیلی خوشحال هستم که بار دیگر به تبریز آمدم.

وی ادامه داد: آخرین حضورم در تبریز هم با  خاطره خوب و شیرین  قهرمانی فولاد در لیگ برتر همراه بود. مثل سال 53 که من بازیکن منتخب جوانان تهران بودم و قهرمانی را در تبریز جشن گرفتیم. پس از 40 سال قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کردم. من دوستان و شاگردان خوبی هم در تبریز دارم. فضای تبریز برای من همیشه لذت آور است و هر بار می آیم و می روم این احترام را از مردم دیدم.

سرمربی سپاهان درباره بازی روز جمعه تیمش مقابل تراکتورسازی گفت: بازی فردا وجه مشترکات زیادی داردکه قبلا هم گفته ام.مهم ترین وجه اشتراک  اتفاقی است که در فوتبال کشور می افتد و آن هم وحدت دو باشگاه است. هواداران دو تیم با هم ارتباط صمیمی دارند و امیدوارم این مساله الگوی سایر باشگاهها شود.

وی ادامه داد: این بازی برای هر تیم حکم 6 امتیاز را دارد و ما هم به این موضوع فکر می کنیم و امیدواریم بازی جوانمردانه ای انجام بدهیم. تراکتور در بالای جدول است و شایستگی هایش را نشان داده است. به برادران خطیبی تبریک می گویم. قبول مسولیت تراکتور کار خطرناکی است. به طور حتم این تیم می تواند راهش را ادامه بدهد. ما هم آرزوی موفقیت می کنیم. سپاهان هم سابقه 60 ساله و افتخارات زیادی دارد و امروز در جایگاه پنجم جدول است. هر چند هنوز زود است درباره قهرمانی صحبت کرد. یک رقابت در کنار رفاقت را با تراکتورسازی داریم. امیدوارم بازی خوبی را شاهد باشیم. هر دو تیم بازیکن جوان و باتجربه دارند. ما به طور حتم مثل تراکتورسازی به دنبال پیروزی هستیم. با این تفاوت که تراکتور میزبان است و ما میهمان. امیدوارم بازی جوانمردانه ای شود. ما برای این بازی مصدوم و محروم نداریم. تنها مورد ما علی حمودی است که مربوط به گذشته است و بحث خدمت نظام و دو بازیکن امید ما دیروز تمرین کردند و همراه سپاهان هستند.

وی درباره اینکه آیا مشکل حمودی برای این بازی حل می شود یا نه گفت: فعلا منع بازی دارد. اگر در آینده حل شود به امروز مربوط نیست.

فرکی درباره اینکه چقدر زمان می کشد تا سپاهان مدنظر او را در مسابقات شاهد باشیم خاطرنشان کرد: نباید خیلی طول بکشد. من اهل سیاست بازی و سیاه بازی نیستم. سپاهان خلا دارد که باید پر شود. غیبت حمودی باید رفع شود. من دنبال این مسائل نیستم. قبول کردیم که این مجموعه در اختیار من هست. شناخت کافی داریم و سلیقه ها را اعمال می کنیم. باید کار گروهی بیشتر انجام شود. تا به امروز تیم را به طور کامل در اختیار نداشته ایم.

وی درباره اعلام فهرست 40 نفره تیم ملی اظهار داشت: این لیست اعلام شده است. نمی دانم این 40 بازیکن مشکلی دارند یا ندارند. کی روش ترکیبی از بازیکنان باتجربه جام جهانی و تعدادی از بازیکنان جوان را انتخاب می کند. اطمینان  دارم کفاشیان و کی روش توافق کرده اند که نگاه دور اندیشانه داشته باشند. درستش هم همین است. این انتخاب هم بر همین اساس انجام شده است. هر چند به نظر من نیروهای شایسته دیگری هم هستند که خودشان را نشان بدهند.

سرمربی سپاهان درباره سبک بازی تیمش مقابل تراکتورسازی گفت: باید بازی حساب شده ای را انجام بدهیم. به دنبال سه امتیازی بازی هستیم. شیوه ما در مسابقه جمعه تهاجمی است و نه تدافعی. اولویت اول ما این است برنده باشیم و در  درجه دوم اینکه نبازیم.

وی درباره اینکه چه نظری درباره تعطیلی 50 روزه لیگ دارد تصریح کرد:50 روز تعطیلی هیچ کجای دنیا اتفاق نمی افتد. شاید فقط ما هستیم که جدا از همه جای دنیا عمل می کنیم. مطمئنا این کار  به تیم ها لطمه می زند. ممکن است بازیکن روند خوبی را طی کند و بعد آسیب ببیند. مربیگری در ایران هنر است. کار مربیگری در کل دنیا سخت است و وقتی در ایران هم باشد هنر است. ما هم عادت کرده ایم. امیدوارم معنی حرفه ای را در عمل مثل جاهای دیگر انجام بدهیم.

فرکی درباره اینکه چه نظری درباره حضور بازیکنان ایرانی در لیگ قطر و کویت دارد توضیح داد: من خیلی موافق نیستم بازیکنان ما راهی کشورهای خلیج فارس شوند. آنها نمی توانند کیفیت شان را حفظ کنند و بیشتر به دنبال مساله مالی هستند. حضور این بازیکنان به فوتبال ما کمکی نمی کند.

وی درباره حضورش در سپاهان گفت: با سپاهان توافق نکردم الا اینکه مطمئن شدم کرانچار خودش از باشگاه رفت. دیدید که او وقتی رفت هیچ صحبتی درباره باشگاه سپاهان انجام نداد. این تصمیم خود او بود. در نهایت کرانچار با رضایت خودش رفت. شرط حضور من هم این بود که خود کرانچار رفته باشد و اینکه برای حضورم در اصفهان مخالفی نیست سپاهان را انتخاب کردم.

سرمربی سپاهان درباره تقابل با خط حمله قدرتمند تراکتورسازی توضیح داد: هم ادینیو شرایط خوبی نسبت به سال های گذشته اش است و هم دلیر که از بازیکنان آینده دار است خوب کار کرده است. در کنار این ها هم سامان نریمان جهان، احمدزاده، ثاقبی، فرید کریمی هستند. برای ما این دو بازیکن قابل احترام هستند و مهار ما برای تیم تراکتورسازی است. در نقطه مقابل در تیم ما هم بازیکنان خطرناکی هستند. امیدوارم بازی خوبی را شاهد باشیم.

فرکی درباره بازیکنان سرباز و اینکه به نظرش بهتر است این بازیکنان به چه تیمی بروندبیان داشت: به نظر من اگر جعل و تخلف ثابت شد، اولویت اول هر بازیکنی باید تراکتورسازی باشد. این بحث خیلی مفصل است. خطا، خطا است. کسی که رشوه داد و کسی که گرفته هر دو خطا کاربودند. یک جا قانون دور خورده است. باید خود مرجع قانون به این مساله رسیدگی کند. این بحث مطمئن نیستم ولی شاید در جاهای دیگر هم این اتفاقات رخ داده باشد. در فوتبال نباشد و در بخش های دیگر باشد. حتی یک آدم عادی که مثلا پدرش پولدار است و دیگر پدرش پولدار نیست. به هر حال حقی از برخی ضایع شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها