کد خبر: ۲۵۴۴۹
زمان انتشار: ۱۹:۱۸     ۱۴ آبان ۱۳۹۰
رادیو فردا مطرح کرد؛
بنابر گزارش سایت رادیو فردا، پروژه ایران هراسی آمریکا در خاورمیانه و تحت تاثیر قرار گرفتن حکومت های عربی خاورمیانه، موجب افزایش فروش تسلیحات نظامی آمریکا و درآمد قابل توجهی برای این کشور شده است.
به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز؛ سایت رادیو فردا روز پنجشنبه، 3 نوامبر(12 آبان) نوشت: «در سال گذشته میلادی "امارات متحده عربی" بعد از "چین" و "هند" و "کره جنوبی" چهارمین کشور وارد کننده سلاح در جهان بود. "امارات" در سال 2007 میلادی یک قرارداد نظامی به ارزش 67 میلیارد دلار با "آمریکا" امضا کرد و در سال گذشته قدرت هوایی خود را به نحو قابل ملاحظه ای بالا برد که به باور کارشناسان نظامی برای مقابله با تهدیدات موشکی و بالیستیک ایران[!] است.»
به گزارش خبرگزاری ها، امارات متحده عربی قرار است بزودی قراردادی به ارزش هفت میلیارد دلار برای دریافت "سامانه دفاع موشکی در ارتفاع بالا" موسوم به "تاد" (THAAD) را با آمریکا امضا کند.
بر پایه آمار موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم، "امارات متحده عربی" در سال 2010 میلادی 15.7 میلیارد دلار برای امور دفاعی خود هزینه کرد.
هزینه دفاعی "عربستان سعودی" در همین سال به 39.2 میلیارد رسید در حالی که هزینه دفاعی "ایران" کمتر از یک چهارم هزینه "عربستان"، 9.1 میلیارد دلار بود.
"آمریکا" در آستانه خروج از "عراق"، علاوه بر تقویت حضور نظامی اش در منطقه مذاکراتی را با شماری از کشورهای شورای همکاری "خلیج فارس" برای افزایش همکاری های نظامی و ترجیحاً عقد قراردادهای امنیتی و نظامی آغاز کرده است. گفتگوهای اولیه در این مورد در ماه سپتامبر امسال در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل بود که بین مقام های "پنتاگون"، "وزارت دفاع آمریکا"، با نمایندگان کشورهای "شورای همکاری خلیج فارس" در "نیویورک" صورت گرفت.
بر پایه گزارش ها، آمریکا به موازات خروج نیروهای اش از عراق، شمار نیروهای خود در کویت که در حال حاضر 23000 نفر هستند، را افزایش خواهد داد. به موازات این، ناوهای وابسته به ناوگان پنجم آمریکا حضور گسترده تری در خلیج فارس و دریای عمان خواهند داشت گو اینکه در مورد میزان افزایش هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.
در هر صورت آمریکا هنگامی دست به این کار می زند که از سویی به خاطر مشکلات مالی و بودجه ای، قرار است در ده سال آینده 450 میلیارد دلار از بودجه دفاعی خود بکاهد و از سویی دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به علت نگرانی از تهدیدهای احتمالی ایران[!] هزینه های دفاعی خود را به شدت افزایش داده اند.
گفتنی است در حالی این رسانه آمریکایی مدعی ترس کشورهای عربی از قدرت نظامی ایران است که بارها مسئولین جمهوری اسلامی اعلام کرده اند قدرت نظامی ایران در اختیار صلح و آرامش خاورمیانه است. در حالی که کشورهای غربی به هر بهانه ای به خاورمیانه لشکرکشی می کنند تاکنون موردی از تجاوز و تهدیدی از سوی ایران دیده نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها