کد خبر: ۲۵۴۰۵
زمان انتشار: ۱۷:۱۶     ۱۴ آبان ۱۳۹۰
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ اولین زمانی را که به یاد مخاطب می‌آورد اردیبهشت ماه است ولی کمتر کسی به یاد می‌آورد که اولین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاییز برگزار شده است.
به گزارش  فارس، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ اولین زمانی را که به یاد مخاطب می‌آورد اردیبهشت ماه است و در آستانه برگزاری امتحانات ولی کمتر کسی به یاد می‌آورد که اولین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاییز برگزار شده است.

اولین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در روز چهاردهم آبان ۱۳۶۶ ش با حضور آیت‏اللَّه خامنه‏ای رییس جمهور وقت (که باید ایشان پایه‌گذار این نمایشگاه نیز دانست) جمهور اسلامی ایران و جمعی از شخصیت‏های مملکتی و ادبی کشور افتتاح شد و تا بیست و سوم آبان ادامه یافت.
در اولین نمایشگاه کتاب تهران، ۱۹۶ مؤسسه و ناشر خارجی از ۳۲ کشورمختلف شرکت داشته و در حدود شانزده هزار عنوان کتاب عرضه شده بود. ضمن این که بیش از هشت هزار عنوان کتاب، مربوط به ۲۱۵ ناشر داخلی بود که در معرض دید پانصد هزار بازدید کننده از این نمایشگاه قرار گرفت.

دومین نمایشگاه کتاب تهران اما با دو سال تاخیر برگزار شد و فصل برگزاری آن نیز از پاییز به بهار تغییر پیدا کرد و کماکان نیز در این ماه برگزار می‌شود.

این نمایشگاه تا سال ۱۳۸۵ این نمایشگاه در همین مکان برگزار می‌شد، اما به خاطر ترافیک شدید و مشکلات ناشی از آن، از سال ۱۳۸۶ نمایشگاه کتاب در محل مصلی تهران (در محله عباس‌آباد) برگزار می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها