کد خبر: ۲۵۳۲۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۷     ۱۴ آبان ۱۳۹۰
598 به نقل از دولت ما؛ هنوز پشت پرده ماجرای دیپورت شدن 268 زائر ایرانی در مراسم حج از سوی مسئولان عربستانی روشن نشده است و هر کسی ادعایی دارد!
عربستانی‌ها می‌گویند که این زائران ایرانی از لیبل‌های ویزای سرقتی از سفارتخانه عربستان در تهران استفاده کرده‌اند، ایرانی‌ها می‌گویند که دسیسه‌ای در کار است و در حال بررسی هستند و جالب‌تر از همه ادعای زائران دیپورت شده است.
ساعت 15:30 عصر چهارشنبه 11 آبان‌ماه سال جاری هواپیمای مدینه- تهران در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد روی زمین نشست و همراهانی که بیرون سالن حجاج منتظرحجاج بدشانس‌شان بودند نفس راحتی کشیدند.
در حالی که ناراحتی و بی‌حوصلگی در چهره همه منتظران به چشم می‌خورد با چند تن از آنها که به شدت ناراحت بودند گفت‌وگویی انجام دادیم.
مرتضی حصاری که پدر و مادرش را برای سفر معنوی حج واجب و به هزینه خود به کشور عربستان فرستاده بود به خبرنگار شوک گفت: 25 میلیون تومان برای اینکه پدر و مادرم به مکه بروند هزینه کردم و مهمانی دادیم و خانواده‌ام از همه اقوام، بستگان و دوستان و آشنایان حلالیت گرفتند.
3 روز پیش با خوبی و خوشی آنها را بدرقه کردیم، ولی هنگامی که فردای آن روز تماس گرفتیم پدرم گفت که مردی ایرانی با ادعای اینکه سرکنسول ایران در عربستان است اجازه ورود به شهر مدینه را به ما نمی‌دهد و در طول چند روز که در فرودگاه مدینه بوده‌اند هیچ کس سراغی از آنان نگرفته است.
«حسن موسوی» که با قدم‌های تندش نظر ما را به خود جلب کرده بود و از عصبانیت زیر لب صحبت می‌کرد نیز گفت: با قرض و وام همسر و پسرم را برای حج فرستاده بودم چند سال پیش خودم به حج مشرف شده بودم و می‌خواستم امسال همسر و بچه‌ام را به حج بفرستم که با پرداخت 22 میلیون تومان آنها را رهسپار کردم، وقتی تماس گرفتم شنیدم کسی از مسئولان کشورمان در مدینه برخورد مناسبی نداشته تا همین الآن از عصبانیت به خودم پیچیده‌ام، چرا باید مسئولان ایران هیچ اهمیتی به 318 مسافری که در فرودگاه مدینه سرگردان شده‌اند ندهند، چرا مقدماتی برای ورود حجاج به مدینه نداده‌اند، چرا به فکر آبروی مردم نیستند، چرا باید حجاج ایرانی مورد تمسخر مسئولان فرودگاه مدینه قرار بگیرند و هزار چرای دیگر!
شاید اگر خودمان را جای مسافرانی که در چندصدمتری شهر مدینه قرار بدهیم و اینکه نتوانسته‌ایم حرم پیامبر را از نزدیک ببینیم و زیارت کنیم و همانند دیگر حجاج احرام ببندیم و خانه خدا را طواف کنیم خیلی سخت و دردناک باشد.
هنگامی که کاروانیان از در ترمینال یک خارج شدند و چشمانشان به نزدیکانشان افتاد فقط و فقط گریه کردند، فضای سنگین و دل‌شکستگی بود، در دست بعضی از استقبال‌کنندگان دسته گل دیده می‌شد.
یکی از مسافران این پرواز که نمی‌خواست هویتش فاش شود و ابتدا مدام سرش را تکان می‌داد، گفت: برای خودم متأسفم، چرا باید تا چندمتری گیت خروج برویم، ولی یک مردی که می‌گفت از کنسولگری ایران است و البته کارتی برایمان نشان نداد ما را برگرداند.
وی در ادامه صحبت‌هایش افزود: وقتی به مدینه رسیدیم و گذرنامه‌هایمان را برای مهر کردن به پلیس گذرنامه مدینه دادیم آنها ابتدا 30 دقیقه‌ای ما را معطل کردند و بعد گفتند که مشکلی نیست می‌توانید بروید، ولی مردی که ادعا می‌کرد از کنسولگری سفارت ایران آمده بود، همه ما را جمع کرد و گفت که شما حق ندارید وارد مدینه شوید، اگر کسی برود بازداشت می‌شود.
ما که از این رفتار وی بسیار شوکه شده بودیم و کمی هم ترسیده بودیم نتوانستیم، ولی 50 تن از حجاج کاروان حرف گوش نکردند و وارد مدینه شدند،
3 روز تمام در یک سالن قرنطینه و بازداشت بودیم، حق نداشتیم از سالن خارج شویم، عربستانی‌ها به ما غذا و کمی امکانات دادند، ولی کسی به ما سر نزد. تا حالا اینقدر سرخورده و سرافکنده نشده‌بودیم. این گزارش حاکی است بیشتر حجاج کاروان اعزامی از طریق یک شرکت هواپیمایی به نام آسیاگستر به سفر حج اعزام شده بودند و مدیریت اعزام به عهده مردی به نام «حسن.م» که متهم به صادر کردن ویزای جعلی است، بوده و گفته‌ها حکایت از بازداشت شدن وی دارد. بنابراین گزارش‌، با وجود تأکید سازمان حج و زیارت و توصیه‌های وزارت امور خارجه،‌ مبنی
بر اینکه تمامی زائران ایرانی باید با ویزای رسمی و تحت پوشش این سازمان به حج اعزام شوند برخی با چه مجوزی و چه انگیزه‌ای به خود اجازه داده‌اند تعدادی از هموطنان مشتاق را خارج از پوشش سازمان حج و زیارت به عربستان اعزام کنند. جا دارد با عاملان صدور روادید جعلی برخورد جدی صورت گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد دانه زن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۸ - ۱۸ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
بنام خدا
ناراحت نشوید و نگران هم نباشید دعوت از سوی خدا برایتان ارسال نشده بوده است به پولتن فخر فروشی کرده اید جوابش را گرفته اید ریالی پول ندارم و هرموقع دستم را به درگاه احدیت بازکرده ام همان سال حج مشرف شده ام .درثانی شما خلاف کرده اید عزیزانم با خلاف نمیشود حج رفت و اعمال واجب انجام داد چرا تابع قوانین کشور نیستید اگر از قوانین کشوری تبعیت میکردید و و با کاروانهای سازمان حج و زیارت میرفتید کلاه سرتان نمیرفت .عزیزانم فقط پول نیست باید از اون بالا هم دعوتنامه می اومد والا 600 کاروان از ایرن امسال حج مشرف شده بودن چرا دیپورت نشدند .عزت زیاد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها