کد خبر: ۲۵۲۳۵
زمان انتشار: ۰۱:۱۶     ۱۳ آبان ۱۳۹۰
هزاران نفر از مخالفان دولت آمریکا با تظاهرات در خیابانهای شهر اوکلند واقع در ایالت کالیفرنیا بندر این شهر را به تعطیلی کشاندند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، جنبش تسخیر وال استریت آمریکا با گذشت شش هفته از آغاز آن در نیویورک به گسترش خود به دیگر شهرهای آمریکا ادامه می دهد.

در ادامه این حرکت اعتراضی شب گذشته هزاران نفر از مخالفان سیاستهای تبعیض آمیز دولت آمریکا در بندر اوکلند گردهم آمده و مانع فعالیت این بندر شدند.
 
بنا بر اعلام پلیس کالیفرنیا حدود 3 هزار نفر از فعالان جنبش تسخیر وال استریت در اسکله و دیگر بخشهای بندر گردهم آمده و مانع فعالیت کارکنان شدند. به گفته یک سخنگوی سازمان بندر اوکلند بدلیل این اقدام مخالفان دولت، کار کردن در این بندر عملا غیرممکن شده است.
 
این در حالی است که مخالفان دولت آمریکا روز چهارشنبه را در اوکلند اعتصاب عمومی اعلام و از حاضر شدن در محل کار خودداری کردند. این تصمیم پس از مجروح شدن یک کهنه سرباز جنگ عراق در جریان تظاهرات هفته گذشته توسط پلیس این شهر گرفته شد.
 
همچنین در پی اقدام خشونت بار پلیس، فعالان جنبش تسخیر وال استریت در نیویورک، لس آنجلس و دیگر شهرهای آمریکا همبستگی خود را با مردم اوکلند اعلام کردند.
 
گفتنی است از زمان آغاز جنبش اعتراض به نظام سرمایه داری در مرکز نمادین آن در خیابان وال استریت تا کنون صدها نفر از مخالفان دولت توسط پلیس آمریکا بازداشت شده و یا مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها