کد خبر: ۲۵۱۵۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۱۱ آبان ۱۳۹۰
نماینده دنا و بویراحمد در مجلس دلیل استعفای علی مطهری از نمایندگی مجلس را نوعی کناره‌گیری قهرمانانه دانست و گفت: بهتر است به استعفای مطهری رای ندهیم تا مردم او را در انتخابات بعدی حذف کنند.
 
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ستار هدایتخواه نماینده مردم دنا و بویراحمد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در مخالفت با استعفای علی مطهری نماینده تهران ری، شمیرانات و اسلام شهر از نمایندگی مجلس اظهار داشت: استعفای مطهری بی‌مبنا و بی‌منطق است و بنده به همین دلیل با این استعفا مخالفم.

وی افزود: دلیل اصلی استعفای مطهری همچنان که در متن استعفا بیان شده بود، اعتراض به عملکرد هیئت رئیسه در ماجرای سؤال از رئیس جمهور است اما بنده به همه می‌گویم که درست بر عکس آقای مطهری به دلیل اجرای آئین‌نامه و قانون از سوی هیئت رئیسه، استعفا داده است.

هدایتخواه با بیان اینکه اصل سؤال از رئیس جمهور خیلی با آئین‌نامه داخلی سازگار نیست، گفت: حدود 11 سؤال از طرح سؤال از رئیس جمهور مطرح شده که تعدادی از نمایندگان با برخی سؤالات موافقند و با برخی مخالفند، زمانی طرح سؤال از رئیس جمهور به حدنصاب می‌رسد که همه نمایندگان با همه سؤالات موافق باشند.

وی افزود: ‌استعفای مطهری از نمایندگی مجلس برای ‌اعمال فشار به هیئت رئیسه بوده است و دلیل استعفای مطهری یک نوع کناره‌گیری قهرمانانه است و بسیاری از موکلین آقای مطهری به حرمت شهید مطهری به او رای داده‌اند و آقای مطهری می‌داند در دوره دیگر مجلس، رای نخواهد آورد. به همین دلیل استعفا داده است اما نمایندگان باید با استعفای او مخالفت کنند تا مطهری بماند و توسط مردم حذف شود.

این نماینده مجلس در بخشی دیگری از سخنانش مطرح کرد، اگر هدف مطهری از استعفا اعتراض به عملکرد هیئت رئیسه بوده است، باید بگویم که آئین‌نامه راه‌های دیگری هم برای اعتراض پیش‌بینی کرده است؛ مانند ماده 25 آئین‌نامه.

وی از نمایندگان خواست که به استعفای مطهری رای ندهند تا مردم او را در انتخابات مجلس نهم حذف کنند، گفت:‌ آقای مطهری می‌گوید که به دلیل عدم اجرای قانون از سوی رئیس جمهور، طرح سؤال از رئیس جمهور را ارائه داده است اما دلیل استعفای مطهری از نمایندگی مجلس نیز به خاطر اجرای قانون توسط هیئت رئیسه مجلس است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۴ - ۱۱ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
ای والله بقول شاعر که برای امثال مطهری سروده وانشاءالله در آینده مغفول نخواهد مان
گیرم که آقای مطهری را پدر بود حضرت آیت الله مطهری از فضل پدر پسر چه دلیلی برای نمایندگی آن هم شهر بزرگ تهران
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها