کد خبر: ۲۵۱۱۹۸
زمان انتشار: ۲۳:۱۰     ۲۴ شهريور ۱۳۹۳
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان گفت : بنا نیست کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان اطلاعاتی را به منظور بازنگری در قیمت خودرو به شورای رقابت ارائه کند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرخودرو؛

علی علی لو  با اشاره به اظهارات یکی از ناظرین شورای رقابت مبنی بر اینکه اطلاعات ارسالی این کمیته پاسخ گوی نیاز شورا رقابت برای بازنگری و تصمیم گیری مجدد در خصوص قیمت خودرو نیست اظهار داشت : اصل مستندات مورد نیاز در گزارش کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان ذکر شده است که مربوط می شود به وظایف اصلی شورای ملی رقابت و این اطلاعات ارسال شده است.

وی تصریح کرد : با وجود اطلاعات موجود در گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان ، متاسفانه تاکنون توجه و اقدامی توسط اعضای شورای رقابت به این مستندات صورت نگرفته است.

وی گفت : آنچه که آقایان ادعا دارند باید به شورای رقابت ارسال شود این شورا باید به مجلس و کمیته تحقیق و تفحص ارائه کند چرا که تنها این شورا وارد ریز قیمت خودرو شده و کمیسیون صنایع و معادن و کمیته تحقیق و تفحص وارد این مسئله و ریز قیمت ها نشده است.

وی اظهار داشت : این شورا باید اعلام کند که بر چه اساسی این ریز قیمت ها را اعلام کرده است و آنچه که به عنوان فرمول قیمت گذاری ارائه شده و قیمت ها نیز بر اساس آن محاسبه شده استدلال و فرمول قابل قبولی برای تعیین قیمت خودرو نیست چرا که در آنجا صرفا منافع خودروساز دیده شده و اصولاپایه و اساس کار اشتباه بوده است.

عضو کمیته سه نفره بازنگری در قیمت خودرو تاکید کرد : شورای رقابت باید فرمول فعلی قیمت گذاری را اصلاح کند و اگر این پایه غلط کنار گذاشته شود باید عنوان کنند بر چه مبنای مستدلی قیمت تمام شده محصولات را اعلام کردند.

علی لو افزود : در چنین شرایطی طبعا نباید این شورا به خود اجازه دهند که وارد بررسی مجدد قیمت خودرو شود.

وی گفت : اینکه شورای رقابت در وظیفه ای که بر عهده دارد کوتاهی می کند و با این گونه توجیهات چنین مسئولیتی را می خواهداز خود سلب کند امر دیگری است و باید از شورای رقابت سوال شود که چرا این رفتار را می کند.

وی تصریح کرد :این کمیته آمادگی دارد تا در صورت نیاز در خصوص اطلاعات ارسالی به این شورا برای بازنگری در قیمت خودرو و عدم پاسخ گویی این اطلاعات به مناظره با شورای رقابت بپردازد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها