کد خبر: ۲۵۱۱۹۳
زمان انتشار: ۲۳:۰۷     ۲۴ شهريور ۱۳۹۳
به گفته هدایتیان فروش فوق‌العاده از 10 شهریور ماه آغازشده و تا 10 مهر ماه ادامه دارد که امیدواریم جایگزین خوبی برای نمایشگاه‌های پاییزه باشد.
به گزارش پایگاه 598 ؛ به نقل از بازار خبر عباس هدایتیان رییس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی تهران در گفتگو با بازارخبر با بیان ثبات در قیمت انواع لوازم‌التحریر گفت:در آستانه سال تحصیلی با ثبات قیمت‌ها و حتی کاهش قیمت در برخی از اقلام روبرو هستیم.

وی با اشاره به تأمین عرضه مناسب لوازم‌التحریر در بازار ادامه داد: هیچ‌گونه کمبودی در این بازار نداریم مضاف بر اینکه برای سال‌های آینده نیز جنس در بازار وجود دارد.

هدایتیان با بیان اینکه حدود 50 درصد مدادجات و پاک‌کن وارداتی و 50 درصد تولید داخل است، بیان کرد: حدود 90 درصد لوازم‌التحریر وارداتی و 10 درصد تولید داخل است.

رییس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی تهران ضمن تأکید بر اهمیت حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی در این بخش، گفت: آن‌طور که باید و شاید از تولیدکنندگان این صنف حمایت نمی‌شود و تولیدکننده منابع مالی لازم را برای فعالیت در اختیار ندارد.

وی افزود: با همکاری اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و تلاش‌هایی مبنی بر اصلاح طرح جلد لوازم‌التحریر شده است و به سمت تصاویر ایرانی اسلامی برمی‌گردد و البته لازم به ذکر است با اقدامات صورت گرفته عکس‌های نامربوط به 10 درصد کاهش یافته است.

رییس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی تهران بیشترین میزان تولید داخل از میان لوازم‌التحریر را به مداد جات، پاک‌کن و بعد خودکار اختصاص داد و بیان کرد: در سهم 10 درصدی تولید داخل بیشترین میزان به تولید انواع مداد اختصاص دارد.

هدایتیان خاطرنشان کرد: به دلیل واردات کالا با ارز آزاد نرخ نامه‌ای بدین منظور اختصاص نیافته اما در بازار عرضه و تقاضا قیمت کالا به سمت واقعی شدن پیش می‌رود.


تعرفه گمرکی مدادجات 176 درصد است
به گزارش بازارخبر، وی با اشاره اینکه بیشتر واردات در این صنف از کشور هند، کره، تایوان، چین، مالزی، اندونزی و ترکیه انجام می‌شود، گفت: تعرفه گمرک لوازم‌التحریر از 15 درصد تا 176 درصد است که در حال حاضر تعرفه مدادجات 176 درصد است.

رییس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی تهران با بیان اینکه تولیدکننده درخواست حمایت مالی از دولت را دارند، تأکید کرد: دولت می‌تواند با ارائه وام‌های بدون بهره و طولانی‌مدت از تولیدکنندگان حمایت کند تا آن‌ها به تولید روی آوردند و سرمایه‌ها از کشور خارج نشود.

ادامه فروش فوق‌العاده تا دهم مهر
وی با اشاره به بحث فروش فوق‌العاده گفت: فروش فوق‌العاده از 10 شهریور ماه آغازشده و تا 10 مهر ماه ادامه دارد که امیدواریم جایگزین خوبی برای نمایشگاه‌های پاییزه باشد.
 
هدایتیان ادامه داد: حدود 300 واحد صنفی در این بخش در سطح شهر به فروش فوق‌العاده اقدام می‌کنند و با سود متعارف اجناس خود را می‌فروشند.
 
رییس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی تهران یادآور شد: اتاق اصناف ایران، اتاق اصناف تهران، وزارت صنعت معدن و تجارت و اتحادیه‌ها به این فروش فوق‌العاده نظارت دارند

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها