کد خبر: ۲۵۰۷۲
زمان انتشار: ۱۹:۱۵     ۰۹ آبان ۱۳۹۰
همزمان با جاري شدن سيل در تايلند هجوم تمساح هاي مزارع پرورشي به مناطق مسكوني باعث ترس مردم اين كشور در بحران فزاينده سيل تايلند شده است. سيل تاكنون دست كم 381 كشته بر جاي گذاشته و چند ميليون خانه را تخريب كرده است.
به گزارش منابع خبري، معاونت شيلات و آبزيان وزارت كشاورزي تايلند براي كمك به شكار يكصد تمساح گريخته از مزراع پرورشي همزمان با جاري شده شديدترين سيل 50سال اخير در اين كشور به شدت تلاش مي كند.

اخبار فراوان در مورد فرار تمساح ها همراه با شايعاتي از حمله آنها به مردم منتشر شده است؛ هرچند كه مقامات اين كشور هنوز موردي از حمله اين حيوانات يا مارها به مردم را تاييد نكرده اند. بر اساس اين گزارش ها، تمساح هاي تايلند به دليل تنوع منابع آب شيرين اين كشور كوچك تر و كم خطرتر از تمساح هاي ساكن آب هاي شور هستند.

در 30 سال گذشته، تغيير بنيادي اقتصاد تايلند اين كشور را بيشر در معرض سيل قرار داده است. بعد از تغيير ساختار اقتصادي اين كشور و به دليل افزايش زندگي شهري كنون بيش از يك سوم جمعيت 65 ميليون نفري تايلند اكنون در شهرها زندگي مي كنند. بسياري از مردم تايلند به دنبال راه هاي جديد براي كسب درآمد بوده اند و تعدادي از آنها مزارع پرورش تمساح را راه اندازي كرده اند. مقامات تايلندي برآورد مي كنند ده ها هزار تمساح در بيش از 800 مزرعه نگهداري مي شوند تا بتوانند نياز جهاني به پوست تمساح را براي توليد كفش و لباس تامين كنند.

اما با افزايش سيل ها پديده اي موسوم به تغيير زيستگاه تمساح ها روي داده و اين امر نياز به تمساح گيران را افزايش داده است.

پيش از جاري شدن سيل اخير نزديك به 250 هزار نفر در حومه شمالي بانكوك موسوم به 'بنگ بوآ' زندگي مي كردند. منطقه اي مملو از ويلاهاي شيك كه به دليل جاري شدن سيل بيش از دو متر آب در آن ديده مي شود و تعدادي تمساح به علت بالا آمدن آب به آن هجوم آورده اند.

يكي از شكارچيان تمساح در اين زمينه گفت: روز گذشته (يكشنبه) عده اي از ساكنان داوطلب محلي با تيراندازي به دو تمساح آنها را در اين نزديكي كشته اند. اما ساكنان مزارع پرورش تمساح كه مي خواهند آنها را زنده به مزرعه بازگردانند پاداشي حدود پنج هزار بات (واحد پول تايلند) يا 165 دلار براي هر تمساح زنده تعيين كرده اند. معاونت شيلات وزارت كشاورزي تايلند قصد دارد مانع از ادامه فعاليت گروه هاي شكار غيرحرفه اي شود زيرا جان تمساح ها و مردم را به خطر مي اندازند. در حاليكه تمساح گيران دولتي با استفاده از شوك الكتريكي آنها را شكار مي كنند، بعضي از گروه هاي آزاد تمساح ها را مي كشند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها