کد خبر: ۲۵۰۷۰۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
کنترل قیمت های جهانی نفت در راستای جلوگیری از وقوع شوک های نفتی و همچنین قدرت انحصاری شرکت های بزرگ نفتی در نهایت منجر به تأسیس سازمانی به نام اوپک در سال 1962 میلادی شد
به گزارش پایگاه 598 ؛ به نقل از بورس نیوز از نیمه دوم آگوست سال 2014 میلادی برای نخستین بار قیمت هر بشکه نفت اوپک با نرخ زیر 100 دلار معامله گردیده و همچنان نیز کاهش قیمت تداوم دارد.

کنترل قیمت های جهانی نفت در راستای جلوگیری از وقوع شوک های نفتی و همچنین قدرت انحصاری شرکت های بزرگ نفتی در نهایت منجر به تأسیس سازمانی به نام اوپک در سال 1962 میلادی شد.

براساس این گزارش، حدود 40 درصد تولید نفت جهان از سوی سازمان اوپک انجام می گیرد و در شرایط فعلی بیش از 60 درصد تجارت نفت دنیا در اختیار اوپک قرار گرفته است.

در همین راستا، نفت سازمان اوپک که در جهت ثبات بازارهای جهانی نفت فعالیت می نماید هم اکنون از نیمه آگوست سال 2014 میلادی برای نخستین بار در سال جاری با نرخ پایین تر از 100 دلار در هر بشکه معامله می گردد و کاهش روزانه قیمت نفت این سازمان به ثبت رسیده است.

این گزارش می افزاید، قیمت سبد نفتی اوپک پس از یک کاهش قیمتی در 5 آگوست سال میلادی جاری، در معاملات روز گذشته نیز با یک کاهش 1.40 درصدی دیگر مواجه شد و در نهایت با قیمت 97 دلار در هر بشکه داد و ستد گردید.

همچنین در معاملات روز گذشته، نفت خام برنت نیز با کاهش یک سنتی نسبت به روز ماقبل خود با قیمت 99 دلار و 99 سنت در هر بشکه معامله شد.

براساس این گزارش، در معاملات روز گذشته بازارهای جهانی، نفت سبک و سنگین ایران نیز با قیمتی به ترتیب 107 دلار و 41 سنت و 105 دلار و 85 سنت به فروش رسید.

در پایان گفتنی است در معاملات روز گذشته، نفت کوره خلیج فارس با کاهش 27 دلاری و در مقابل نفت گاز خلیج فارس با یک افزایش حدود 35 دلاری در هر تن مواجه بودند بطوریکه نفت کوره خلیج فارس با قیمت 587 دلار و 22 سنت و همچنین نفت گاز خلیج فارس با قیمت 909 دلار و 5 سنت در هر تن عرضه شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها