کد خبر: ۲۵۰۶۸۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
ار سرمایه در شرایط فعلی دوران نقاهت خود را سپری می کند انتظار می رود دولت به منظور اجرای اهداف و برنامه های خود و همچنین رسیدن به رونق اقتصادی به حمایت از بازار سرمایه بپردازد.
به گزارش پایگاه 598 ؛ به نقل از بورس نیوز بازار سرمایه در شرایط فعلی دوران نقاهت خود را سپری می کند انتظار می رود دولت به منظور اجرای اهداف و برنامه های خود و همچنین رسیدن به رونق اقتصادی به حمایت از بازار سرمایه بپردازد.

در همین راستا، نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالب بالا اظهار کرد: متأسفانه بازار سرمایه در مقطع فعلی دچار فراز و نشیب و نوسان می باشد بطوریکه پیش بینی بازگشت بازار به روال عادی دور از تصور است.

نکو تصریح کرد: مشکل اصلی در بورس این است که سیاستگذاری در این بازار، طبق قاعده خاصی عمل نمی کند بطوریکه متولین بازار تنها به دنبال افزایش و مثبت نگه داشتن شاخص بورس هستند. این در حالی است که افزایش در میزان این نماگر بازار، امتیاز تلقی می شود. بنابراین مشکل اینجاست که متولین بازار سرمایه تلاشی در جهت افزایش در میزان شاخص کل بورس به صورت حقیقی نمی کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: در خصوص نتیجه مذاکرات هسته ای، حتی با پیش فرض بدبینانه نسبت به نتیجه نهایی مذاکرات، بازار سرمایه می تواند وضعیت نامطلوب اقتصاد کشور را سامان بخشد. بطوریکه بازار سرمایه با اتکا به قواعد داخلی حتی در صورت وجود تحریم ها می تواند کمک شایانی به بهبود شرایط اقتصادی کشور کند.

وی بیان کرد: بنابراین چنانچه برنامه ریزی و مدیریت صحیحی در این زمینه صورت بگیرد حتی در شرایط عدم توافقات نیز بازار سرمایه با عملکرد خود می تواند به اقتصاد کمک محسوسی کند. همچنین به نظر می رسد لایحه پیشنهادی خروج از رکود که توسط دولت ارایه شده بتواند وضعیت بازار سرمایه را متعادل سازد.

نکو اظهار کرد: با توجه به اینکه مقرر شده تأمین مالی بنگاه ها از طریق بورس صورت گیرد لذا این قضیه می تواند وضعیت بازار سرمایه را بهبود بخشد اگرچه بهبود شرایط کنونی بورس از این طریق مستلزم گذشت زمان است بطور کلی می توان عنوان کرد که تا هنگامیکه دولت به صورت منطقی در برابر قوانین به وظیفه خود در برابر بازار سرمایه عمل نکند، این بازار همچنان پرتلاطم خواهد بود اما شواهد حاکی از مصمم بودن دولت در رفع مشکل مذکور می باشد.

وی در خاتمه افزود: هم اکنون بازار سرمایه دوران نقاهت خود را سپری می کند بطور کلی پیش بینی می شود که وضعیت کنونی بورس در ماه های پایانی نیمه دوم سال جاری بهبود یابد بطوریکه انتظار می رود دولت برای رسیدن به رونق اقتصادی و اهداف و برنامه های خود، چاره ای جز ثبات در بورس ندارد بنابراین وضعیت بازار سرمایه طی ماه های پایانی سال بهبود خواهد یافت در خاتمه نیز توصیه بنده به سهامداران این است که عجولانه و با دغدغه در مقطع کنونی اقدامی انجام ندهند و امیدوار باشند که وضعیت این بازار بهتر خواهد شد اگرچه سهامداران جهت سرمایه گذاری در بورس باید فراز و نشیب بازار و قواعد آن را بپذیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها