کد خبر: ۲۵۰۳۸۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
مقاومت شرکت یاهو در برابر افشای اطلاعات خصوصی کاربران علی‌رغم درخواست‌های مکرر دولت باعث عصبانیت آژانس امنیت ملی آمریکا شده است.
به گزارش پایگاه 598 ؛ به نقل از اقتصاد آنلاین
همین مساله موجب شده تا دولت آمریکا به طور رسمی شرکت یاهو را تهدید کند. بر این اساس کاخ سفید از یاهو خواسته یا تمامی اطلاعات مد نظر دولت در مورد کاربران این سایت را افشا نماید یا روزنامه 250 هزار دلار جریمه پرداخت کند.

ران بل، یکی از مدیران یاهو در این مورد گفته است این شرکت درخواست دولت را غیرقانونی می داند و به همین علت اقتدار دولت آمریکا را به چالش کشیده است. درخواست این اطلاعات در راستای اجرای برنامه جاسوسی پریسم صورت می گیرد که پیش از این توسط ادوارد اسنودن افشا شده بود.

بر اساس افشاگری های اسنودن تا پیش از این همه شرکت های فناوری امریکا و از جمله یاهو با اجرای برنامه یاد شده همکاری می کردند، اما پس از افشای این مساله که شهرت و اعتبار غول های آی تی را لکه دار کرد برخی از آنها تلاش کردند این همکاری ها را شفاف تر کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،جزییات تلاش های یاهو برای مقاومت در برابر این خواست ها افشا نشده، اما بر اساس درخواست دادگاهی فدرال در آمریکا این شرکت موظف به تبعیت از خواست های جاسوسان آژانس امنیت ملی آمریکاست. با این وجود یاهو کماکان این درخواست ها را غیرقانونی دانسته و می گوید دلیلی برای افشای هویت کاربرانش وجود ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها