کد خبر: ۲۵۰۲۹۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 ؛ به نقل از بازار خبر
بدون شک یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در کسب‌وکار، تبلیغات است.

نمی‌توان منکر این قضیه شد که موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز در گرو فعالیت‌های تبلیغاتی آن‌ها است.

اگرچه بر واقعیت به‌عنوان رکن اساسی تبلیغات تاکید شده، با این حال گشت و گذار در سطح شهر حاکی از وجود آگهی‌های جالبی در حوزهٔ کار و استخدام است که اگر نگوییم غیرواقعی اما کمی گول زننده هستند.

به نظر می‌رسد چالش بیکاری موجود در کشور و تلاش‌های نسبتاً نافرجام کارجویان برای پیدا کردن شغلی مناسب باعث شده تا عده‌ای با ورود در این حوزه به کسب سود بپردازند.

در شهر که قدم می‌زنیم کافی است تا کمی دقت به خرج دهیم تا چشممان به تبلیغاتی افتد که در اصطلاح کارشناسان تبلیغات خیابانی نامیده می‌شود.

در این اصطلاح منظور نه فقط کارت پخش‌کن‌های خیابانی است که به تبلیغ هر نوع کالا و خدمتی می‌پردازند، بلکه هدف گروه‌هایی نه‌چندان معلوم‌الحال است که این بار به تبلیغ چیزی منحصر به فردتر از کالای مصرفی، یعنی «کار و استخدام پرداخته‌اند.

کافی است تا حواسمان را قدری جمع کنیم تا دریابیم که در و دیوارهای شهر پرشده از استخدام‌هایی (که بهتر است از این به بعد بگوییم استخدام خیابانی) که با ترفندهای مختلف و کسب ناچیزی هزینه استخدام شما را در موسسه یا شرکت با مزایای بالا تضمین می‌کنند.

بر اساس این گزارش؛ صرف‌نظر از تبلیغات رنگ به رنگ، برخی از نکات موجود در این تبلیغات این سؤال را برمی‌انگیزد که آیا این تبلیغات پوششی در قالب کلاه‌برداری نیست؟!

اغلب این شرکت‌ها تنها با دادن یک شماره تلفن به تبلیغ خدمات خود پرداخته و جالب اینجاست که فرآیند جذب کارجو از ارسال مدارک تا شرکت در آزمون و غیره و غیره در موسسه یا شرکت مذکور مستلزم صرف هزینه از سوی کارجو است.

با چقدر استخدام خواهم شد؟!

حداکثر حقوق، بیمه و صدها مزیت دیگر تنها بخشی از جملات یک موسسه آموزشی برای استخدام کارجویان است.

در همین راستا تنها شرط استخدام با مزایای عالی در این موسسه و چندی از مؤسسات دیگر منوط به قبولی در آزمون استخدام و گذراندن دوره‌های آموزشی با صرف هزینه است.

به‌طوری‌که با احتساب هزینه‌های ارسال مدارک که هر بار 5 هزار تومان آب می‌خورد، گذراندن 1 ترم (3 ماه) در کلاس‌های آموزشی همان موسسه چیزی حدود 250 هزار تومان است.
 
 مجموع هزینه‌های فوق مطمئناً بدون در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی چون خرید کتاب‌های آموزشی و رفت و آمد خواهد بود که در این صورت سر به فلک خواهد گذاشت.

درحالی‌که همواره از سوی مسئولین و کارشناسان توصیه و تذکر داده شده است که مراقب کلاه‌برداری‌های پشت این آگهی‌ها باشید اما هر روزه شاهد کلاه‌برداری‌های هنگفت از این راه هستیم.
 
استخدام با آسان‌ترین شرایط

به گزارش بازارخبر، در میان سیل عظیمی از آگهی‌های منتشر شده، هستند آگهی‌هایی که بسیار حیرت‌برانگیز هستند.

منظور آگهی‌هایی است که در کنار گزینه‌های عالی شرایط استخدام، بزرگ بدون سابقه کاری را لحاظ کرده تا کارجویان بتوانند به‌راحتی به این میدان‌ها ورود کنند.
 
کار در منزل

در میان سیل عظیمی از آگهی‌های منتشر شده برای کارجویان، شرایط این نوع تبلیغات بیش از سایر تبلیغات، حیرت‌برانگیزتر است.

داشتن بیمه، پورسانت در کنار حقوق عالی و از آن مهم‌تر کار کردن در محیط گرم و نرم منزل بدون صرف هزینهٔ رفت و آمد، ایدئال هر کارجویی است.


از آن مهم‌تر شرایط سنی و نوع مدرک تحصیلی به‌هیچ‌وجه در این بازار کار لحاظ نخواهد شد و تنها کافی است تا کارجو با اندک سرمایه‌ای به‌عنوان ضمانت وارد میدان شود تا بتواند به قول کارفرمایان این نوع از بازار، عرصه را در دست خورد بگیرد و ماهیانه حتی تا 10 میلیون تومان هم کسب درآمد کند.

1 سال بیمه، قرارداد 6 ماهه، پورسانت عالی با حقوق روزانه 150 هزار تومان در روز، شرایط ذکر شده برای یکی از همین نوع آگهی‌های کار در منزل مربوط به فیلتر خودروهای پراید است که هر کارجویی را وسوسه می‌کند تا حداقل برای یک تماس هم که شده، اطلاعاتی کسب کند.

بر اساس گفته‌های مدیر این نوع شرکت (!) متقاضی برای استخدام چندماهه یا چندساله باید یا یک ضامن معرفی کند و یا مبلغی معادل 1 میلیون و 500 هزار تومان به ارزش هریک از قطعات به ودیعه بگذارد.
همچنین درصورتی‌که وی نتواند طبق زمان مقرر محصول موردنظر را تحویل دهد باید دیرکرد بپردازد.
 
بدون شک یک کارجوی آگاه اطلاع دارد که در کنار سایر مزایایی که برای این نوع از شرکت‌ها در نظر گرفته‌شده، امنیت حلقهٔ مفقوده است و شرکت‌های معتبر از روش‌های معمول برای تبلیغ استفاده خواهند کرد
.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها