کد خبر: ۲۵۰۲۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
بسیاری از شرکت‌هایی که در زمینه تولید تبلت فعال هستند بخش بزرگی از تبلیغات خود را بر مبنای توان سخت افزاری دستگاه می‌گذارند. نگاهی داریم به یکی از قوی‌ترین تبلت های بازار که می‌تواند به راحتی تعدادی از سنگین‌ترین بازی‌های بازار را اجرا کند.
به گزارش پایگاه 598 ؛ به نقل از بازار خبر تبلت هایی که توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شوند روز به روز قوی‌تر می‌شوند و می‌توانند نرم افزارها و بازی‌های مختلف را اجرا کنند. یکی از جدیدترین تبلت هایی که وارد بازار شده، دستگاهی است تولید شده توسط شرکت Nvidia. این شرکت که در واقع بزرگ‌ترین تولید کننده کارت‌های گرافیکی در جهان است، توانسته با انتشار این محصول به همگان ثابت کند که تبلت ها نیز می‌توانند به پردازنده های گرافیکی بسیار قدرتمندی مجهز باشند.

مدل 2013 تبلت Shield طراحی بسیار عجیبی داشت. این دستگاه در واقع یک دسته بازی بود که صفحه نمایشی 5 اینچی به آن متصل شده بود که می‌توانست تعدادی از بازی‌های کامپیوتری تبدیل شده برای سیستم عامل آندروید را به راحتی اجرا کند.

این شرکت امسال تصمیم گرفته تا مدل جدیدتر Shield را به شکل معمول تبلت ها وارد بازار کند. اقدامی که به نظر می‌رسد در جهت صحیح صورت گرفته است.

در بخش طراحی به نظر می‌رسد که شرکت Nvidia مقدار کمی از طرحی تبلت های نکسوس گوگل الهام گفته است. قسمت پشتی بدنه این دستگاه به رنگ مشکی مات است و طرحی بسیار ساده و زیبایی دارد.

در قسمت جلوی این وسیله نیز دو بلندگوی با کیفیت در دو طرف صفحه نمایش قرار گرفته که کیفیتی بسیار بالاتر از حد معمول یک تبلت به شما ارایه می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین تغییرات این دستگاه نسبت به مدل قبلی پردازنده گرافیکی آن است. مدل جدید Shield  به پردازنده گرافیکی Tegra K1 مجهز است که می‌تواند به راحتی نام قوی‌ترین پردازنده تبلت ها را به خود اختصاص دهد.

در آزمایشاتی که انجام شد این دستگاه توانست تعدادی از سنگین‌ترین بازی‌های آندروید را به راحتی اجرا کند. علاوه بر تمامی بازی‌های معمول سیستم عامل آندروید شرکت Nvidia بازی‌های مخصوصی را برای این دستگاه منتشر کرده است که می‌توانند در کیفیتی بسیار بالا اجرا شوند. از جمله این بازی‌ها می‌توان به Portal, Half Life 2 و Trine 2 اشاره کرد. در حال حاضر نزدیک به 180 بازی مخصوص این دستگاه وجود دارد که می‌توانند با کیفیتی بسیار بالاتر از حد معمول تبلت ها در دستگاه اجرا شوند.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های دستگاه Shield  قابلیت پخش تصاویر بازی در حال اجرا در یک کامپیوتر است. به این معنا که شما می‌توانید در کامپیوتر خود یک بازی را اجرا کرده و سپس در تبلت خود به بازی بپردازی. استفاده از این قابلیت نیازمند اینترنتی بسیار قدرتمند است تا بتواند حجم سنگین را به راحتی انتقال دهد. موضوعی که می‌تواند باعث شود تا افراد بسیاری نتوانند از این ویژگی دستگاه استفاده کنند.

تبلت Nvidia Shield به صفحه نمایشی با رزولوشن 1920x1200 مجهز است و می‌تواند تصاویر بسیار با کیفیتی را به کاربران ارایه دهد. اندازه صفحه نمایش این محصول نیز 8 اینچ است که ممکن است برای بعضی از کاربران که تصمیم دارند با این دستگاه بازی کنند کمی کوچک به نظر برسد.

این دستگاه در دو مدل 16 و 32 گیگابایتی وارد بازار می‌شود. مدل 32 گیگابایتی، که هنوز وارد بازار نشده، قابلیت مجهز شدن به سیم کارت‌های معمول را نیز دارا است و می‌تواند برای کاربران به عنوان یک تلفن نیز عمل کند. خبر خوب برای طرفداران این دستگاه این است که کاربران این وسیله می‌توانند با استفاده از کارت حافظه ظرفیت دستگاه خود را افزایش دهند، موضوعی که برای مدل 16 گیگابایتی کاملاً ضروری به نظر می‌رسد.

این وسیله به سیستم عامل Android KitKat 4.4.2 مجهز است و از رابط کاربری معمول گوگل استفاده می‌کند.

جدا از قدرت بسیار زیاد Shield در اجرای انواع بازی‌ها این دستگاه یک تبلت بسیار عالی نیز محسوب می‌شود و می‌تواند به راحتی بسیاری از امکانات سایر دستگاه‌ها را نیز به شما ارایه دهد.

یکی از بهترین ویژگی‌های این دستگاه این است که این وسیله با قلم مخصوصی به فروش می‌رود که می‌تواند کاربردهای بسیار زیادی را برای کاربران فراهم آورد.

افرادی که این تبلت را خریداری می‌کنند در صورتی که در نظر دارند تا از امکانات آن بهترین استفاده را داشته باشند باید دسته مخصوص آن را نیز خریداری کنند. این دسته که به صورت اختصاصی برای این دستگاه طراحی شده است می‌تواند در بسیاری از بازی‌های این وسیله پرکاربرد باشد.

در آزمایشاتی که برای تعیین توان باتری این دستگاه انجام دادیم، این وسیله توانست به مدت 10 ساعت به صورت یکسره به پخش فیلم بپردازد. شرکت اینویدیا مدعی شده که Shield می‌تواند به مدت 6 ساعت نیز به اجرای بازی‌های مختلف بپردازد، رقمی که با توجه به آزمایشات باتری دقیق به نظر می‌رسد.

در نهایت می‌توان Nvidia Shield را به عنوان دستگاهی دانست که بیشتر به منظر اجرای بازی‌های قدرتمند ساخته شده است. با وجود اینکه در حال حاضر تعداد بسیار محدودی از بازی‌های رایانه ای برای این دستگاه منتشر شده است اما این دستگاه آن‌ها را به بهترین شکل اجرا می‌کند. افرادی که قصد ندارند تا از توان اجرایی این دستگاه نهایت استفاده را ببرند بهتر است تا  به سراغ تبلت های دیگر بازار بروند، به این دلیل که بخش بزرگی از این وسیله بر مبنای توان اجرایی آن طراحی شده است.
















نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها