کد خبر: ۲۵۰۱۷
زمان انتشار: ۱۳:۱۹     ۰۹ آبان ۱۳۹۰
کیهان:یک افسر سابق سازمان سیا می‌گوید تمام هدف دولت‌های فعلی و قبلی آمریکا این است که ایران را با تحریم و تهدید نظامی بترسانند اما مسئله اصلی این است که ایرانی‌ها نمی‌ترسند.
به گزارش «دیلی بیست»، نومحافظه‌کاران آمریکایی به دولت اوباما فشار وارد می‌کنند تا ایران را تهدید نظامی کند، غرب ادعا می‌کند ایران درصدد ساخت سلاح هسته‌ای است و از قرار معلوم توطئه ایران برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن، هم مطرح است.

بیل کریستول نومحافظه کار می‌گوید ما می‌توانیم به سپاه پاسداران ضربه بزنیم و آنها را تضعیف کنیم، اما رئول مارک گرکت مأمور سابق آژانس اطلاعات مرکزی (CIA) و عضو ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی به همان اندازه صریح است و می‌گوید «دولت اوباما به ایران فشار وارد می‌کند اما آنها نمی‌ترسند، ایرانی‌ها از تهدیدهای سرسختانه ما، در گوشه‌ای نمی‌ترسند، ما دوست داریم آنها به خود بلرزند و بترسند اما افسوس که متأسفانه چنین اتفاقی نمی‌افتد.»

دیلی بیست با اشاره به رقابت‌های نومحافظه‌کاران و دموکرات‌ها می‌نویسد: جمهوری‌خواهان این را القا می‌کنند که اوباما عراق را به ایران باخت، چون نیروهای آمریکا را از عراق خارج می‌کند، این تبلیغات آزاردهنده است.

حرف جان بولتون درست است که «سیاست خروج نیروها از عراق باعث تقویت ایران خواهد شد» اما در هر حال حضور ناکام در عراق را بوش ابداع کرد نه اوباما، اوباما موافقت کرد که از عراق خارج شود اما بوش هم گزینه‌های کمی برای تصمیم‌گیری و انتخاب داشت زیرا دولت عراق حاضر به پذیرفتن کمتر از این پیشنهاد نبود.

اوباما نیز انتخاب‌های کمی دارد، چراکه عراق نمی‌خواهد به سربازان آمریکایی مصونیت تعقیب قضایی دهد.

صادقانه بگویم، اگر کسی عراق را به ایران باخته، آن نومحافظه‌کاران هستند، آنها بودند که برای درهم شکستن عراق صدام حسین فشار آوردند و هنگامی که این خواسته را عملی کردند، تنها وزنه تعادل منطقه‌ای در مقابل ایران را از بین بردند، نومحافظه‌کاران! هم اکنون به ایران تعظیم کنید!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها