کد خبر: ۲۴۹۸۳۱
زمان انتشار: ۱۹:۲۸     ۲۰ شهريور ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598،امیر قلعه‌نویی مربی زیرکی است و همواره در مواقعی که دست و بالش به لحاظ داشتن بازیکن کافی بسته می‌شود تصمیم‌های عجیب و غیرمنتظره‌ای می‌گیرد که در نهایت این تصمیم‌ها به نفعش هم تمام می‌شود. قلعه‌نویی استاد جابه‌جایی بازیکنان، تغییرات ناگهانی در روش بازی و استفاده از بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی است. اصولا نمی‌شود به درستی حدس زد که در ذهن سرمربی استقلال چه می‌گذرد و او در نهایت چه تصمیم قطعی برای انتخاب بازیکنان اصلی و روش بازی می‌گیرد. همین فصل موید غیرقابل پیش‌بینی بودن قلعه‌نویی است. وقتی استقلال لیگ را شروع کرد کسی نمی‌دانست که حربه امیر برای رهایی از مشکل بزرگ غیبت مدافعان اصلی چیست و او با چه جابه‌جایی‌هایی حفره‌های در ترکیب را پر می‌کند.

 ذهن قلعه‌نویی اما خوب کار می‌کند. او مربی خلاقی است که یحتمل یکی از رموز موفقیتش در فوتبال ایران هم همین بوده. استراتژی قلعه‌نویی از ابتدای این فصل استفاده از بازیکنانی بود که بتوانند خلأ در خط دفاع را که بزرگترین کمبود را در این نقطه احساس می‌کرد، پر کنند. در نتیجه او نزدیک‌ترین بازیکنان به لحاظ نوع بازی به مدافعان مصدومش را در پست دفاع میانی قرار داد. بازی گرفتن از خرسندنیا در کنار مگویان و پس از آن انتقال هاشم بیک‌زاده به دفاع میانی که تصمیمی شجاعانه از قلعه‌نویی بود در دایره ابتکارات خلق‌الساعه سرمربی قرار دارد. در آستانه بازی با نفت تهران امیر قلعه‌نویی دوباره در پی تغییر تازه‌ای است. نوع تمرینات استقلال نشان می‌داد که ممکن است این تیم در بازی امروز با روش 3 دفاع به میدان برود. دلیل هم کاملا روشن و واضح است. با توجه به غیبت میلاد فخرالدینی و فقدان یک مدافع راست کلاسیک و با علم به اینکه اصولا خسرو حیدری در پست دفاع راست کارایی لازم را ندارد، این احتمال می‌رود که استقلال با روش 3-4-3 به میدان برود.

 به این ترتیب که بیک‌زاده، مگویان و نوری به ‌عنوان 3 دفاع متمرکز در ترکیب استقلال قرار بگیرند و خسرو حیدری که در بازی‌های قبل هم به‌عنوان هافبک راست ایفای نقش می‌کرد به خط میانی منتقل شود. این سیاست می‌تواند استقلال را با آرامش تاکتیکی بیشتری مقابل نفت قرار دهد. اصولا تیم‌های امیرقلعه‌نویی با روش 3 دفاع بهتر بازی می‌کنند و از این منظر که مدافع راست تخصصی در ترکیب استقلال نیست می‌توان مهر تایید زد بر تصمیم قلعه‌نویی اگر در نهایت تصمیم بگیرد تیمش را با 3 دفاع مقابل نفت قرار دهد. به این ترتیب خط میانی استقلال نیز 4 نفره آرایش خواهد شد و تیموریان و ابراهیمی در مرکز و حیدری و احتمالا کریمیان در راست و چپ به کار گرفته می‌شوند. احتمال دیگری هم وجود دارد که علیرضا رمضانی به جای کریمیان به میدان برود که با توجه به چپ پا بودن این عنصر جوان نمی‌تواند تصمیم غلطی از جانب امیر قلعه‌نویی محسوب شود. خط حمله آبی‌ها نیز با همان 3 بازیکنی که هفته‌ها است عملکرد خوبی دارند پیش می‌رود. قاضی، برهانی و شهباززاده در نبردهای اخیر استقلال عملکرد خوبی داشته‌اند و دست زدن به آرایش آنها کار صحیحی نیست و قلعه‌نویی هم چنین عقیده‌ای ندارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها