کد خبر: ۲۴۹۵۹۴
زمان انتشار: ۱۹:۰۳     ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، علی دایی سرمربی پرسپولیس به طرز عجیب و غریب و کودتا گونه‌ای که فقط مختص فوتبال ایران است از سمتش برکنار شد تا سکان کشتی طوفان زده سرخ به دست همبازی سابق وی یعنی حمید درخشان بیفتد. به راحتی و بدون هیچ رودربایستی باید گفت که امروز با اتفاقاتی که بی شک به یک کودتای بدون خونریزی شبیه بود پرسپولیس را به ورطه نابودی کشاندند،  هیئت مدیره ای که وزارت ورزش با کش و قوس فراوان انتخاب کرد کارش به جایی رسید که اختلاف شما بخوانید جنگ بین مدیرعامل و رئیس هیات مدیره انتخابی وزارت ورزش و جوانان علنی شد و در نهایت مدیرعامل و سرمربی باشگاه قربانی شدند.

در زیر به طور خلاصه به اتفاقات جنجالی و منحصر به فرد امروز (چهارشنبه) اشاره کرده ایم و باید منتظر نحوه استقبال هواداران از کادرفنی جدید بمانیم:

**سکانس اول
ماجرا از جلسه صبح امروز هیئت مدیره کلید خورد و پس از اغاز این جلسه برخی خبرگزاری ها و سایت ها به اخبار درز کرده از این جلسه اشاره و اعلام کردند خروجی این جلسه برکناری علی دایی و علیرضا رحیمی مدیرعامل این تیم خواهد بود.

** سکانس دوم
دقایقی پس از پایان جلسه حمیدرضا سیاسی رئیس هیئت مدیره پرسپولیس که از مدت ها پیش با ماندن دایی مخالف بود در گفتگو با مهر خبر از برکناری علی دایی داد و اعلام کرد حمید درخشان -که ظاهراً از قبل هم توافقاتی با وی انجام گرفته بود- هدایت سرخپوشان را برعهده خواهد گرفت.

** سکانس سوم
پس از انتشار این خبر علیرضا رحیمی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با انتقاد شدید از سیاسی، برکناری سرمربی را وظیفه مدیرعامل دانست و  با انشار بیانه‌ای شدیداللحن اعلام کرد: امروز (93/6/19) رئیس هیات مدیره باشگاه طی تماس حضوری به اینجانب اعلام نمود که در جلسه مورخ 93/6/18 هیات رئیسه باشگاه که بدون حضور مدیرعامل برگزار گردیده تصمیم گرفته شده است که به درخواست وزیر محترم ورزش، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برکنار شود و چنانچه تا ساعت 14 امروز (93/6/19) مراتب به ایشان ابلاغ نگردد نسبت به برکناری مدیرعامل نیز اقدام خواهد شد. (متن کامل بیانیه رحیمی)

رحیمی پس از انتشار این بیانیه اعلام کرد: از نظر من مدیرعامل دایی همچنان سرمربی تیم است و این حرمت گذاشتن به سرمربی تیم است و مسئله من همین است. من از جامعه ورزش این سوال را دارم که آیا سیاسی باید برای علی دایی اسطوره فوتبال کشورمان تصمیم بگیرد؟! من اگر هم برکنار شوم مشکلی ندارم ولی تاهستم دایی سرمربی تیم من است و از او حمایت می کنم.

** سکانس چهارم
به گزارش مشرق، رحیمی که اعضای هیئت مدیره را کاملا مقابل خود می دید از رئیس جمهور استمداد طلبید و در یک گفتگوی کوتاه گفت: روی صحبت من با رئیس جمهور است، آقای روحانی یک بسازو بفروش در حال تصمیم‌گیری برای پرسپولیس و قهرمان ملی است. این فاجعه است و باید بگویم که چشم‌تان روشن. خودم هم مانده ام. از سوی پرسپولیسی‌ها 2 هزار تماس داشته‌ام. خود دایی از هیچ چیز خبر ندارد. من اکنون باشگاه نیستم ولی خبرهایی به گوشم می رسد که فقط باید بگویم کجای دنیا در یک باشگاه چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد! اصلا معنی این رفتارها قابل درک نیست.

** سکانس پنجم
بعد از این بیانیه، وزارت ورزش با تکذیب اظهارات رحیمی این عمل و صحبت ها را فرافکنی خواند. (واکنش وزارت ورزش به اظهارات رحیمی)

** سکانس ششم
علی دایی چگونه برکنار شد؟/ کودتای بدون خونریزی 2 قربانی گرفتهیئت مدیره پرسپولیس بدون حضور رحیمی مدیرعامل باشگاه! با تشکیل جلسه رسماً برکناری علی دایی را اعلام و حمید درخشان را به عنوان سرمربی آینده پرسپولیس معرفی کرد.
سیاسی و خواجه وند(سخنگوی باشگاه) رحیمی را تهدید کردند که اگر مدیر عامل نخواهد مصوبات هیئت مدیره را اجرا کند برکنار می شود.

** سکانس هفتم
رحیمی پس از اعلام خبر رسمی برکناری دایی هم گفت: من مدیر عامل باشگاه پرسپولیس هستم و تا زمانی که من هستم علی دایی هم سرمربی پرسپولیس است. اگر قرار باشد سرمربی یک تیم عوض شود این نوع برخورد درست نیست، خوب نیست با علی دایی اینطور برخورد شود همانطور که گفتم من از دایی حمایت نمی‌کنم و حمایتم از مربیان است. نباید حمیدرضا سیاسی که تا به امروز پایش به توپ نخورده و حتی یک عکس با لباس ورزشی ندارد تصمیم به برکناری علی دایی بگیرد. سیاسی چه کاره است که این کار را کرد؟
" اگر من مدیر عامل پرسپولیس هستم دایی سرمربی پرسپولیس است و باید عصر امروز تیمش را تمرین دهد." وی با بیان این جمله و در پاسخ به این پرسش که با این شرایط تمرین عصر امروز پرسپولیس با حضور دایی برگزار می‌شود یا درخشان، گفت: چه کسی به درخشان گفته است سر تمرین برود؟ مدیر عامل باشگاه کیست؟ اگر من مدیر عاملم تیم باید امروز زیر نظر دایی تمرین کند و اگر هم فردی دیگر انتخاب شده است آقایان باید تبعاتش را بپذیرند. افرادی که رای به برکناری علی دایی دادند باید تبعات کارشان را بپذیرند و اطمینان داشته باشند چوب تصمیمی را که گرفته‌اند را خواهند خورد.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در واکنش به این موضوع که در این شرایط باید خودش از پرسپولیس برود گفت: اشکالی ندارد من به این نوع برکناری افتخار می‌کنم.

رحیمی دقایقی بعد از این اظهارنظرها از سوی هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس برکنار شد و منتقمی به عنوان سرپرست باشگاه معرفی شد.

حمید درخشان هم با حضور در باشگاه قراردادی یکساله بست تا داستان پر ماجرای چهارشنبه جنجالی با قربانی شدن سرمربی و مدیرعامل پایان بپذیرد.

سیاسی: پول دایی را طبق قانون پرداخت می کنیم
 به گزارش مشرق، حمیدرضا سیاسی در مورد اینکه آیا پول قرارداد علی دایی پرداخت خواهد شد گفت: آنچه طبق قانون به علی دایی تعلق می‌گیرد از سوی باشگاه پرسپولیس تعلق می‌گیرد. ما همچنین رحیمی را با نظر اعضای هیات مدیره برکنار کردیم و منتقمی را به عنوان سرپرست در باشگاه انتخاب کردیم.

درخشان: والله جلسه‌‌ای در کار نبود؛ امروز انتخاب شدم/ از علی دایی هم اجازه می‌گیرم
سرمربی جدید پرسپولیس گفت: پیش از این جلسه‌ای در کار نبوده است و امروز برای سرمربیگری پرسپولیس انتخاب شدم و برای این کار از همه پیشکسوتان از جمله علی پروین، محمد مایلی کهن و علی دایی اجازه خواهم گرفت.

وی در خصوص دستیارانش نیز گفت:‌اجازه دهید در این مورد تا یکی دو روز آینده صحبت کنم. البته یکی از دستیارانم حسین عبدی است. (متن کامل صحبت های حمید درخشان پس از قبول هدایت پرسپولیس)

دایی: مطیع باشگاه هستم و  از بازیکنان می‌خواهم من را فراموش کنند
به گزارش مشرق، علی دایی هم با حضور در محل تمرینات در جمع خبرنگاران با انتقاد از رویه وزارت ورزش و هیئت مدیره به برکناری عجیب و غریبش واکنش نشان داد. (متن کامل صحبت های علی دای پس از برکناری از پرسپولیس)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
ارسال نظرات
مادون قرمز
GERMANY
۱۱:۱۷ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۳
۰
۰
این نحو تصمیم گیریهای غیر اخلاقی، قبل از هرچیز، رسوا کننده صاحبانش است.

وزارت ورزش باید منت علی دائی را بکشد تا نسل فوتبال کشور را پرورش دهد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها