کد خبر: ۲۴۹۵۱
زمان انتشار: ۰۰:۴۰     ۰۹ آبان ۱۳۹۰
مهران رجبی روزی 17 رکعت نماز می خواند و یک ماه در سال روزه می گیرد و خانواده ای کاملا مذهبی دارد که تمام حداقل های مذهبی در آن به کامل ترین شکل و بدون پنهان کاری رعایت می شود.
به گزارش فارس، مهران رجبی را کمتر کسی است که چشمش حتی برای چند دقیقه به جمال تلویزیون جمهوری اسلامی روشن شده باشد و نشناسد. ایشان در سینما هم جای پای قرص و محکمی دارد اما قطعا تلویزیون اردوگاه اصلی اش به شمار می رود. آن قدر هم محبوب و شناخته شده هست که برای دادن یک وقت مصاحبه به ما، کلاسی پر و پیمان بگذارد اما ایشان در کمال تعجب از چنین لذتی صرف نظر کرد. فاصله تماس تلفنی ما با ایشان و جواب و حضورش در دفتر خبرگزاری، به یک ساعت نکشید. جملاتی هم که بینمان رد و بدل شد زیاد نبود. بعد از سلام گفتم ، آقای رجبی! می خواهیم کمی درباره خاطرات زمان جنگ و جبهه تان با هم صحبت کنیم. جواب آمد که: مشکلی نیست ، در میدان فردوسی هستم، نیم ساعت دیگر خدمت می رسم.
راستش این ماجرا را به حساب تواضع ایشان نگذاشتم. تجربه می گفت که حتما اعتبار فارس کار خودش را کرده و جناب رجبی خیلی حال می کند که با خبرگزاری فارس گفتگو کند و برای همین کمترین تاخیری را جایز ندیده و با سر شیرجه زده است توی پیتِ شانس. اما وقتی آمد و با هم به گفتگو نشستیم ، خیلی زود متوجه شدیم اصلا اهل اینترنت و فضای مجازی -پجازی نیست و از جایگاه فارس در فضای خبری کشور اطلاعی ندارد و خلاصه این که راست و حسینی نمی داند فارس کیلویی چند است.
اول فکر کردیم این هم بخشی از ژست های حرفه ای او است . ما هم ژست گرفتیم اما بالاخره مطمئن شدیم اهل فیلم بازی کردن نیست ، یخمان آب شد و نشستیم به گپ و گفت. به خودم که آمدم ، دیدم همه رفته اند و من مانده ام و جناب رجبی. راستش خیلی شاکی شدم که چرا در آغاز مصاحبه ۴-۵ نفر بودیم و حالا من مانده ام همه رفته اند پی کار و زندگی شان. آن هم با وجود لحن جذاب و دلچسب آقای رجبی و خاطرات شیرینی که مطمئن بودم خیلی از آن ها را برای اولین بار بیان کرده است. به ساعت که نگاه کردم ، جواب سوالم را گرفتم.
مهران رجبيِ واقعی ، دقیقا همان مهران رجبی است که در سینما و تلویزیون می شناسید. من به عنوان کسی که اکثر آثار او را دیده ام و از ابتدا تا انتهای مصاحبه ی چند ساعته با وی حضور داشتم ، به جرئت ادعا می کنم که ایشان در مقابل دوربین به هیچ وجه بازی نمی کند و به همین دلیل بنده او را بازیگر نمی دانم. او در برابر دوربین همان قدر صادق است که در دفتر خبرگزاری فارس. مهران رجبی ، هیچ شخصیت دیگری جز مهران رجبی ندارد. او نمی تواند به جای کاراکتر دیگری بازی کند و اگر هم به هر دلیلی دست به چنین کاری بزند(مثل یکی-دوباری که پیش آمده) قطعا خودزنی کرده و بدترین نقش های خود را خلق کرده است.
و آن چه بیشتر از همه ی مشخصات و وی‍ژگی های رجبی برای من ارزش داشت ، مذهبی بودن ایشان است. مهران رجبی روزی ۱۷ رکعت نماز می خواند و یک ماه در سال روزه می گیرد و خانواده ای کاملا مذهبی دارد که تمام حداقل های مذهبی در آن به کامل ترین شکل و بدون پنهان کاری رعایت می شود. مهران رجبی سابقه ماه ها حضور داوطلبانه در خطوط مقدم جبهه را دارد و هنوز هم خود را بسیجی می داند. این را هم از کسی قایم نمی کند. مهران رجبی برای آن که در میان سینما گران برای خود اعتباری کسب کند ، حداقل تا حالا از هیچ کدام از معتقدات خود کوتاه نیامده و حتی ادایش را هم درنیاورده که این گونه نیست و شخصا معتقدم که او همه ی جایگاه فعلی خود را مرهون صداقت و صراحتی است که با تار و پودش عجین شده. مهران رجبی اسوه خوبی و الگوی اخلاقی نیست و چنین ادعایی هم ندارد اما رو راستی بزرگ ترین ثروت اوست و باز هم تاکید می کنم که حداقل تا امروز که این طور بوده است و دعا می کنم که عاقبتنش هم ختم به خیر شود.
جا دارد از همه کسانی که در انجام این مصاحبه و تهیه و تنظیم آن یاری رساندند تشکر نمایم. آقایان حسین جودوی، مصطفی وثوق کیا ،عباس کلاهدوز و خانم زهرا بختیاری .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
KUWAIT
۲۳:۴۳ - ۰۹ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
این قدر هم نه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها