کد خبر: ۲۴۹۲۳۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۴     ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «ما کلیت قرارداد را عوض نکردیم اما تغییراتی داده ایم، امیدواریم که کی‌روش هم کمی کوتاه بیاید و قرارداد جدید را بپذیرد.»

رئیس سالخورده فدراسیون، هنوز مثل یک دونده جوان در فوتبال می‌تازد و می‌گوید هرگز از پستش کنار نخواهد رفت. او این روزها درگیر یک موضوع مهم است؛ تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش. او همانطور که در 4 سال گذشته قابل پیش‌بینی نبوده، در این مورد هم غیر قابل پیش‌بینی ظاهر شده است.

 

رئیس هر روز یک حرف درباره تمدید قرارداد کی‌روش می‌زند و مدام لحنش عوض می‌شود. با او درباره آخرین وضعیت این قرارداد و همچنین سایر اخبار و مسائل روز فوتبال گفتگو کردیم.

 

* کی‌روش در پرتغال است و همه در ایران منتظر هستند تکلیف او را روشن کنید، اصلا با او در ارتباط هستید؟

- بیشتر از من شما بچه‌های خبرنگار با او در ارتباط هستید. راستش من هنوز با او تماسی نگرفته‌ام ولی کم کم می‌خواهم با کی‌روش ارتباط برقرار کنم!

 

* گفته می‌شود قرارداد او برای امضا آماده شده ولی شما این قرارداد را برایش ارسال نمی‌کنید، دلیل خاصی دارد که تعلل به خرج می‌دهید؟

- خب این خبر درست است. بله قرارداد او را آماده کرده‌ایم و در هفته جاری حتما برایش ارسال می‌کنم. مشکل خاصی نیست. من نمی‌دانم چرا اینقدر حساسیت وجود دارد. کارلوس کی‌روش کارش را در تیم ملی شروع کرده است. اگر هفته گذشته هم قرارداد را امضا می‌کرد، الان دوباره در پرتغال بود چرا که توافق کرده بودیم به این کشور برود و برای تیم ملی یک اردو ردیف کند.

 

* یعنی الان در پرتغال به دنبال اردو برای تیم ملی است؟

- بله، قرار شده چند کمپ را ببیند و با یکی از آن‌ها به توافق برسد تا تیم ملی قبل از جام ملت‌ها در پرتغال اردویی را برگزار کند. نظر ما روی مهرماه است. به هر حال باید از آن موقع استارت بزنیم و احتمالا اردوی ما در اروپا و کشور پرتغال خواهد بود.

 

* اگر او سرمربی تیم ملی است پس چرا تا الان قرارداد را امضا نکرده‌اید؟

- قرار شد در سفری که او به پرتغال دارد، ما قرارداد را آماده و برایش ارسال کنیم. الان هم قرارداد آماده است و ان‌شاا... امضا می‌کند تا رسما سرمربی ما شود ولی همانطور که گفتم او الان مشغول انجام کارهای تیم ملی است.

 

* شما با کارلوس کی‌روش نزدیک به 2 هفته قبل توافق قطعی کردید، این را هم خودتان گفتید هم او. قرارداد جدید قطعا باید تغییراتی نسبت به گذشته داشته باشد، درست است؟

- بله، در قرارداد تغییراتی دادیم و امیدواریم کارلوس کی‌روش این تغییرات را بپذیرد. البته ما سعی کردیم بعضی چیزها را منطقی عوض کنیم. اصولی این کار را کرده‌ایم. روی تفاهماتی هم که داشتیم این تغییرات را صورت دادیم که بیشتر حقوقی بود. امیدواریم که کی‌روش هم کمی کوتاه بیاید و قرارداد جدید را بپذیرد. ما کلیت قرارداد را عوض نکردیم.

 

* مطمئن هستید که او قبول می‌کند؟ به نظر می‌رسد با ارسال قرارداد دور جدید مذاکرات آغاز می‌شود.

- ببینید ما شرایط خود را به کی‌روش گفته‌ایم و او هم شرایطش را گفته است. هم ما و هم او باید کمی از مواضع خود کوتاه بیاییم تا قرارداد بسته شود. الان برای هر 2 طرف این قرارداد خوب است. ما به کی‌روش نیاز داریم و برای او ایران گزینه خوبی است. باید توافق کنیم و قرارداد امضا شود. من هم دوست ندارم بیشتر از این ماجرا کش پیدا کند. به هر حال فرصت زیادی نداریم.

 

* شما در تلویزیون به کی‌روش حمله کردید، در یکی از بخش‌های خبری گفتید او از فدراسیون فوتبال بهره می‌خواهد؛ یعنی دیرکرد دستمزدش را. وقتی آن حرف‌ها را زدید به نظر می‌رسید که راغب نیستید قراردادش را تمدید کنید.

- خب ایشان اصرار داشتند که اگر ما پولشان را دیر پرداخت کنیم، به ازای هر روز به ایشان دیرکرد بدهیم. این را در قرارداد وارد کرده بود. به نوعی می‌شد بهره، من هم این بند را خط زدم و الان در قرارداد وجود ندارد. او چیزهایی پیشنهاد داد که من بخشی از آن‌ها را حذف کردم به همین خاطر در قرارداد تعدیل کردیم. ما موافق نیستیم که بابت دیرکرد پولی به کی‌روش بدهیم. همین الان برای جور کردن دستمزد او عزا گرفته‌ایم، چه رسد به این‌که بخواهیم دیرکرد هم بدهیم.

 

* موارد دیگری هم بوده است که بخواهید بگویید؟

- یک‌سری موارد بود که ما آن‌ها را حذف کردیم.

 

* حالا از کجا معلوم قرارداد جدید را قبول کند؟!

- ان‌شاا... که قبول می‌کند. کی‌روش هم خودش می‌داند برای او ایران گزینه خوبی است. اگر دوست دارد اینجا کار کند باید یک‌سری شرایط ما را هم بپذیرد. اگر راستش را بخواهید از نظر مالی نگه داشتن او برای ما سنگین تمام می‌شود. خودش هم از این مسائل با خبر است. ما از نظر مالی مشکلی نداریم؛ یعنی روی رقم قرارداد توافق نهایی کرده‌ایم ولی روی یک‌سری موارد مثل همین مورد بهره مشکل داریم.

 

* البته در جهان این عرف است، درست است؟

- به هر حال شرایط فوتبال ما فرق دارد و مثل همه دنیا نیست.

 

* اخباری به گوش می‌رسد که فیفا نیمی از پاداش جام‌جهانی را به حساب وزارت خارجه واریز کرده اما هنوز این پول به دست شما نرسیده است!

- بله، ماشاا... شما خبرنگاران از همه چیز به صورت آنلاین باخبر می‌شوید. منبع خبری‌تان را به ما هم بگویید تا اخبار فدراسیون را از او بگیریم. (خنده) این خبر درست است. بخشی از پول به حساب وزارت خارجه رفته و ما مشغول مکاتبه هستیم تا بتوانیم این پول را بگیریم. البته مقداری زمان می‌برد تا این پول به دست ما برسد. باید صحبت کنیم ولی درباره مقدارش اشتباه گفتید. نصف پول را ندادند و از نصف کمتر بوده. بخش عمده آن هنوز به حساب وزارت خارجه واریز نشده است.

 

* فدراسیون در حال حاضر مشکل مالی دارد. به هر حال شما هم برای بستن قرارداد کی‌روش به منابع مالی نیاز دارید.

- بله، ما دیگر گرفتار این مسائل هستیم. ان‌شاا... که حل می‌شود.

 

* آیا موضوع به قرارداد کی‌روش هم ربط پیدا می‌کند؟ یعنی ممکن است از جایی خواسته باشند که این پول را به شما ندهند تا نتوانید با کی‌روش امضا کنید؟!

- نه، ربطی به این موضوع ندارد. فکر نمی‌کنم ربط داشته باشد. نه اینطور نیست.

 

* ولی شایعاتی در این زمینه هم به گوش می‌رسد. خود شما هم گویا در جایی آن را تایید کرده‌اید.

- ببینید ما داریم تلاش می‌کنیم که این پول را به حسابمان انتقال بدهند. نظرات درباره قرارداد کی‌روش مثبت است. دیدید که آقای رئیس‌جمهور هم از عملکرد تیم ملی ایران در بازی با آرژانتین تعریف کردند و گفتند که اعتبار ایران با آن عملکرد و درخشش بالا رفت.

 

* شما به غیر از کی‌روش با مربی دیگری هم مذاکره کرده‌اید؟ شنیده می‌شود با یک گزینه خارجی مذاکراتی داشته‌اید.

- ما همیشه باید آینده‌نگر باشیم و همینطور گزینه آلترناتیو هم داشته باشیم. همیشه به موارد مختلف فکر می‌کنیم و به این مورد هم فکر کرده‌ایم. باید گزینه‌های مختلف داخلی و خارجی را در این شرایط مد نظر داشته باشیم. بالاخره یک سیب را به هوا پرت می‌کنی هزار چرخ می‌خورد تا به زمین برسد.

 

* پس مذاکراتی با گزینه‌های خارجی داشته‌اید.

- نه با هیچ کس مذاکره نکرده‌ایم؛ جز کارلوس کی‌روش ولی رزومه مربیان مختلف را در اختیار داریم. ایجنت‌های مختلفی این رزومه‌ها را به ما داده‌اند و الان در اختیار ماست. به هر حال ما باید یک آرشیوی از این مربیان داخلی و خارجی داشته باشیم تا در مواقع ضروری بتوانیم از این آرشیو استفاده کنیم. چیزی که گفتید صحت ندارد. ما با هیچ مربی خارجی دیگری مذاکره نکرده‌ایم.

 

* اخیرا گزینه‌هایی به عنوان دستیاران کی‌روش در رسانه‌ها از سوی عزیزی‌خادم، عضو هیئت رئیسه معرفی شدند، این گزینه‌ها درست است؟

- نه به هیچ وجه درست نیست.

 

* پس چرا اعلام شده؟

- بروید از خود عزیزی‌خادم بپرسید.

 

* دیگر بر کسی پوشیده نیست که شما با بعضی از اعضای هیئت رئیسه از جمله عزیزی‌خادم اختلاف دارید.

- دیگر خود شما بهتر در جریان هستید! ولی اختلاف زیادی نداریم. بالاخره ایشان و سایر دوستان هم نکاتی می‌ببینند و به ما می‌گویند. هر وقت حرف می‌زنیم، گوش می‌کنند و در نهایت بحث‌هایی می‌کنیم. به هر حال ایشان علاقه دارد بعضی مسائل را در رسانه‌ها بگوید. ما در جلسات هیئت رئیسه بحث‌هایی می‌کنیم و مطالبی می‌گوییم که اصولا نباید در رسانه‌ها گفته شود ولی بعضی‌ها این مطالب را در رسانه‌ها مطرح می‌کنند.

 

* سوال آخر ما هم درباره حق پخش تلویزیونی است، به کجا رسید؟ مشکل شما با صدا و سیما حل شد؟

- نه هنوز حل نشده است. منتظریم که وزارت ورزش در این زمینه اقداماتی کند. صدا و سیما که فعلا جلو نمی‌آید. همین روزهاست که دیگر من را ممنوع‌التصویر کنند! (خنده)

روزنامه خراسان


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها