کد خبر: ۲۴۹۰۰۳
زمان انتشار: ۲۰:۱۱     ۱۷ شهريور ۱۳۹۳
رييس پليس اينترپل نيروی انتظامی از استرداد تبعه ايرانی متهم به قتل از کشور افغانستان خبر داد.
به گزارش پایگاه 598،به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار مسعود رضواني با اعلام اين خبر افزود: برابر اعلام پليس آگاهي و بر اساس برگ جلب صادره از سوي مرجع قضائي دادسراي شهر ري، خانم ث. ق متهم به قتل مردي سالمند پس از رايزني هاي فراوان با مراجع پليسي کشور افغانستان، نهايتاً ياد شده از طريق مرز دوغارون به جمهوري اسلامي ايران مسترد شد.



وي اضافه کرد: اين زن که به عنوان پرستار در منزل يک فرد 85 ساله مشغول به کار بود به طمع دستيابي به اموال وي با همکاري دو نفر از اتباع افغاني در تاريخ 11/4/1391 اقدام به قتل نامبرده نموده سپس گاوصندوق مقتول را سرقت و متواري شده بود بر اين اساس موضوع رديابي، شناسائي و استرداد متهم مورد نظر و همدستان وي در دستور کار پليس بين الملل قرار گرفت.



سردار رضواني ادامه داد: در نهايت، پس از اقدامات پليسي متهمان در كشور افغانستان شناسائي و به درخواست پليس بين الملل ناجا توسط پليس آن کشور دستگير شدند.



وي ادامه داد: در اين چارچوب با ارسال مدارک و مستندات قضائي تهيه شده و براساس قرارداد استرداد مجرمين ميان دو کشور و عمل متقابل، مرجع رسيدگي کننده به پرونده مذکور در افغانستان پس از احراز اتهامات وارده به متهم مورد نظر، راي بر استرداد مشاراليه به کشورمان صادر و برابر هماهنگي هاي انجام شده وي با حضور تيم استرداد اين پليس، در نقطه صفر مرزي دوغارون تحويل ماموران پليس بين الملل گرديد.


لازم به ذکر است متهم مذکور پس از طي مراحل اداري به ماموران اداره آگاهي تحويل تا از آن طريق به مراجع قضائي شهرستان ري منتقل گردد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها