کد خبر: ۲۴۸۹۱۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۱۷ شهريور ۱۳۹۳
سرمربی استقلال به هافبک تیمش پیشنهاد تغییر پست همیشگی در فوتبالش را داده است.
بازیکنان زیادی بوده‌اند که با تغییر پست ناگهان شکوفا شده‌اند یا عمر فوتبالشان افزایش یافته است. از این دست بازیکنان در فوتبال ایران بسیار داشته‌ایم. تغییر پست‌هایی که گاه به واسطه خواست سرمربی رقم خورده و گاه بازیکنان به دلیل بالا رفتن سن از بازی در پست‌هایی که نیاز به فعالیت بیشتر بوده خودداری کرده‌ و به پست‌های دیگر نقل مکان کرده‌اند.

 

فوتبال ایران در نسل جدید خود بازیکنانی داشته با تغییرات اینچنینی که حتی برای خود جایگاه ثابتی در تیم ملی فراهم کرده‌اند. رحمان رضایی را می‌توان مثال زد که زمان مربیگری ناصر حجازی در ذوب‌آهن از پست مهاجم به دفاع منتقل شد و سر از لیگ سری A ایتالیا درآورد.

 

یا همین محمد قاضی که ابتدا مدافع چپ بود و در پست‌های عقب‌تر بازی می‌کرد که به خط حمله منتقل شد و در این پست درخشید.

 

بیگ‌زاده نیز ممکن است در آینده در دایره همین بازیکنان قرار بگیرد. بیگ‌زاده را سال‌ها است در پست دفاع چپ می‌شناسیم. بازیکنی که گاهی به سبب نیاز در پست دفاع راست هم به میدان می‌رفت اما هیچگاه دفاع میانی نبود.

 

با مصدومیت حنیف عمران‌زاده و امیرحسین صادقی اما قلعه‌نویی تصمیم گرفت بیگ‌زاده را برای محکم‌تر شدن لایه‌های دفاعی‌اش به پست دفاع وسط منتقل کند. تصمیمی که در 3 بازی گذشته به خوبی جواب داده و بیگ‌زاده توانسته خواسته‌های فنی امیر قلعه‌نویی را در میدان پیاده کند.

 

آنچه بیگ‌زاده دارد و پس از جدایی پژمان منتظری کمتر در استقلال دیده شد ویژگی بازیسازی از نقطه دفاع است. بیگ‌زاده طی بازی‌هایی که در پست دفاع میانی قرار گرفته علاوه بر محکم کردن کمربند دفاعی آبی‌ها در بازیسازی از قلب دفاع هم موفق بوده و با ارسال‌های در عمق و پیوستگی این کار به مدافعی بدل شده که تنها محض عقیم گذاشتن حملات حریف به توپ ضربه نمی‌زند و بازیسازی را در اولویت قرار می‌دهد.

 

البته در استحکام خط دفاع استقلال به خصوص در 3 بازی اخیر امید ابراهیمی هم نقش بسیاری داشته ضمن اینکه بازگشت تیموریان به شرایط ایده‌آل هم مزید بر علت بوده تا لایه‌های دفاعی استقلال تقویت شود اما بیگ‌زاده جلوه دیگری داشته است به گونه‌ای که قلعه‌نویی را وسوسه کرده با وجود بازگشت صادقی و عمران‌زاده از بیگ‌زاده در این پست بازی بگیرد.

 

قلعه‌نویی این پیشنهاد را به بیگ‌زاده داده که اگر تمرکز ذهنی کافی دارد از این پس برای استقلال در پست دفاع وسط بازی کند. این پیشنهاد برخاسته از توانایی‌های بیگ‌زاده است و نباید فراموش کرد که قلعه‌نویی احتمالا برای پست دفاع چپ بیشتر روی یعقوب کریمی نظر دارد و می‌خواهد به نوعی چالش انتخاب بازیکن در این جناح را هم برای خود سهل کند.

 

حال بیگ‌زاده است و یک تصمیم بزرگ. تصمیمی که شاید او را در فوتبال ایران به یک مدافع وسط کلاسیک بدل کند و حتی در تیم ملی نیز در این پست به بازی گرفته شود. تصمیم‌گیری در این شرایط چندان هم ساده نیست.

 

بیگ‌زاده باید تمام جوانب را در نظر بگیرد و درباره پیشنهادی که سرمربی استقلال داده خوب تامل کند. قلعه‌نویی مربی زیرکی است. بدون شک او ویژگی‌هایی را در بیگ‌زاده یافته که چنین پیشنهادی داده است.

ایران ورزشی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها