کد خبر: ۲۴۸۶۰۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۱۶ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه سه درباره همکاری ایران با آمریکا برای نابودی داعش گفت: آمریکایی‌ها تا امروز خیلی در این بحث جدی نبودند به خاطر معیارهای دوگانه‌ای که داشتند اینها مدت‌ها از داعش در سوریه به اشکال مختلف حمایت کردند و الان نمی‌توانند تصمیم بگیرند شعارهایی که پشت سر هم مطرح کردند و خودشان را گرفتار آن شعارها کردند امروز با آن شعارها چکار کنند این گروه خطرناکی است که یک روز خطر آن متوجه عراق بود بعد به سوریه و دوباره به عراق پرداخته و فردا این خطر متوجه سایر کشورهای منطقه و شاید سراسر منطقه باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: احساس می‌کنم هنوز تصمیم جدی و فهم و درک جدی از میزان این خطر ایجاد نشده که وارد حرکت جدی علیه این گروه شوند.

ظریف گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا متوجه این خطر بوده و رئیس جمهور سال گذشته پیشنهاد جهان علیه خشونت و افراط را بیان کرد با عنایت به شناخت واقع بینانه از این خطر بود. مقام معظم رهبری همواره بر خطر تحجر و افراط تأکید می‌کردند. ما کاملا آشنا هستیم و از ابتدای این حرکت وحشیانه در کنار مردم عراق چه مردم شیعه چه برادران و خواهران اهل تسنن و چه برداران و خواهران کرد در عراق بودیم و توانستیم با همکاری مانع از گسترش این خطر شویم ولی این خطر کل منطقه را تهدید می‌کند و نیاز به یک همکاری بین‌المللی دارد.

وی همچنین عنوان کرد که امروز جلسه هیأت دولت در مشهد است و با وزیر خارجه دانمارک ناهار کاری خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها