وی ادامه داد: سال 93 برخی از کارخانههای تولیدی اقدام به افزایش 5 تا 6 درصدی کردند اما به دلیل تعداد اندک، تأثیری در بازار نداشت و فقط سود خود را از دست دادند، ایرانیها بهعنوان شریک تجاری برخی برندهای لوازمخانگی مطرح دنیا شناخته میشوند و ۹۰درصد محصولات کره در داخل تولید میشود که این باعث شده برخی از ایرادات کالای اصلی در تولیدات داخلی رفع شود.
طحانپور وضعیت خریدوفروش لوازمخانگی را مناسب دانست و افزود: مردم همچون گذشته در تأمین نیاز آینده خود خرید نمیکنند و تنها برای رفع نیاز فعلی دست به خرید میشوند.
به گفتهٔ وی، رکود در بازار لوازمخانگی ادامه دارد و این به دلیل خرید پیش از موعد مردم و ذخیره آن در خانههایشان است البته متقاضیان در این مدت نسبت به بازار هوشیارتر شدند اما لازم به ذکر است بازار در حال معامله است.
رئیس اتحادیه لوازمخانگی با اشاره به اینکه اگر سال گذشته در چنین ایامی کسی از من میپرسید که الآن کالا بخرم یا نه؟ پیشنهاد میکردم اقدام به خرید کند اما الآن میگویم اگر نخرید یک حسن بزرگی دارد و آن این است که تا 6 ماه آینده کالای جدید و بهروزتری وارد بازار میشود زیرا فنّاوری در بازار رقابتی هرروز در حال پیشرفت است در حقیقت توصیه من به مصرفکنندگان خرید در زمان نیاز است و نباید نگران بازار لوازمخانگی باشند.
هدف؛ تولید کالای باکیفیت است
طحان پور افزود: قانون
نظام صنفی برای فروشنده 10 درصد سود قائل شده است اما امروز یک تلویزیون 3
میلیون تومانی را هموطنان ما میتوانند در خیابان جمهوری، سه را
امینحضور یا جاهایی که بورس فروش لوازمخانگی است با کمی چانهزنی با 30
یا 40 هزار تومان سود تهیه کنند که این یعنی 1 تا 2 درصد سود بخرند و این
نشاندهنده آرامش حاکم در بازار است.
در فرهنگسازی بسیار ضعیف عمل کردیم
طحان پور ضمن گله از تولیدکنندگان افزود:
با توجه به اینکه شعار کالای ایرانی را سر میدهند اما روی کالاهایشان یک
الف ایرانی هم دیده نمیشود و اگر کسی لاتین بلد نباشد نمیتواند کالای
موردنظر خود را انتخاب کند.
وجود 200 کارخانه اجاقگاز یعنی یک فاجعه بزرگ
به گزارش بازارخبر، رئیس اتحادیه
لوازمخانگی ضمن اشاره به خودروسازان گفت: آیا تابهحال دقت کردید که ما
چند کارخانه تولید خودرو داریم با چه میزان صادرات؟ و در همین شرایط
کشورهایی مانند آمریکا، ژاپن، انگلیس، کره، آلمان و حتی چین چند خودروساز
با چه میزان صادرات دارند. همچنین در بحث لوازمخانگی اینکه ما 200
کارخانه اجاقگاز داریم فاجعه بزرگی است یا 100 کارخانه یخچالساز بدون
صادرات داشته باشیم، برقراری این کارخانهها حمایت از تولید نیست و باید
بهمرور تولیدکنندههای ضعیف از دور خارج شوند زیرا توان رقابت ندارند.
کشور ما نیاز به سرمایهگذار داخلی و خارجی دارد
وی خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا
تولیدکنندهای که کالای باکیفیت، قیمت مناسب، مجهز به سیستم روز، خدمات پس
از فروش و سرآمد همهٔ آنها اخلاق خوب داشته باشد به منفعت اقتصادی
میرسد. اکنون تولید در کشور ما بسیار خوب است رشد معقول بازار را در کنار
تقاضای مناسب هم داریم و فقط نکته لازم به ذکر این است که مملکت ما نیاز
به سرمایهگذار داخلی و خارجی دارد.
طحان پور اظهار داشت: سال 91 بدترین شرایط اقتصادی بر بازار حاکم بود که پشیمانی فروش و خرید را در پی داشت. عرضهکنندگان به دلیل نوسان قیمت پشیمان از عدم توانایی در جایگزینی کالا و مصرفکنندگان پشیمان از عدم رفع نیاز آینده خود بودند.
رئیس اتحادیه لوازمخانگی سال 92 را سال ثبات قیمت ارز و آرامش را در بازار دانست و افزود: نمایشگاه عرضه لوازمخانگی در راستای حمایت از تولید داخلی خوب، اعتمادسازی برای خرید کالای داخلی خوب و آشنایی مصرفکننده با کالای وارداتی و گارانتی اصیل برگزار خواهد شده است.
طحان پور خاطرنشان کرد: از تولیدکنندگان خوب داخلی دعوت شده تا در این نمایشگاه حاضر شوند که شاید برند خارجی عرضه کنند اما با علم تولید و مونتاژ در داخل کشور تهیه شده است. همچنین لازم به ذکر است 90 درصد محصولات کره در داخل تولید میشود که برخی از ایرادات کالای اصلی در تولیدات داخلی رفع شده است.
رییس اتحادیه لوازمخانگی تهران یادآور شد: ایران شریک تجاری برخی از برندهای مطرح دنیا است و روال گذشته که کالای قدیمی به ایران وارد میشد دیگر صورت نمیگیرد و کالایی که در کشور مادر روی خط تولید است در ایران عیناً تولید خواهد شد.
درباره چاپ کارت گارانتی تقلبی
به گزارش بازارخبر، وی گفت: باید یکی از
تأییدیههای واردات به اتحادیه داده شود تا کالا با توجه به نیاز بازار و
توسط افراد صنفی وارد شود و در کنار آن چاپخانهها در راستای چاپ گارانتی
با اتحادیه صنفی همراهی داشته باشند تا از چاپ کارت گارانتی تقلبی جلوگیری
شود.
طحان پور بیان کرد: دولت و مصرفکننده از واردات کالای بیکیفیت بیشترین ضرر را متحمل میشوند و کاری که اتحادیه با یک گروهبان در نظارت و بازرسی انجام میدهد دولت با یک لشگر نتوانسته انجام دهد. طرح شبنم، دارای طرح اولیه خوب و مناسبی بود که در اجرا دچار مشکلاتی شد و دیده شده برچسب شبنم در واحدهای صنفی بهصورت فله وجود دارد.
رییس اتحادیه لوازمخانگی تهران با بیان اینکه قاچاق لوازمخانگی معطوف به کالای کوچک است گفت: افراد به اسم خانواده به بازارچههای مرزی برای تأمین نیاز واحدهای صنفی ورود کردهاند.
وی
در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا یک شرکت ایرانی میتواند مرجع ارائه
خدمات و فروش چند برند در ایران باشد گفت: شرکت اگر بتواند ارائهدهنده
خدمات تخصصی، خدمات پس از فروش و ارائهکننده قطعات جانبی آن باشد
میتواند مرجع اصلی چند برند در کشور باشد.