کد خبر: ۲۴۸۲۰۳
زمان انتشار: ۰۹:۱۹     ۱۵ شهريور ۱۳۹۳
تصادف، موتورسیکلت ، مرگ و خانواده های که عزادار می شوند شاید برای خیلی از خانواده های ایرانی شنیدن این کلمات عجیب باشد اما برای شهروندان قمی امری عادی و طبیعی است،
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه خبری قم فردا، تصادف، موتورسیکلت ، مرگ و خانواده های که عزادار می شوند شاید برای خیلی از خانواده های ایرانی شنیدن این کلمات عجیب باشد اما برای شهروندان قمی امری عادی و طبیعی است، شهری که جوانانش با ارابه مرگ در خیابان ها جولان می دهند.

جوامع بشری محکوم به قبول تبعات و آثار جانبی مخرب وسیله نقلیه در پدیده ترافیک نیز هستند، در این میان موتور سواری از عوامل مهم تصادفات راهنمایی و رانندگی و بالطبع خسارات وارده بر زندگی می باشد، در عین حال به علت نوع طراحی موتورسیکلت، موتور سواران از گروه های آسیب پذیر حوادث جاده ای محسوب می شوند.

این در حالی است که هم اکنون حدود۳۵۲ هزار موتورسیکلت در سطح شهر قم تردد می کنند که حدود یک سوم از آنها فاقد هرگونه بیمه نامه می باشند و اکثریت آنها نیز از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند.

میزان بالایی تردد موتورسیکلت در کنار عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی موجب گردیده تصادف موتورسیکلت بیشترین میزان کشته را در استان به خود اختصاص دهد موضوعی که هر از چند گاهی صدای مسئولان را هم در می آورد.

اما شب گذشته باز هم یک جوان قمی در اثر تصادف با موتورسیکلت جان خود را از دست داد و در این میان تشریح حادثه از جانب مسئولان استانی خود گواه معظل جدی موتورسوران در قم است.

حرکت مارپیچ با ۳ راکب

رئیس پلیس راهور استان قم در خصوص این حادثه می گوید: شب گذشته یک دستگاه موتورسیکلت که سه نفر سر نشین داشته است، هم خط با یک کامیون در حال حرکت بوده که طبق گفته شاهدان حادثه این موتورسیکلت حرکات مارپیچ انجام می داده و این امر باعث شده نفر سوم که تعادل مناسبی هم نداشته است، به سمت کامیون پرت شده و بین محور و چرخ های کامیون قرار گرفته که متاسفانه در پی این حادثه  جان خود را از دست داد.

وی ادامه می دهد : دونفر دیگر نیز بدون توجه به شخص پرتاب شده به حرکت خود ادامه داده و از صحنه گریخته اند واین در حالی است که این گونه افراد برای قانون و حتی جان افراد هیچ گونه اهمیتی قائل نیستند.

خانواده ها وارد عمل شوند

کرم الله حسینی با اشاره به اینکه پلیس باید برخورد با تخلفات را شدیدتر کند، معتقد است: خانواده ها نیز باید ما را در جهت جلوگیری از اینگونه حوادث یاری کنند و فرزندان خود را از حوادث ناگواری که ممکن است برای آنها اتفاق بیافتد آگاه کنند.

جوان ۲۰ ساله در دم فوت کرده بود

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان در توضیح اقدام نیروهای ۱۱۵ در این حادثه و حادثه های مشابه می گوید: شب گذشته ساعت ۲۳:۳۵ دقیقه این تصادف در تقاطع حاج زینل با کیوانفر اتفاق افتاده است که همکاران ما ۶ دقیقه بعد از این اتفاق در محل مورد نظر حضور پیدا کرده اند ولی با توجه به عمق این حادثه مجروح در دم فوت کرده بود.

تصادفات موتوری در جاده های بین شهری

وی در ادامه اضافه می کند: در چند روز گذشته تصادف دیگری نیز در محور کاشان اتفاق افتاده بود که این حادثه هم منجر به فوت موتورسیکلت سوارشده بود.

مهدی فراهانی از تعدد بالای تصادفات موترسیکلت ها گلایه دارد و می گوید: در هفته گذشته مجموع تصادفات موتورسیکلت در شهر قم ۲۶۱ مورد بوده است که نتیجه آن ۳۰۶ مورد مجروح و ۲ نفر کشته بوده است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت های اورژانس هوایی در استان،به نکته خاصی اشاره می کند و می گوید: اورژانس هوایی که فقط باید در موارد خاص اعزام شود تا کنون ۱۸ ماموریت انجام داده که از این تعداد ۳ مورد مربوط به حوادث جاده ای موتورسیکلت بوده است.

موتورسواران متخلف معظل جدی قم

مساعد بودن شرایط آب و هوایی، مهاجر پذیر بودن قم در کنار ارزان قیمت بودن موتور سیکلت در حالی از دلایل اصلی استفاده از موتورسیکلت عنوان می شود که در این میان نباید از نقش خانواده ها به سادگی گذشت.

در حالی از ضرورت و اجتناب ناپذیر بودن استفاده از موتورسیکلت در برخی از مشاغل و خیابان های شهری نمی توان چشم پوشی کرد که در این بین آمار بالایی از راکبین موتورسیکلت های قم را جوانانی کم سن و سالی تشکیل می دهند که تنها و تنها برای تفریح و پر کردن اوقات فراغت اقدام به خرید موتورسیکلت می کنند.

به هر حال خانواده ها و والدین و حتی برخی نهادهای دولتی که خود از میزان بالایی تصادفات موتورسیکلت آسیب می بینند می توانند با فرهنگ سازی و آموزش والدین نقش مهمی در کاهش گرایش جوانان به استفاده از موتورسیکلت داشته باشند، اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که تجربه چند ساله در قم نشان داده حتی اقدامات بازدارنده ای مثل توقیف موتورسیکلت ها و راکبین متخلف آنها هم نتوانسته تاثیر چندانی در کاهش تردد موتورسیکلت ها داشته باشد.

IMG10150320

IMG10150401

IMG10150511

IMG10150652

IMG10150691

IMG10150724

IMG10150763

IMG10151290

IMG10151452

IMG10151678

IMG10151802

IMG10151973

IMG10152199

IMG10152418

IMG10152519

IMG10152583

IMG10152686

IMG10152948

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها