کد خبر: ۲۴۸۰۴
زمان انتشار: ۱۸:۵۵     ۰۷ آبان ۱۳۹۰
دبیرکل جمعیت ملی وفاق اسلامی بحرین تاکید کرد:
دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین ادعاهای رژیم آل خلیفه مبنی بر دخالت ایران، طایفه گری و مسالمت آمیز نبودن فعالیتهای مردم را دروغهای آل خلیفه برای سرپوش گذاشتن بر شکست این رژیم دانست.

به گزارش سرويس بين الملل پايگاه 598 به نقل از شبکه خبری العالم، "شیخ علی سلمان" عصر امروز در همایشی که تحت عنوان "بهار عربی" در منطقه "الحجر" برگزار شد، تاکید کرد: رژیم آل خلیفه برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود به سه دروغ "ایران، طایفه گری و مسالمت آمیز نبودن" روی آورده؛ ولی همه مردم دنیا می دانند که این رژیم دروغ می گوید.

 

جنگ بین دمکراسی ودیکتاتوری در بحرین

وی افزود: حقیقت برای همه دنیا آشکار شد، در بحرین جنگ بین دیکتاتوری و دمکراسی است.

شیخ علی سلمان خاطرنشان کرد: این روند تکراری در کشور ادامه نخواهد داشت.

دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین اظهار داشت: بحرانی سیاسی در کشور وجود دارد که منشأ آن مخالفت مردم با دیکتاتوری و استبداد است.

شیخ علی سلمان با اشاره به سفر اخیر هیأت بحرینی به مصر گفت: هدف از سفر ما به مصر تبریک به مردم این کشور، و بیان واقعیتها درباره اوضاع بحرین و گشودن راه های ارتباطی برای تکامل انقلابهای عربی بود.

دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین با تبریک به ملتهای تونس، مصر و لیبی که توانستند نظام خود را تغییر دهند؛ پیروزی انتخابات تونس را به مردم این کشور تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که این کشور الگویی برای همه ملتهای عربی در زمینه دمکراسی و عزت نهادن به مردم و ایجاد دمکراسی تبدیل شود.

 

دلیل انقلاب ملتها در کشورهای عربی

وی با بیان اینکه در انقلابهای عربی اقشار مختلف مردم حضور دارند، تاکید کرد: دلایل مختلفی موجب بروز بهار عربی شد، ولی مهمتر از همه آنها، وجود نظام های استبدادی است که نتوانستند در کشور توسعه ایجاد کنند؛ و همچنین نتوانستند فلسطین را آزاد سازند و برای امت عربی عزت و کرامت ایجاد کنند.

شیخ علی سلمان اظهار داشت: به انقلاب خود تا دستیابی ملت به دمکراسی واقعی ادامه می دهیم.

شیخ علی سلمان تاکید کرد: دیکتاتوری راه حل بحران کشور نیست، زیرا این امر مانعی در برابر توسعه و پیشرفت است؛ بیایید دست در دست یکدیگر و برای منفعت اهل سنت، شیعیان، اسلامگرایان و لیبرالها با یکدیگر همکاری کنیم.

وی با بیان اینکه ملت بحرین مستحق دولتی بهتر است، افزود: صادقانه به همه هموطنان شیعه و اهل سنت می گویم؛ همه اقدامات حاکمان برای بهبود چهره دیکتاتوری بیفایده است و باید تحولی آشکار در مسیر دمکراسی صورت بگیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها